• امروز : دوشنبه, ۲۶ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 16 June - 2025
امروز 0
3

بررسی ریویان R1S نسل ۲: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

  • کد خبر : 18258
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۴
بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان
بجای اینکه سایر سازندگان خودروهای برقی شکست خورده باشند، نسل دوم شاسی‌بلند ریویان، طرحی برای موفقیت در آینده است.

به گزارش اپست به نقل از انگجت ، ساخت خودروهای برقی از صفر کار دشواری است. از بین تمام استارت‌آپ‌های خودروسازی برقی داخلی، تسلا تنها شرکتی است که توانسته به جریان اصلی راه یابد. نیکولا یک کلاهبرداری بود. کانو اخیراً درخواست ورشکستگی داده است. و بسته به نحوه شمارش شما، فیسکر نه یک بار بلکه دو بار شکست خورد. سپس شرکت‌هایی مانند آپترا وجود دارند که به نظر می‌رسد بیش از یک دهه است که به تولید نزدیک شده‌اند.

در میان دریای شرکت‌های خودروی برقی که امیدوارند از خودروسازان قدیمی پیشی بگیرند، ریویان و مدل‌های نسل دوم آن با هم استایل و قدرت در حال گذار به عصر الکتریکی هستند. این شرکت با خودروی شاسی‌بلند R1S خود (با قیمت پایه ۷۵,۹۰۰ دلار یا حدود ۱۰۵,۰۰۰ دلار طبق آزمایش)، یک خودروی ماجراجویانه خلق کرده است که هم اکنون تاثیرگذار است و هم طرحی برای موفقیت در آینده ارائه می‌دهد.

اینستاگرام اپست

انتخاب خودروی شاسی بلند برقی ناهموار

ریویان R1S نسل ۲

برای کسانی که به دنبال یک خودروی برقی مناسب فضای باز با سه ردیف صندلی و فضای کافی برای تمام اعضای خانواده خود هستند، ریویان R1S نسل ۲ بدون شک یک رقیب اصلی است.

مزایا

برد و عملکرد فوق‌العاده جدی
فضای داخلی شیک
طراحی ناهموار معاصر
به‌روزرسانی‌های مکرر از راه دور (OTA)
سیستم کمک راننده بدون دست جدید در بزرگراه

معایب

گران‌قیمت، به ویژه برای مدل‌های سه موتوره یا چهار موتوره آینده
در حال حاضر هیچ راهی برای نمایش پیامک‌ها روی سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود ندارد
ریموت فیزیکی کلید هزینه اضافی دارد

R1S به شکلی بی‌پرده جعبه‌ای است، همان‌طور که علاقه‌مندان به کامیون و شاسی‌بلند اغلب ترجیح می‌دهند. با این حال، ریویان تعادل دقیقی بین مینیمالیسم مدرن و استحکام یکپارچه برقرار می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تقریباً در هر جایی ترکیب شود. چراغ‌های جلوی بیضی شکل (از نظر فنی شبیه استادیوم) آن ممکن است از برجسته‌ترین‌ها در صنعت باشند، در حالی که ریویان ویژگی‌های آماده برای غرش مانند قلاب‌های بازیابی واقعی، گلگیرهای قوی و چرخ‌های بزرگ ۲۲ اینچی با لاستیک‌های ضخیم را شامل می‌شود. از بسیاری جهات، R1S همان چیزی است که من تصور می‌کنم یک برونکو EV ممکن است شبیه باشد، با این تفاوت که لوکس‌تر، بسیار بزرگ‌تر با طول ۲۰۰ اینچ است و سه ردیف صندلی دارد.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

در داخل، به نظر من R1S حتی بهتر به نظر می‌رسد، به خصوص وقتی با تریم چوب مشکی کوهستان ریویان و خاکستر قهوه‌ای پوشیده شده باشد. مثل یک کلبه دنج است که به درستی بازسازی شده و به استانداردهای امروزی رسیده است. یک صفحه نمایش بزرگ ۱۵٫۶ اینچی با وضوح بالا روی داشبورد قرار گرفته است بدون اینکه خیلی بدقواره یا نامناسب به نظر برسد، در حالی که یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی به عنوان صفحه کیلومتر دیجیتال عمل می‌کند.

