پورشه ماکان EV 2024 رونمایی شد
به گزارش اپست به نقل از arenaev ، سرانجام انتظار به پایان رسید و Porsche Macan EV دیگر حاصل رویاها و تخیل نیست – واقعی است و کیف پول شما را می خواهد. پس از تأخیرهای متعدد، به دلیل مشکلات نرم افزاری فولکس واگن، پورشه اکنون نسل دوم ماکان را با فناوری جدید به بازار عرضه می کند. اینجا چیزهای زیادی برای باز کردن بسته بندی وجود دارد، بنابراین بیایید در آن شیرجه بزنیم.
دو مدل موجود است – Macan 4 78700 یورویی با پیشرانه دو موتوره ۴۰۸ اسب بخاری و ماکان توربو هیولایی ۹۹۷۰۰ یورویی با قدرت ۶۳۹ اسب بخار. گشتاور ماکان ۴ ۶۴۹ نیوتن متر است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵٫۲ ثانیه (۰ تا ۶۰ مایل در ساعت در ۴٫۹ ثانیه) انجام می دهد. ماکان توربو دارای یک کوه گشتاور ۱۱۲۹ نیوتن متری است و زمان دویدن را به ۳٫۳ ثانیه کاهش می دهد (۰ تا ۶۰ مایل در ساعت فقط در ۳٫۱ ثانیه).
هر دو مدل از یک بسته باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده می کنند و ظرفیت ۹۵ کیلووات ساعت برای استفاده در دسترس است. به لطف موتورهای هیجانانگیز دائمی (هم جلو و هم عقب)، همراه با سی دی تنها ۰٫۲۵، ترمز احیاکننده که قادر است تا ۲۴۰ کیلووات برق را به باتری بازگرداند، و نرمافزار هوشمندانه، Macan با برد رانندگی چشمگیر عرضه میشود. . Macan 4 تا ۶۱۳ کیلومتر را ارائه می دهد و Macan Turbo 591 کیلومتر را در سیکل ترکیبی WLTP می دهد. اما اگر ماکان جدید به سرعت شهری پایبند باشد، برد برای مدل پایه به ۷۸۴ کیلومتر میرسد، در حالی که توربو میتواند تا ۷۶۵ کیلومتر طول بکشد.
هر دو مدل بر اساس پلت فرم جدید ۸۰۰ ولت PPE هستند. پیدا کردن یک شارژر با توان ۸۰۰ ولت ممکن است در حال حاضر مشکل باشد، اما در صورت موفقیت آمیز بودن – Macan می تواند تا ۲۷۰ کیلو وات شارژ شود. این به معنی ۱۰-۸۰٪ زمان شارژ مجدد ۲۱ دقیقه است – البته در شرایط عالی. اما Macan یک ترفند در آستین خود دارد – اگر به یک شارژر ۴۰۰ ولت DC وصل شود، بسته باتری خود را به دو قسمت ۴۰۰ ولتی تقسیم می کند که هر کدام می توانند تا ۱۳۵ کیلو وات شارژ داشته باشند. شارژ خانگی تا ۱۱ کیلووات پشتیبانی میشود – البته این کار زمانبر است.
برای اولین بار است که ما از Macan بدون هیچ استتاری قدردانی می کنیم، و اگرچه آخرین کامو چیز زیادی را پوشش نمی دهد، ماکان تمام شده کاملاً دیدنی است. کاپوت کم آویز، با بالهای برجسته که در کنار مجموعهای از DRL امضا شدهاند – همه چیز بدون تردید پورشه است. چراغهای جلو به سمت سپر جابهجا شدهاند و وقتی روشن نمیشوند، به خوبی با دریچههای هوا ترکیب میشوند. چراغهای عقب شیک هستند و کل عقب را در آغوش میگیرند، کل خودرو کمی بلندتر است و پایینتر از مدل خروجی قرار دارد (طول ۴۷۸۴ میلیمتر، عرض ۱۹۳۸ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۲۲ میلیمتر)، رینگهای ۲۲ اینچی (اختیاری) قوسها را کاملاً پر میکنند. – بدون شک این یک طراحی بسیار کامل است.
وارد شوید و حس یک SUV از بین رفته است. موقعیت رانندگی پایین است، و داشبورد که یادآور تایکان است، پهن است اما برای دید بدون مانع به جلو، پایین نگه داشته شده است. کنسول میانی هم راننده و هم سرنشین را در آغوش گرفته است. ۳ صفحه نمایش با تکان دادن دکمه احتراق زنده می شوند – یک صفحه ابزار اختصاصی ۱۲٫۹ اینچی و دو صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰٫۹ اینچی، یکی مرکزی و دیگری برای سرنشین. به آن یک HUD 87 اینچی و یک چراغ LED که روی داشبورد و درها پوشانده شده است، اضافه کنید، که نه تنها روشن میشوند، بلکه با هم ارتباط برقرار میکنند – و ما یک بسته کامل و نسبتاً پیچیده داریم.
خود سیستم اطلاعات سرگرمی بر روی پلتفرم Android Automotive گوگل اجرا می شود. این سیستم صوتی کار می کند، مجموعه ای از عملکردها را با ناوبری هوشمندانه از جمله توقف شارژ ارائه می دهد و به برنامه های شخص ثالث اجازه می دهد تا مستقیماً نصب شوند.
خوشبختانه، پورشه تجربه رانندگی را نادیده نگرفته یا آن را ملایم نکرده است. در واقع، این شرکت بازی خود را افزایش داده است و Macan جدید – حداقل روی کاغذ – به نظر میرسد که عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و نه تنها بر روی پنجه برادر بزرگتر خود Cayenne بلکه حتی تایکان الکتریکی نیز قدم گذاشته است. سیستم تعلیق بادی کامل (اختیاری در Macan 4) با میرایی الکترونیکی معروف PASM پورشه را داریم. دمپرها اکنون از فناوری دو سوپاپ با واکنش بسیار سریع تر و کنترل بسیار دقیق تر بهره می برند. یک فرمان اختیاری محور عقب وجود دارد که به لطف حرکت ۵ درجه ای، دایره چرخش را تا ۱۱٫۱ متر کاهش می دهد. همه اینها همراه با موقعیت پایین رانندگی و مرکز ثقل پایین به خودرویی تبدیل می شود که عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود دارد.
اما ماکان بالاخره یک SUV است و نقش حمل بار خود را فراموش نمی کند. پورشه توانست ۵۴۰ لیتر فضای بار را در پشت صندلی های عقب فشرده کند که با صندلی های پایین به ۱۳۴۸ لیتر می رسد. به آن ۸۴ لیتر فرنک و ظرفیت بکسل ۲۰۰۰ کیلوگرمی اضافه کنید و یک SUV بسیار توانا در دستان خود داریم.
انتظار به پایان رسید، Macan جدید بالاخره آمد و به یک میز EV بسیار شلوغ رسید که هزاران هدایا را در خود جای داده است. سریع، توانا، جادار، زیرک – نه ارزان یا حتی مقرون به صرفه. پورشه واقعاً یک خودروی برقی ممتاز و بدون سازش و با فروش ۸۰۰۰۰۰ دستگاه از نسل اول ماکان در ۱۰ سال گذشته، مشکلی برای یافتن خریداران برای نسخه جدید نخواهد داشت.