تسلا بیش از ۲ میلیون خودروی برقی را فراخوان میکند زیرا متن چراغ هشدار بسیار کوچک است
این شرکت قادر خواهد بود این مشکل را از طریق یک بهروزرسانی از طریق هوا حل کند
تسلا باید یک فراخوان انبوه دیگر از خودروهای الکتریکی خود را انجام دهد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه دریافت که اندازه فونت در چندین چراغ هشدار پانل ابزار طبق دستورالعمل فدرال بسیار کوچک است. به این ترتیب، این شرکت نزدیک به ۲٫۲ میلیون خودروی برقی – تقریباً هر خودرویی که در ایالات متحده فروخته است – برای حل این مشکل فراخوان میکند.
خوشبختانه، هم برای تسلا و هم برای مشتریانش، این خودروساز از رانندگان نمی خواهد که خودروی برقی خود را به نمایندگی یا تعمیرگاه بیاورند. این مشکل از طریق بهروزرسانی خارج از هوا رفع میشود.
NHTSA این مشکل را طی یک ممیزی معمول رعایت ایمنی در ماه گذشته کشف کرد. این نشان داد که نوشته روی چراغهای هشدار ترمز، پارک و ترمز ضدقفل کوچکتر از آنچه طبق قوانین فدرال لازم است، است. این آژانس خاطرنشان کرد که می تواند خواندن اطلاعات را دشوار کند، که می تواند احتمال تصادف را افزایش دهد.
خودروهای برقی تحت تأثیر مدل S (سالهای مدل ۲۰۱۲-۲۰۲۳)، مدل X (2016-2023)، مدل ۳ (۲۰۱۷-۲۰۲۳)، مدل Y (2019-2024) و Cybertruck هستند. تسلا هیچ گزارشی مبنی بر صدمات یا تصادفات مربوط به صادر شده دریافت نکرده است، اگرچه سه ادعای گارانتی بالقوه مرتبط پیدا کرده است.
در ماه دسامبر، تسلا به دلیل مشکل Autopilot فراخوانی در مقیاس بزرگ مشابهی صادر کرد. همچنین توانست با به روز رسانی OTA آن را حل کند. از آن زمان، فراخوان های دیگری در ارتباط با ایمنی درب و مسائل مربوط به دوربین پشتیبان صادر کرده است که هر کدام بیش از ۱۲۰۰۰۰ خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.
در همین حال، همانطور که آسوشیتدپرس گزارش می دهد، NHTSA تحقیقات در مورد مسائل مربوط به فرمان را ارتقا داده است. آژانس در حال انجام یک تحلیل مهندسی است. این امر کاوشگر را که بیش از ۳۳۴۰۰۰ خودرو را پوشش می دهد، به فراخوان نزدیک می کند.
NHTSA پس از دریافت ۱۲ گزارش از از دست دادن کنترل فرمان در خودروهای برقی مدل Y و مدل ۳ در سال ۲۰۲۳، تحقیقات خود را آغاز کرد. از آن زمان، آژانس ۱۱۵ شکایت مرتبط با این موضوع دریافت کرده است که پس از کسب اطلاعات از خودروساز، ۲۱۷۶ شکایت دیگر را از تسلا دریافت کرده است. یکی از شکایات مربوط به تصادف است.