اینستاگرام در آخرین به روز رسانی خود، مجموعه ای از ویژگی های جدید را به بخش DM (پیام های مستقیم) اضافه کرده است.
به گزارش اپست به نقل از انگجت ، اینستاگرام در حال انتشار بهروزرسانی برای سیستم پیامرسانی خود است که چندین ابزار جدید به آن اضافه میکند. این ویژگیها میتوانند به اینستاگرام کمک کنند تا بهتر با رقبای پیامرسان مستقیم مانند Apple iMessage و پلتفرمهای شخص ثالث مختلف رقابت کند.
اول از همه، اشتراک موسیقی وجود دارد. این بهروزرسانی به کاربران اجازه میدهد آهنگها را هم در پیامهای تک نفره و هم در چتهای گروهی به اشتراک بگذارند. فقط کافی است سینی استیکر را باز کنید و روی گزینه “موسیقی” ضربه بزنید. با این کار یک نوار جستجو از کتابخانه صوتی اینستاگرام باز میشود. چند نکته در اینجا وجود دارد. آهنگ باید از طریق اینستاگرام در دسترس باشد و کلیپها حداکثر به ۳۰ ثانیه محدود میشوند.
پیامهای مستقیم نیز اکنون دارای یک ابزار ترجمه خواهند بود که با ۹۹ زبان کار میکند. عملکرد در اینجا بسیار ساده به نظر میرسد. کاربران فقط باید یک پیام را نگه دارند و روی “ترجمه” ضربه بزنند. پیام ترجمه شده باید مستقیماً زیر پیام اصلی ظاهر شود. خیلی راحت.

یک راه جدید برای سنجاق کردن پیامها، تصاویر یا حتی ریلزها به بالای چتها وجود دارد. پیام را نگه دارید و روی «سنجاق کردن» ضربه بزنید. اینستاگرام میگوید که افراد میتوانند تا سه پیام را در هر مکالمه سنجاق کنند. به نظر من این میتواند برای نگه داشتن اطلاعاتی که اغلب درخواست میشوند، مفید باشد، اگرچه احتمالاً بیشتر برای میمها استفاده میشود (نه اینکه مشکلی با آن باشد).
اینستاگرام همچنین به کاربران اجازه میدهد با نگه داشتن طولانی دکمه ارسال، پیامها را زمانبندی کنند. از این قابلیت میتوان برای برنامهریزی پیامها تا ۲۹ روز آینده استفاده کرد. در نهایت، این پلتفرم راهی برای دعوت افراد به یک گفتگوی گروهی از طریق کد QR معرفی کرده است. همه این ابزارها از امروز برای کاربران iOS و Android در سراسر جهان عرضه میشوند. بهروزرسانی وب در دست ساخت است، اما هنوز در دسترس نیست.
اینستاگرام مطمئناً در اضافه کردن ویژگیهای جدید به نرمافزار خود بسیار فعال بوده است. اخیراً آزمایش دکمه «نپسندیدن» برای نظرات را آغاز کرده است. این پلتفرم اعلام کرد که در حال کار بر روی یک برنامه ویرایش ویدیو، مشابه CapCut است. این سرویس حتی طول Reels را به سه دقیقه افزایش داد که احتمالاً برای رقابت با TikTok است. همچنین اخیراً بررسیکنندههای حقایق شخص ثالث را حذف کرد.