واضح است که ریویان تلاش می‌کند رویکردی مبتنی بر فناوری را در پیش بگیرد، اما این کار را بدون اینکه به طور کامل از ویژگی‌های طراحی سنتی مانند اهرم تعویض دنده و برف‌پاک‌کن‌های نصب شده روی ستون فرمان خودرو دست بکشد، انجام می‌دهد. در حالی که ممکن است برخی از افراد از اینکه دکمه‌های مربوط به تنظیمات آب و هوا و موسیقی کاملاً لمسی هستند قدردانی نکنند، به لطف یک ردیف ثابت از آیکون‌ها در پایین، هیچ چیز واقعاً پنهان یا دور از دسترس احساس نمی‌شد.

کیفیت ساخت کلی نیز محکم است و عملاً هیچ صدای تق تق یا درز بزرگ پانلی وجود ندارد. صندلی‌ها، اگرچه کمی سفت هستند، هم گرمایش و هم تهویه را برای سرنشینان جلو ارائه می‌دهند، که دومی، باید اعتراف کنم، با ورود به بهار و تابستان واقعاً لذت‌بخش است. کابین به لطف سقف پانورامای بزرگش، روشن و دلباز به نظر می‌رسد.

من عاشق این هستم که می‌توانم شیشه الکتروکرومیک (که بخشی از بسته اختیاری Sound + Vision است) را با یک لمس از شفاف به مات تغییر دهم. همچنین قدردانی می‌کنم که یک صفحه نمایش اختصاصی در ردیف دوم برای تنظیمات آب و هوا و موسیقی وجود دارد (که خوشبختانه در صورت لزوم می‌توان آن را قفل کودک کرد) و دریچه‌های هوای مناسب برای هر سه ردیف وجود دارد، بنابراین هیچ صندلی دم‌کرده‌ای در خودرو وجود ندارد.

مطالب خواندنی :  ربات داوینچی حین جراحی آدم کشت
بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

با صحبت از ردیف سوم، ریویان واقعاً ابعاد جعبه‌ای R1S را به حداکثر رسانده است. حتی برای یک فرد قد بلند شش فوتی، رسیدن به انتهای عقب چندان سخت نبود، اگرچه هنوز هم برای فردی به اندازه من کمی تنگ است.

برای اینکه فضای کافی برای پاهایم داشته باشم، باید ردیف دوم را کمی به جلو بکشم. اما اشتباه نکنید، فضای زیادی برای بچه‌ها یا بزرگسالان کوچک‌تر در آن عقب وجود دارد، و اگر به یک خودروی برقی نیاز دارید که بتواند هفت نفر را به طور همزمان به درستی حمل کند، این خودرو نیاز شما را برطرف می‌کند. از طرف دیگر، وقتی فضای بار اولویت اصلی باشد، ردیف سوم به صورت صاف تا می‌شود و ۴۶٫۷ فوت مکعب فضا را فراهم می‌کند. با جمع شدن هر دو ردیف، فضای فوق‌العاده ۱۰۴٫۶ فوت مکعبی خواهید داشت.

در حالی که R1S از اندروید اتو یا اپل کارپلی پشتیبانی نمی‌کند، سیستم اطلاعات و سرگرمی ریویان نمونه‌ای عالی از این است که چرا وقتی یک رابط کاربری خانگی قوی دارید، نیازی به برنامه‌های افزودنی شخص ثالث ندارید. تقریباً هر چیزی که می‌خواهید یا نیاز دارید در آن گنجانده شده است. با ضربه زدن روی نماد پیشرانه، به سرعت به کنترل‌های تنظیمات سواری (از جمله تنظیم ارتفاع و ترمز احیا کننده) دسترسی پیدا می‌کنید.

این گزینه همچنین آمارهای بسیار مفیدی را نمایش می‌دهد که علاقه‌مندان از آن قدردانی خواهند کرد، مانند ارتفاع، دمای موتور، زاویه فرمان و موارد دیگر. سایر کنترل‌های مربوط به آب و هوا، موسیقی، شارژ و ناوبری خود توضیحی هستند، بنابراین حتی اگر قبلاً یک ریویان را نرانده باشید، تا زمانی که از تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ استفاده کرده باشید (که تقریباً همه را شامل می‌شود)، منحنی یادگیری زیادی وجود ندارد.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

ریویان همچنین در ارائه ویژگی‌های پشتیبانی مانند Gear Guard عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این سیستم از دوربین‌های داخلی R1S برای نظارت بر تصادفات، ضربه‌ها یا افرادی که به خودروی شما آسیب می‌رسانند، استفاده می‌کند.

