• امروز : یکشنبه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 27 April - 2025
امروز 4
2

تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.

  • کد خبر : 17338
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.
توسان پلاگین هیبریدی فضای داخلی بزرگ، فناوری مدرن و قابلیت رانندگی الکتریکی را ارائه می دهد. تمام جزئیات را می توانید در این تست پیدا کنید.

مزایا

  • طراحی زیبا
  • راحت و جادار
  • رابط کاربری آسان MMI

معایب

  • برد محدود در حالت رانندگی الکتریکی خالص

نتیجه

به گزارش اپست به نقل از pcwelt ، اگر به یک خودروی پلاگین هیبریدی علاقه مند هستید، باید قبل از اینکه قوانین جدید انتشار آلایندگی ، مالکیت چنین خودرویی را به طور قابل توجهی گران تر کند، اقدام کنید. توسان ۱٫۶T 252 اسب بخار پلاگین هیبریدی یک گزینه واقعا جالب است – زیبا، جادار، راحت و پر از فناوری مدرن. مطمئنا، برد الکتریکی چشمگیر نیست، اما برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی برای نیازهای روزانه است.

اینستاگرام اپست

نسل چهارم هیوندای توسان در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و نشان دهنده چندین گام رو به جلو در تکامل این مدل بود. طراحی آن در مقایسه با نسل قبلی کاملاً تغییر کرد. همچنین مدل های مختلفی از جمله یک مدل پلاگین هیبریدی وجود داشت.

ما این نسخه را کمی بیشتر از دو سال پیش آزمایش کردیم و از آن بسیار راضی بودیم. توسان به عنوان یک SUV خانوادگی جادار و راحت با قابلیت رانندگی الکتریکی تا حدود ۶۵ کیلومتر ظاهر شد. برای شرایط آن زمان کاملاً قابل قبول بود.

توسان یک مدل مهم برای هیوندای است و یکی از معدود گزینه ها برای کسانی است که هنوز آماده رانندگی تمام الکتریکی نیستند، اما همچنان می خواهند از مزایای یک پلاگین هیبریدی بهره مند شوند. در حال حاضر، توسان و سانتافه تنها مدل های هیوندای هستند که به عنوان پلاگین هیبریدی ارائه می شوند. با توجه به افزایش مالیات قریب الوقوع برای پلاگین هیبریدها، بعید است که این پیشنهاد گسترده تر شود.

مطالب خواندنی :  تسلا درحال بررسی میزان خمیازه و پلک زدن رانندگان است
تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.

مقررات جدید که از اول ژانویه ۲۰۲۶ اجرایی می‌شوند و پس از آن مقررات سختگیرانه‌تر در سال ۲۰۲۷، مالکیت خودروهای هیبریدی پلاگین را گران‌تر خواهد کرد . بنابراین، اگر به یک خودروی هیبریدی پلاگین فکر می‌کنید، اکنون می‌تواند زمان خوبی برای خرید باشد.

تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.

سال گذشته، این مدل یک فیس‌لیفت به اصطلاح دریافت کرد. با این حال، در نگاه اول، تشخیص تغییرات دشوار است، حداقل از نظر ظاهری. جلوپنجره الگوی به‌روزرسانی شده‌ای دارد که اکنون با چراغ‌های روز بزرگ‌تر و جدیدتر هماهنگی بهتری دارد. لوگوی قرار گرفته در مرکز نیز به‌روزرسانی شده و اکنون به جای کروم، مات است. سپرها و پوشش زیر بدنه نیز دوباره طراحی شده‌اند.

تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.

بزرگترین تغییرات در فضای داخلی خودرو رخ داده است. به محض اینکه روی صندلی راننده نشستم، حس کردم که توسان به یک خودروی کاملاً جدید تبدیل شده است. فرمان دوباره طراحی شده و اهرم تعویض دنده به قسمت بالایی زیر اهرم برف پاک کن منتقل شده است – دقیقاً مانند خودروهای برقی Ioniq 5 و ۶ و Kona فول هیبرید. و صفحه نمایش جدید خمیده که یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی را با یک صفحه لمسی اطلاعات و سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی ترکیب می‌کند، واقعاً عالی است.

رابط کاربری هنوز هم جای بحث دارد، اما سیستم منو منطقی و آسان برای استفاده است. طراحی جدید دید بسیار بهتری ارائه می‌دهد. من از دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی روی پنل پایین برای عملکردهای اصلی مانند پخش رسانه و کنترل تهویه مطبوع قدردانی می‌کنم. علاوه بر این، اکنون به روزرسانی‌های Over-the-Air برای سیستم ناوبری وجود دارد.

