افسانه سیاه: ووکونگ زیبا، جذاب و به همان اندازه که به نظر میرسد چالشبرانگیز است.
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، بازی Black Myth: Wukong خیره کننده است. این بازی با نمایش تریلرهای فوق العاده پشت سر هم، هیجان زیادی ایجاد کرده است و امسال در Summer Game Fest بالاخره فرصت تجربه آن را پیدا کردم. اما سوال این است که آیا این بازی صرفا یک دمو فناوری با المان های سنگین از اساطیر چینی است یا چالش بعدی شما در دنیای بازی؟
یک داستان عامیانه چینی به نام «سفر به غرب»، استودیوی بازیسازی Game Science را برای ساخت یک نقشآفرینی اکشن الهام بخشید. شما در نقش «فرد برگزیده»، یک قهرمان میمون با چوب دستی بلند و تعدادی طلسم جادویی بازی میکنید. برای بازی روی یک رایانه شخصی با مشخصات بالاتر (هرچند فاش نشده) به من داده شد تا اطمینان حاصل شود که تمام جلوههای بصری زیبای موتور آنریل انجین ۵ به طور روان اجرا شوند. در حالی که بازی کمتر از یک ساعت جواب قطعی را نخواهد داد، ووکنگ با وجود سبک بازی آشفته من، به طور روان اجرا شد. این بازی به عنوان نمونهای برجسته از فناوری گرافیکی نسل بعدی شناخته شده است، بنابراین خوشحالم که در طول دموی من دچار افت فریم نشد.
بخش نسبتاً ابتدایی بازی رو تجربه کردم، که با جنگل گرگها و معبد گوانین شروع میشد. با چند دشمن گرگ-انسانی معمولی، یه باس میانرده بزرگتر و بعد یه موجود گرگ غولپیکر مبارزه کردم. تو مسیر، قابلیت تبدیل شدن به یکی از هیولاها رو آزاد کردم، که سلاح شعلهورشون رو احضار میکرد و حملهها و مهارتهای جدیدی رو در اختیارم میگذاشت. تو میانهی دمو، پیرمردی با سری شبیه ریشهی جینسینگ یه طلسم بیحرکتکننده با زمان شارژ مخصوص خودش به من داد و در مقابل دشمنهای خطرناکتر، مثل گرگ غولپیکر نهایی، یه مکث کوتاه بهم هدیه کرد. اون همچنین منو به طور خلاصه به یه حشره تبدیل کرد که میتونستم از بالای سر دشمنها پرواز کنم. این بخش سرگرمکننده بود، اما به نظر میرسه که فقط تو نقاط خاصی از بازی در دسترس باشه — یعنی نمیتونید از همه مبارزهها طفره برید.
با این حال، تا زمانی که اصول اولیه رو یاد نگیری، پیشرفت نخواهی کرد (یا حتی مدت زیادی زنده نخواهی ماند). حملات به سبک و سنگین تقسیم می شوند، با این امکان که حمله سنگین را برای ضربات قوی تر شارژ کنید. با توجه به اینکه استقامت در هنگام حمله کم می شود، باید با پرش و جاخالی دادن، از دفاع هم مراقبت کنید. اگر جاخالی دادن رو به طور کامل انجام بدی، زمان کمی کند می شود، یک توهم اضافی از خودت ظاهر میشه و میتونی چند حرکت اضافی انجام بدی قبل از اینکه دشمن بفهمه چی شد.
در حین پیشرفت، امتیازاتی برای باز کردن مهارتهای جدید از یک درخت استعداد کسب میکنید که سه سبک عصا را برای جابهجایی بین آنها به شما نشان میدهد. من سبک «ستون» را باز کردم، بنابراین شخصیت من میتوانست روی نوک عصای خود بپرد و با نگه داشتن دکمه حمله قوی آن را «بزرگ کند». به این ترتیب، از حملات سطح زمین اجتناب میکنید. اما اگر دشمنان به عصای شما ضربه بزنند، استقامت شما (نه سلامتی) آسیب میبیند.
رها کردن دکمه، حرکت فوق العاده قدرتمندی را آزاد می کند که به نظر می رسد در صورت قطع حمله دشمنان، آنها را گیج می کند. این یک ریسک بالا با پاداش بالا است و مانند بهترین بازیهای نقشآفرینی اکشن، هیچ چیز رضایتبخشتر از زمانبندی و انتخاب حرکت مناسب نیست. سیستم مبارزه Wukong به این معنی است که شما نمی توانید فقط حملات را پشت سر هم اجرا کنید و از ضربههای غلتان طفره بروید، زیرا هر دو این کارها باعث خالی شدن نوار استقامت شما که در کنار نوار سلامتی قرار دارد، می شود. شخص برگزیده همچنین یک معجون سلامتی قابل شارژ حمل می کند، اما برای استفاده از آن باید مکث کند. ریسک و پاداش بیشتر: اگر به موقع از آن استفاده نکنید، می میرید و چند دقیقه پایین کوه دوباره متولد می شوید و باید با اکثر دشمنانی که قبلاً از بین برده اید، روبرو شوید (یا از کنار آنها فرار کنید) – این ستون اصلی بازیهای شبیه سولز مانند Wukong است. به نظر می رسد سیستم مبارزه پاسخگو باشد و بزرگترین چالش ها از گروه های جنگجو ناشی می شود: من باید طفره رفتن را با اولویت بندی، مثلاً کماندار، قبل از سایر دشمنان ترکیب می کردم.
تمام اینها با زیبایی محیط، طراحی عجیب و غریب هیولاها و موسیقی متن آرام و不安کنندهای که دارد، تقویت میشود. رئیس غول پیکر گرگی که با آن روبرو شدم، در مقایسه با دشمنان دیگری که توسعهدهنده در تریلرهای قبلی به آنها اشاره کرده بود، حکم سیبزمینی را داشت — من میخواهم با آن اژدها مبارزه کنم. در حالی که شخصیت اصلی در طول دموی من کاملاً ساکت بود، Game Science، استودیوی سازنده بازی، میگوید که بازیکن «داستانهای پشت شخصیتهای مختلف را کشف میکند، عشق و نفرت، حرص و آز، زندگیهای گذشته و حال آنها را درک میکند». کنجکاوم ببینم این چطور پیش میرود.
افسانه سیاه: ووکونگ سرانجام در آستانه ی انتشار است! این بازی در تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۲۴ برای پلتفرمهای پیسی و پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.