من واقعاً نمی‌فهمم چرا همه خودروسازان از حسگرهای داخلی خودروهای خود به این شکل استفاده نمی‌کنند. و اگرچه من به آن نیازی نداشتم، اما این یکی از آن مواردی است که وقتی به آن نیاز پیدا کنید، بی‌نهایت قدردان آن خواهید بود. همین امر در مورد پریزهای برق ۱۲۰ ولت AC و پورت‌های USB-C فراوان آن نیز صدق می‌کند که بسیار کاربردی هستند.

در مورد نظارت بر خودرو و کارهای روزمره مانند روشن کردن آن و باز کردن قفل درها، برنامه تلفن همراه ریویان (موجود در هر دو سیستم عامل iOS و Android) وجود دارد. استفاده از آن بسیار ساده است و برخلاف ویژگی تلفن به عنوان کلید در فورد ماچ-ای من، در طول آزمایش‌های من بی‌نقص بود. پس از تنظیم آن، خودرو هرگز در باز کردن خودکار دستگیره‌های در هنگام نزدیک شدن یا قفل کردن خودکار هنگام دور شدن من دچار مشکل نشد.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

من همچنین می‌خواهم از شرکت ریویان به خاطر صدای جیک‌جیک مانند قفل کردن درهای خودروهایش به جای بوق زدن مانند بسیاری از خودروهای دیگر، قدردانی کنم. این صدا نه تنها کمتر آزاردهنده است، بلکه وقتی در میان درختان هستید، حس احترام بیشتری دارد.

مطمئناً، این یک ویژگی جزئی است، اما جزئیات کوچک این‌چنینی می‌توانند تأثیر بزرگی داشته باشند و این یکی دیگر از مواردی است که دوست دارم در خودروهای بیشتری ببینم. فقط تصور کنید اگر بتوانید مدل‌های خاص را از روی صدای آواز پرنده‌ای که هنگام قفل شدن پخش می‌کنند تشخیص دهید، به جای اینکه با هیاهوی بوق‌های گوش‌خراش و آژیرها بمباران شوید، چقدر دلنشین خواهد بود؟

مطالب خواندنی :  همکاری انویدیا و جگوار برای تولید خودروهای اتوماتیک تعریف‌شده با نرم‌افزار

تنها مشکل بزرگ در این میان این است که در حال حاضر هیچ راهی برای نمایش پیام‌ها یا اعلان‌های تلفن شما بر روی صفحه اصلی خودرو وجود ندارد. در زمانی که مردم به طور فزاینده‌ای نگران رانندگی پرت‌حواس هستند (و حق هم دارند)، این یک نقص عمده است. ریویان می‌گوید پیاده‌سازی این ویژگی پیچیده‌تر از آن چیزی بود که در ابتدا تصور می‌کرد، اگرچه امید است که به‌روزرسانی برای افزودن این ابزار در اواخر امسال در دسترس قرار گیرد.

از برخی جهات، من متوجه شدم که نادیده گرفتن کامل تلفن همراهم هنگام رانندگی در واقع تا حدودی طراوت‌بخش بود، اما اگر این موضوع برای شما یک عامل بازدارنده است، من درک می‌کنم.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

متاسفانه، اگر یک ریموت فیزیکی با دکمه برای باز کردن درها یا صندوق جلو می‌خواهید، باید ۲۵۰ دلار اضافی بپردازید. خودروی R1S با کنترل‌های تلفن هوشمند از طریق اپلیکیشن و یک کارت کلید NFC ساده به جای چیزی شبیه به یک کلید یا ریموت سنتی عرضه می‌شود.

فشار دادن پدال گاز در یک R1S یادآوری فوری این است که چرا خودروهای برقی اینقدر لذت‌بخش هستند. وقتی خودرویی مانند مدل آزمایشی من به سه موتور مجهز شده باشد، یک شاسی‌بلند سه ردیفه با وزن ۷۰۰۰ پوند نباید اینقدر سریع باشد. شتاب از حالت سکون وحشیانه است (نسخه سه موتوره شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۲.۹ ثانیه طی می‌کند).

تا زمانی که سرعتتان از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت فراتر نرفته‌اید و مقاومت باد عامل مهمی نشده است، به نظر می‌رسد که R1S یک منبع قدرت بی‌پایان دارد. علاوه بر این، برای خودرویی به این بزرگی، شعاع گردش آن به طرز شگفت‌آوری کم است.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

امسال، ریویان قابلیت رانندگی بدون دست پیشرفته در بزرگراه را عرضه کرد که به شما امکان می‌دهد بنشینید و خودرو کنترل فرمان را به دست بگیرد. این قابلیت در بیش از ۱۳۵,۰۰۰ مایل از بزرگراه‌های آمریکا و کانادا کار می‌کند و در حالی که به اندازه فناوری رانندگی کاملاً خودکار تسلا یا فناوری بلو کروز فورد پیشرفته نیست، R1S همچنان در هنگام رانندگی خودکار، روان و قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید.

این خودرو بدون تکان خوردن بین خطوط، به خوبی در وسط خط حرکت می‌کرد و به شما اجازه می‌داد با یک اشاره به اهرم راهنما، لاین عوض کنید. در مواقعی که می‌خواستم کمی استرس رانندگی را کاهش دهم، فناوری بدون دست ریویان به من این اطمینان را می‌داد که این کار را انجام دهم.

برخی دیگر از فناوری‌های R1S که تجربه رانندگی آن را بهبود می‌بخشد، شامل دوربین‌های تعبیه‌شده در آینه‌های آن است که هنگام راهنما زدن به‌طور خودکار روی صفحه نمایش راننده ظاهر می‌شوند. این نه تنها به حذف نقاط کور کمک می‌کند، بلکه یک افزونگی خوب نیز محسوب می‌شود. اما ویژگی مورد علاقه من ممکن است چراغ‌های جلوی تطبیقی ریویان باشد.

به دلیل قوانین عجیب و غریب در ایالات متحده، شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند نورپردازی ماتریسی مورد استفاده در خودروهای اتحادیه اروپا و آسیا را به طور کامل وارد کنند.

بنابراین، برای مطابقت با این قوانین، ریویان چراغ‌های جلوی خود را از ابتدا مهندسی کرده است تا به طور خودکار با شرایط رانندگی تنظیم شوند، مانند زاویه دادن به پرتوهای نور در پیچ‌ها، کاهش نقاط روشن برای رانندگان روبرو و موارد دیگر. و پس از استفاده از آن‌ها، بازگشت به چراغ‌های معمولی که فقط نور بالا و پایین دارند دشوار است.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

ریویان R1S نسل ۲

نمای جلوی ریویان R1S نسل ۲٫

تنها مشکل کوچکی که پیدا کردم این بود که هر چقدر سعی کردم آن را تنظیم کنم، سیستم تعلیق R1S اصلاً نرم نبود. نبود ضربه‌گیری گاهی اوقات باعث می‌شد که دست‌اندازها و چاله‌های بزرگ‌تر به‌طور خاص تکان‌دهنده باشند.

ریویان پس از بازگرداندن خودروی امانی، راحتی سواری (به‌ویژه در سرعت‌های پایین) را به‌روزرسانی کرد و شنیده‌ام که این تغییر شگرف بوده است. با این وجود، حس رانندگی ذهنی است، بنابراین اگر در بازار خودروی جدید هستید و تست درایو انجام نمی‌دهید، پس چه کار می‌کنید؟

مطالب خواندنی :  ابزار Snipping ویندوز 11 قابلیت استخراج فوری متن از صفحه نمایش را آزمایش می‌کند.

من به عنوان یک شهرنشین، اهل آفرود نیستم، بنابراین واقعاً نمی‌توانم در مورد توانایی‌های R1S در مسیرهای خارج از جاده صحبت کنم. اما بین مواردی مانند ارتفاع سواری قابل تنظیم آن (با حداکثر ۳۸ سانتی‌متر فاصله از زمین)، گشتاور برداری و سایر ویژگی‌های مرتبط، به نظر می‌رسد خودروهای ریویان بسیار مجهز هستند. و این قبل از در نظر گرفتن لوازم جانبی مفیدی مانند پمپ هوای داخلی است که اگر در مناطق دورافتاده پنچر شوید، ممکن است جان شما را نجات دهد.