مطالب خواندنی :  مصرف انرژی هوش مصنوعی گوگل به اندازه یک کشور می‌شود
تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.

از آنجا که اهرم تعویض دنده به فرمان منتقل شده است، فضای کنسول مرکزی بین صندلی ها خالی شده است. اکنون فضای به راحتی در دسترس برای شارژ گوشی هوشمند وجود دارد. هیوندای بالاخره متوجه شده است که ما می خواهیم به صورت بی سیم به Apple Carplay و Android Auto متصل شویم.

فضای داخلی خودرو به اندازه کافی بزرگ است که چهار نفر بتوانند به راحتی سفر کنند. فضای پا و سر زیادی وجود دارد. صندوق عقب ۵۴۶ لیتر فضا دارد (مدل فول هیبرید کمی بیشتر، ۶۱۶ لیتر) و به راحتی می‌توان آن را بارگذاری کرد. با این حال، من جای قلاب برای کیسه‌های خرید یا موارد مشابه را خالی دیدم که می‌توانست کاربردی باشد.

تست خودروی هیوندای توسان پلاگین هیبرید: این خودرو با بهبودهای فراوان، بسیار عالی است.

ر مورد سیستم‌های ایمنی و کمک راننده، اکثر مواردی که از یک مدل جدید یا به‌روزرسانی‌شده انتظار می‌رود، وجود دارد. این سیستم‌ها واقعاً خوب کار می‌کنند، از جمله کروز کنترل تطبیقی، هشدار نقطه کور و کمک پارک عقب. هشدار سرعت که اتحادیه اروپا آن را به ما تحمیل می‌کند و بیشتر مانع از کمک است، در کوچکترین تخلف به طرز آزاردهنده‌ای بلند است. خوشبختانه، می‌توان آن را به راحتی با برنامه‌ریزی دکمه مورد علاقه روی فرمان خاموش کرد. با این حال، باید این کار را هر بار که خودرو را روشن می‌کنید، انجام دهید.

خودرو به طور پیوسته روی جاده قرار دارد و سطح صدای داخل کابین دلپذیر است. سیستم تعلیق به خوبی متعادل شده است و تمرکز خود را بیشتر روی راحتی قرار می‌دهد تا اسپرت بودن. در حالت گاز کامل، موتور دور می‌گیرد و به طور موقت صدای بلندی پیدا می‌کند.

مطالب خواندنی :  ۸ نکته درباره ماموریت ناسا در اقیانوس سیاره مشتری

سیستم هیبریدی که یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی را ترکیب می‌کند، در مجموع ۲۵۲ اسب بخار قدرت دارد. شتاب از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از هشت ثانیه انجام می‌شود که برای این نوع خودرو کاملاً مناسب است. باتری ظرفیتی معادل ۱۳٫۸ کیلووات ساعت دارد و طبق WLTP (روش تست هماهنگ جهانی وسایل نقلیه سبک)، برد آن تا ۷۰ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص است.

در طول دوره آزمایشی که در یک هفته سرد دسامبر انجام شد، برد واقعی خودرو حدود ۵۰ کیلومتر بود. با باتری خالی، خودرو در طول هفته آزمایشی حدود هفت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف کرد.

برد الکتریکی نقطه ضعف توسان است. برای رانندگی روزمره، این مقدار برای اکثر ما کافی است. با این حال، در مقایسه با رقبایی که مدل هایی با برد الکتریکی تا ۱۰۰ کیلومتر در شرایط مشابه ارائه می دهند، احساس می کنید که هیوندای در این زمینه کمی عقب است.

  • مدل: توسان ۱٫۶T 252 PS پلاگین هیبریدی
  • تست شده: ژانویه ۲۰۲۵
  • سازنده: هیوندای
  • موتور: ۱٫۶ لیتر، چهار سیلندر، موتور بنزینی-برقی، در مجموع ۲۵۲ اسب بخار
  • گیربکس: گیربکس اتوماتیک
  • محرک: محرک چرخ جلو
  • عملکرد: ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷٫۹ ثانیه
  • باتری: ۱۳٫۸ کیلووات
  • شارژر داخلی: ۷٫۲ کیلووات
  • برد الکتریکی: ۶۹ کیلومتر، شهر ۸۷ کیلومتر (WLTP)
  • حداکثر سرعت: ۱۸۶ کیلومتر در ساعت
  • انتشار CO2: 31 گرم در کیلومتر (WLTP)
  • مصرف سوخت اعلام شده: ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (WLTP)
  • کلاس آلایندگی: یورو ۶
فروشگاه کوکوهوم
لینک کوتاه : https://www.appest.ir/?p=17338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.