آزمایشگاه های واقعیت متا بهترین سه ماهه خود را داشتند، اما همچنان بیش از ۴ میلیارد دلار ضرر کردند
متا همچنین دیگر در مورد تعداد افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند گزارش نمی دهد.
به گزارش اپسن به نقل از اینجگت، Reality Labs، بخش متا برای AR، VR و متاورس، علیرغم ادامه روند شکستهای چند میلیارد دلاری خود، به تازگی بهترین سه ماهه خود را داشته است. Reality Labs به لطف هدست های Quest و عینک هوشمند Ray-Ban Meta در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.
در حالی که عبور از درآمد یک میلیارد دلاری، نقطه عطف جدیدی برای گروه متاورس این شرکت است، همچنان انتظار میرود که در آیندهای قابل پیشبینی به ضررهای هنگفت ادامه دهد. لابراتوارهای واقعیت ۴٫۶ میلیارد دلار در سه ماهه و بیش از ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ از دست دادند. سوزان لی، مدیر مالی متا گفت که انتظار میرود این زیانها «بهدلیل تلاشهای مداوم ما برای توسعه محصول در واقعیت افزوده/واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، نسبت به سال به سال به طور معناداری افزایش یابد. سرمایه گذاری های ما برای گسترش بیشتر اکوسیستم ما.
سه ماهه چهارم، که شامل فصل خرید تعطیلات می شود، معمولا زمانی بوده است که واقعیت بهترین عملکرد را دارد. در طی تماسی با تحلیلگران، مارک زاکربرگ پیشنهاد کرد که عینکهای هوشمند این شرکت بهویژه خوب عمل کردهاند، و گفت که EssilorLuxottica سازنده Ray-Ban «به دلیل تقاضای بالا، در حال برنامهریزی برای ساخت [عینکهای هوشمند] بیشتر از آنچه که هر دوی ما انتظار داشتیم، برنامهریزی میکند». او افزود که هر دو Quest 2 و Quest 3 “عملکرد خوبی داشتند” و Quest 3 را “محبوب ترین دستگاه واقعیت ترکیبی” نامید.
جدای از Reality Labs، Meta یک سه ماهه قوی داشت و ۴۰٫۱ میلیارد دلار برای پایان سال ۲۰۲۳ گزارش کرد و مجموع درآمد آن در سال را به کمتر از ۱۳۵ میلیارد دلار رساند. پایگاه کاربران فیس بوک نیز به ۲٫۱ میلیارد کاربر فعال روزانه (DAU) افزایش یافت. سوزان لی، مدیر مالی متا گفت که این شرکت در حال «عدم انتقال» از اشتراکگذاری این معیار است و دیگر در مورد کاربران فعال روزانه یا ماهانه فیسبوک یا «افراد فعال ماهانه خانواده» آن گزارش نمیدهد.
این شرکت به اشتراک گذاشته بود که در نهایت در سال ۲۰۱۹ با کاهش رشد فیس بوک، گزارش شماره کاربران را متوقف خواهد کرد. اما این تغییر نشان می دهد که چگونه موقعیت فیس بوک در “خانواده برنامه های” این شرکت در سال های اخیر تغییر کرده است. گزارشی از Pew Research در اوایل این هفته نشان داد که اینستاگرام به رشد خود در ایالات متحده ادامه می دهد در حالی که استفاده از فیس بوک ثابت است.
با این حال، جدیدترین اپلیکیشن متا، Threads، همچنان در حال رشد است. زاکربرگ گفت که این سرویس ۱۳۰ میلیون کاربر ماهانه دارد که در پاییز گذشته فقط ۱۰۰ میلیون کاربر داشت. زاکربرگ با اشاره به رشد اولیه اما کوتاه مدت این اپلیکیشن گفت: «اکنون افراد Threads نسبت به زمان اوج راهاندازی اولیهاش از آن استفاده میکنند.»
زاکربرگ همچنین بیشتر در مورد جاه طلبی جدید خود برای ایجاد هوش عمومی مصنوعی یا AGI در متا صحبت کرد و گفت که این موضوع «موضوع» کار محصول شرکت در آینده خواهد بود. او گفت: «این نسل بعدی خدمات نیازمند ایجاد اطلاعات عمومی کامل است. واضح است که ما به مدلهای خود نیاز داریم تا بتوانیم استدلال، برنامهریزی، کدنویسی، به خاطر سپردن و بسیاری دیگر از تواناییهای شناختی را داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نسخههای خدماتی را که تصور میکنیم ارائه کنیم.»
مدیر عامل متا همچنین اشاره کرد که به دنبال سیاستهای توسعهدهنده جدید بحثبرانگیز اپل، بعید است که این شرکت هیچ یک از برنامههای خود را در فروشگاههای اپلیکیشن جایگزین در اروپا عرضه کند. او گفت: «به روشی که آنها آن را پیادهسازی کردهاند، اگر توسعهدهندهای تصمیم بگیرد به فروشگاههای اپلیکیشن جایگزین برود، بسیار متعجب خواهم شد. آنها این کار را آنقدر سخت کردهاند، و من فکر میکنم آنقدر با هدف مقررات اتحادیه اروپا در تضاد است، که فکر میکنم سرگرم کردن واقعاً جدی برای هر کسی، از جمله خودمان، بسیار دشوار خواهد بود.»