R1S در چهار پیکربندی اصلی موجود است: دوگانه استاندارد، دوگانه، سه گانه و چهار موتوره (گزینه چهار موتوره اواخر امسال عرضه می‌شود). تفاوت بین دو مورد اول در اندازه باتری است، به طوری که اولی بسته پایه را دریافت می‌کند در حالی که دومی گزینه بسته‌های بزرگ یا حداکثر را دارد. مدل‌های سه و چهار موتوره به صورت استاندارد با بزرگترین باتری ریویان عرضه می‌شوند.

برد از ۲۷۰ تا ۳۷۱ مایل متغیر است که بستگی به پیکربندی خاص دارد و در تجربه من متوجه شدم که تخمین‌گر مسافت ریویان بسیار قابل اعتماد بود. اگر نقشه می‌گفت هنگام رسیدن به مقصد مقدار معینی باتری برایم باقی می‌ماند، به ندرت بیش از یک یا دو درصد خطا داشت.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

در مدل سه موتوره، شما همچنین می‌توانید با قرار دادن خودرو در حالت رانندگی معمولی، موتورهای عقب را جدا کنید، که این امر کارایی کلی R1S را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. زمانی که هر سه موتور کار می‌کردند، من به طور متوسط فقط حدود ۲٫۶ مایل بر کیلووات ساعت مصرف داشتم. اما وقتی فقط به چرخ‌های جلو نیرو می‌فرستادم، توانستم این رقم را به بالای ۳ مایل بر کیلووات ساعت برسانم.

در مورد شارژ، حداکثر نرخ شارژ به ۳۰۰ کیلووات می‌رسد، اگرچه شما فقط زمانی چیزی نزدیک به آن را خواهید دید که باتری خودرو زیر ۲۰ درصد باشد. وقتی من یک سناریوی شارژ معمولی‌تر را با رساندن سطح قدرت آن از ۲۰ به ۸۰ درصد با استفاده از یک ایستگاه ۳۵۰ کیلوواتی امتحان کردم، R1S این فرایند را در ۳۵ دقیقه با حداکثر نرخ ۱۶۸ کیلووات به پایان رساند.

بنابراین، در حالی که از سریع‌ترین‌ها در این صنعت فاصله دارد، ترکیب سلول‌های انرژی بزرگ و کارایی به این معنی است که نگرانی از تمام شدن مسافت قابل پیمایش با R1S واقعاً وجود ندارد. فقط ای کاش مدل‌های جدیدتر به جای کانکتور قدیمی CCS، دارای پورت NACS بومی بودند.

بررسی ریویان R1S نسل 2: پایه‌ی مستحکم الکتریکی ریویان

اگرچه اوضاع قطعاً بهتر از چند سال پیش است، اما وقتی صحبت از خودروهای برقی سه ردیفه به میان می‌آید، هنوز انتخاب‌ها بسیار محدود است. اگر توانایی مالی آن را دارید، ریویان R1S تمام موارد مهم را در یک بسته‌بندی بسیار زیبا جمع‌آوری کرده است – و حتی بیشتر از آن.

اندازه آن ممکن است چشمگیر باشد، اما مطمئناً از نظر ظاهر و احساس، خودرویی را ارائه می‌دهد که به همان اندازه در آسفالت خوشحال است که در مسیرهای ناهموار. و این کار را در حالی انجام می‌دهد که برد و فضای کافی برای کل خانواده فراهم می‌کند. مهارت ریویان در طراحی داخلی نفیس R1S به خوبی مشهود است، در حالی که تنوع اندازه‌های باتری، پیکربندی موتور و سایر گزینه‌ها، تجهیز آن را مطابق با ماجراجویی‌های شما آسان می‌کند.

تنها چیزی که ممکن است مرا مردد کند این است که برای افرادی که علاقه‌ای به آفرود ندارند، جایگزین‌هایی مانند کیا EV9 ظرفیت مسافر مشابهی را با قیمت اولیه بسیار پایین‌تری ارائه می‌دهند. و مدل‌های دیگری مانند ولوو EX90 و لوسید گراویتی کمی لوکس‌تر هستند. اما برای کسانی که سبک زندگی ماجراجویانه دارند و عاشق گشت و گذار در طبیعت بکر هستند، نسل دوم R1S واقعاً یک مجموعه کامل به نظر می‌رسد.

فروشگاه کوکوهوم
لینک کوتاه : https://www.appest.ir/?p=18258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.