Prove Identity با ارزیابی «وضعیت تک شاخ» ۴۰ میلیون دلار برای گسترش فناوری احراز هویت مبتنی بر تلفن همراه جمع آوری می کند.
به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ، Prove Identity، استارتآپ تأیید هویت مبتنی بر گوشیهای هوشمند که در ابتدا نام خود را سالها پیش به نام Payfone قبل از تغییر نام تجاری در سال ۲۰۲۰ نامگذاری کرد، ۴۰ میلیون دلار جمعآوری کرده است. به گفته این شرکت، این بودجه با ارزش گذاری “وضعیت تک شاخ” دریافت می شود که از مرز ۱ میلیارد دلار عبور می کند. این شرکت که حدود ۱۰۰۰ مشتری تجاری دارد، گفت که در سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد کسب و کار داشته است.
ابزارهای Prove از ابزارهایی مانند تشخیص چهره برای آغاز پر کردن اطلاعات، جریان های تأیید مشتری و احراز هویت بدون رمز عبور استفاده می کنند. آنها در ابتدا تا حدودی برای کاهش اصطکاک و متعاقب آن رها شدن سبد خرید در مورد تراکنشهای تجارت الکترونیک ساخته شدهاند، و به منظور کمک به مدیریت این فرآیند به فراگیر شدن تلفنها متمایل شدهاند. (سرعت یک اولویت باقی می ماند: ادعا می کند که ابزارهای امروزی آن “۷۹٪ سریعتر ورود، ۳۵٪ کاهش در رها شدن، و ۷۵٪ کاهش در تقلب را ارائه می دهند.”)
پرو گفت که قصد دارد از این بودجه برای ساخت ابزارهای بیشتری برای پرداختهای دیجیتال و تجارت و همچنین کشف تقلب استفاده کند و به نظر میرسد که یک گوشی موبایل بخش مرکزی این پیشنهاد باقی خواهد ماند.
این افزایش با همکاری حامیان استراتژیک MassMutual و Capital One انجام می شود و در زمانی صورت می گیرد که هویت دیجیتال همچنان یک موضوع داغ است.
تعداد نقضهای امنیت سایبری ناشی از هکرهای مخرب با استفاده از اعتبارنامههای هویت به سرقت رفته همچنان در حال افزایش است – که نشاندهنده فرصت برای ابزارهای مؤثرتر در بازار و علاقه سرمایهگذاران برای شرطبندی در فضا است.
یکی از سخنگویان شرکت به ما گفت که این راند به Prove «وضعیت تک شاخ» میدهد، بدون اینکه توضیح بیشتری در مورد معنای آن از نظر تعداد ثابتتر بدهد. طبق دادههای PitchBook، زمانی که شرکت آخرین بار اعلام کرد بودجه قابل توجهی دارد – ۱۰۰ میلیون دلار فقط چند روز قبل از تغییر نام تجاری بزرگش – ارزش گذاری پس از پول ۵۴۹ میلیون دلاری داشت. این رقمی است که از آن زمان تا کنون در آن قفل شده است.
شایان ذکر است، در سال ۲۰۲۰، مدیرعامل و بنیانگذار راجر دسای به ما گفت که Payfone (همانطور که در آن زمان شناخته می شد) در سال ۲۰۱۹ ۲۰ میلیارد احراز هویت را پردازش کرده است، و با هدف افزایش این رقم به ۱۰۰ میلیارد، سالانه ۷۰ درصد رشد داشته است. معاملات در سال های آینده سایت امروز آن شماره تراکنش به روز شده ای ارائه نمی دهد (و رشد ۴۰ درصدی آن امروز قطعا کمتر از ۷۰ درصد است). این نشان از رقابت زیاد در فضا دارد.
البته Prove تنها شرکتی نیست که به این فرصت چشم دوخته است.
علاوه بر استارتآپهای قدیمیتر مانند Jumio، استارتآپهایی مانند ThetaRay و رویکردهای ساختمانی Fourthline وجود دارند که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. شرکتهای بزرگ PE نیز وارد عمل میشوند و فناوریها و پایگاههای مشتریان را برای صرفهجویی در مقیاس بیشتر جمعآوری کرده و یکپارچه میکنند.
و سپس WorldCoin است که توسط سام آلتمن از OpenAI تأسیس شده است، که می خواهد یک مفهوم ( کسب و کار) کاملاً جدید را به دنیای هویت دیجیتال بیاورد. این شرکت در حال ساخت «گویهای» فیزیکی با هدف اسکن عنبیهها است تا بتواند شبکهای از شناسههای دیجیتال بسازد که به نوبه خود با یک ارز دیجیتال جدید جهانی و برنامهای برای پرداختهایی که از این دو با هم استفاده میکنند، مرتبط میشود. این استارتآپ قبلاً در بازارهای مختلف بحثهایی را ایجاد کرده است، اما در حال جذب سرمایههای جدی نیز بوده است، بنابراین ممکن است برای مدتی در دسترس باشد.
در حالی که پروژه هایی مانند WorldCoin هنوز در روزهای اولیه خود هستند، Prove پایگاه مشتریان خود را فراتر از تجارت گسترش داده است. این شرکت اعلام کرد که ۱۰۰۰ مشتری آن شامل ۹ بانک از ۱۰ بانک برتر ایالات متحده، ۲ مورد از ۳ صرافی ارزهای دیجیتال برتر جهانی، ۳ مورد از ۵ خرده فروش برتر ایالات متحده، ۲ مورد از ۳ شرکت برتر مراقبت های بهداشتی ایالات متحده و ۶ شرکت از ۱۰ شرکت بیمه برتر هستند. دیگر شرکتها امریکا.” (FanDuel اخیراً به عنوان مشتری امضا کرده است؛ سایرین شامل Experian و Visa هستند؛ دیگران شامل Starbucks، BlueCross BlueShield و DocuSign هستند.)
بر اساس تحقیقات GrandView، بازار کلی برای مدیریت هویت و دسترسی در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است که سرمایه گذاران را به فناوری جدید و رویکردهای مقابله با آن علاقه مند می کند.
چارلز سویرک، شریک در MassMutual Ventures گفت: «Prove یک تغییر پارادایم در نحوه تعامل ایمن کسب و کارها و مصرف کنندگان است. «از آنجایی که مصرفکنندگان همچنان ریسک را در تعامل با برندها تجربه میکنند، راهحلهای Prove تضمین میکند که از اطلاعات تأیید شده و تأیید شده استفاده میشود و برندها را قادر میسازد وفاداری و درآمد را افزایش دهند.