تکنولوژیکامپیوتر

HP، اپل را به عنوان محبوب‌ترین رایانه شخصی کنار زد؛ مایکروسافت و ایسر سقوط کردند.

به گزارش اپست به نقل از pcworld ، ما همیشه می‌دانستیم که مصرف‌کنندگان، کامپیوترهای ویندوزی را به مک ترجیح می‌دهند، اما اکنون آمار و ارقام این موضوع را تأیید می‌کنند.

در نسخه ۲۰۲۵ نظرسنجی رضایت مشتریان ، HP بالاتر از اپل، به عنوان محبوب‌ترین تولیدکننده کامپیوتر شخصی شناخته شد؛ هرچند رضایت عمومی مصرف‌کنندگان از کامپیوترهای شخصی در مقایسه با سال ۲۰۲۴ کمی کاهش یافته است. نام‌های بزرگی مانند مایکروسافت نیز در نظر منتقدان مصرف‌کننده خود آسیب دیدند.

اینستاگرام اپست

مشتریانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعلام کردند که طراحی کلی کامپیوترها بهبود یافته و این جنبه را به عنوان بهترین بخش تجربه کار با کامپیوتر در نظر گرفتند. بدترین بخش؟ عذاب تماس گرفتن و عبور از پیچ‌وخم‌های مرکز تماس برای دریافت پشتیبانی مشتریان.

ACSI، موسسه‌ای که این تحقیق را انجام می‌دهد، اعلام کرد که هزاران نظرسنجی ایمیلی برای مشتریان تصادفی ارسال کرده و از ۱۶,۲۰۵ پاسخ تکمیل‌شده که دریافت کرده، به عنوان پایه و اساس گزارش سال ۲۰۲۵ خود استفاده کرده است. از مشتریان در مورد تجربیاتشان با بزرگ‌ترین شرکت‌ها و همچنین دسته‌بندی «سایرین» سوال شد. ACSI نظرات مشتریان را در مورد انتظارات، درک کیفیت و درک ارزش دریافت کرده و از آنها برای تولید امتیاز نهایی استفاده کرده است.

بزرگترین افت در کیفیتِ درک‌شده، مربوط به اپل، مایکروسافت و ایسر بود که هر کدام سه امتیاز در رتبه‌بندی ACSI از دست دادند. سال گذشته، اپل با امتیاز ۸۵ در صدر جدول قرار داشت. اما امتیاز ۸۲، اپل را در جایگاه دوم قرار داد؛ امتیاز دل (Dell) در ACSI نیز نسبت به سال ۲۰۲۴ یک امتیاز کاهش یافت. با این حال، ACSI به دل امتیاز ۸۳ داد و آن را به محبوب‌ترین شرکت کامپیوتری در سال ۲۰۲۵ تبدیل کرد.

مطالب خواندنی :  مشخصات تبلت 11 اینچی HP با قیمت 499 دلار
HP، اپل را به عنوان محبوب‌ترین رایانه شخصی کنار زد؛ مایکروسافت و ایسر سقوط کردند.

ACSI تبلت‌ها را نیز در این رده قرار داد و آمازون را به فهرست سازندگان خود اضافه کرد. امتیاز رضایت از تبلت‌ها سقوط کرد، از ۸۱ در سال ۲۰۲۴ به ۷۷ در سال ۲۰۲۵.

ه طور کلی، رضایت مشتریان از کامپیوترها در مورد تمام تولیدکنندگان به جز دل کاهش یافت. دل تنها شرکتی بود که امتیاز رضایتش از ۸۰ در سال ۲۰۲۴ به ۸۲ در سال ۲۰۲۵ افزایش یافت.

ACSI چندین جنبه از تجربه کار با کامپیوتر را اندازه‌گیری کرد – طراحی، در دسترس بودن نرم‌افزار، سهولت کار، کیفیت گرافیک و صدا و غیره – و به طور کلی دریافت که مشتریان به این موارد تقریباً همان امتیازی را داده‌اند که در سال ۲۰۲۴ داده بودند. مشتریان کمترین رضایت را از توانایی کامپیوتر برای جلوگیری از کرش کردن، وضعیت کلی «ویژگی‌هایی» مانند سیستم‌عامل یا نرم‌افزارهای از پیش نصب شده، و رضایت از خدمات تلفنی (کال سنتر) ابراز کردند. (ظاهراً آن‌ها هنوز از اولین بررسی ما از ویندوز ۱۱ عبور نکرده بودند.)

HP، اپل را به عنوان محبوب‌ترین رایانه شخصی کنار زد؛ مایکروسافت و ایسر سقوط کردند.

بر اساس یافته‌های شاخص رضایت مشتری آمریکایی (ACSI)، «تجربه خدمات ممکن است عاملی در سطوح متفاوت رضایت بین کامپیوترهای رومیزی و تبلت‌ها باشد». «تولیدکنندگان به گسترش شبکه‌های تعمیر خود برای ارتباط کاربران با مراکز خدماتی مناسب ادامه می‌دهند، اما هزینه‌های بالای تعمیر و در دسترس نبودن مداوم قطعات همچنان مانعی برای تجربه خدمات برخی از کاربران است.»

جالب اینجاست که مشتریان تجربه کار با کامپیوتر رومیزی را بالاتر از لپ‌تاپ رتبه‌بندی کرده‌اند، با وجود اینکه مواردی مانند «رضایت از وب‌سایت» باید برای هر دو تقریباً یکسان می‌بود.

HP، اپل را به عنوان محبوب‌ترین رایانه شخصی کنار زد؛ مایکروسافت و ایسر سقوط کردند.

با این حال، دسته‌ای که بیشترین نیاز به بهبود را دارد، کامپیوترهای شخصی نیست، بلکه تبلت‌ها هستند. آمازون به وضوح کار دشواری در پیش دارد.

فروشگاه کوکوهوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا