فروشگاه وبمحور بازیهای موبایلی مایکروسافت در ماه جولای افتتاح میشود
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، در چند ماه آینده، شما قادر خواهید بود بازیهای موبایل مایکروسافت را از فروشگاه اختصاصی آن دریافت کنید. سارا باند، رئیس بخش ایکسباکس، در اجلاس فناوری بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت در حال راهاندازی یک فروشگاه مبتنی بر وب است که میتوانید بازیهای موبایل آن را دانلود کنید و افزونهها یا خریدهای درونبرنامهای را با تخفیف دریافت کنید. باند گفت که این شرکت تصمیم گرفته است به جای یک برنامه، یک فروشگاه مبتنی بر مرورگر راهاندازی کند تا «در همه دستگاهها، همه کشورها، بدون توجه به هر چیزی» در دسترس باشد تا «قفل یک اکوسیستم واحد نشوید».
مایکروسافت در ابتدا فقط میزبان بازیهای خودش خواهد بود، به این معنی که عناوین زیادی از اکتیویژن بلیزارد را ارائه خواهد کرد. همانطور که به خاطر دارید، این شرکت در سال گذشته با معاملهای ۷۰ میلیارد دلاری، این توسعهدهنده و ناشر بازی را خریداری کرد. به احتمال زیاد در اولین گروه از عناوین قابل دانلود، Candy Crush Saga را پیدا خواهید کرد که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۲، ظاهراً ۲۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است، و همچنین بازیهای موبایل Call of Duty را خواهید دید. بوند گفت که ممکن است Minecraft نیز یکی از اولین بازیهایی باشد که میتوانید دریافت کنید.
سخنگوی ایکس باکس به بلومبرگ گفت که این حرکت «تنها قدم اول در مسیر [این شرکت] برای ساخت یک فروشگاه برنامه قابل اعتماد با ریشه در بازی است.» مایکروسافت قصد دارد فروشگاه برنامه را در آینده به ناشران شخص ثالث باز کند، اما جدول زمانی مشخصی برای این هدف ارائه نکرد.
شرکت سال گذشته، کمی پیش از اعمال قوانین مرتبط با «قانون بازارهای دیجیتال» اتحادیه اروپا، برای اولین بار از قصد خود برای راهاندازی یک فروشگاه بازی برای دستگاههای اندروید و iOS خبر داد. بر اساس این قانون، اپل و گوگل موظف هستند به فروشگاههای برنامهی شخص ثالث اجازه دهند تا روی پلتفرمهای آنها قابل دسترسی باشند و همچنین سیستمهای پرداخت جایگزین برای خرید درون برنامهای ارائه دهند. آنها همچنین ملزم به اجازهی بارگذاری جانبی برنامه (sideloading) هستند که این موضوع تغییر بزرگی برای اپل به عنوان شرکتی شناختهشده با رویکرد «باغ حصاردار» (walled garden) در تجارت خواهد بود.
اپراتورهای فروشگاههای نرمافزار جانبی میتوانند از بخشی از هزینههایی که گوگل و اپل دریافت میکنند اجتناب کنند، اما همچنان باید به این شرکتها برای دور زدن فروشگاههای رسمی پلتفرمهای موبایلشان، هزینه پرداخت کنند. هر دو غول فناوری، تغییراتی را که برای مطابقت با مقررات DMA انجام میدهند، تشریح کردهاند. با این حال، رقبای این شرکتها تغییرات انجامشده را ناکافی میدانند و همین امر باعث شده است تا کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد برنامههای انطباق آنها آغاز کند.