• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
امروز 0
1

مایکروسافت قصد دارد ارتقاء مقیاس بازی را در کارت های گرافیک مختلف ساده کند

  • کد خبر : 11428
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
مایکروسافت قصد دارد ارتقاء مقیاس بازی را در کارت های گرافیک مختلف ساده کند
این شرکت DirectSR را به عنوان "حلقه گمشده" برای کدنویسی در سراسر Nvidia، AMD و ویژگی های ارتقاء مقیاس اینتل می بیند.

مایکروسافت قصد دارد ارتقاء مقیاس بازی را در کارت های گرافیک مختلف ساده کند

به گزارش اپست به نقل از انجگت ، مایکروسافت یک API جدید برای ساده کردن کدنویسی با وضوح فوق العاده در بازی های رایانه شخصی ایجاد کرده است. DirectSR این شرکت که با شرکای سخت‌افزاری Nvidia، AMD و Intel توسعه یافته است، تونل ساده‌تری را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا از سه رویکرد متمایز این شرکت‌ها برای ارتقاء گرافیکی در بازی‌های ویندوز استفاده کنند.

فروشگاه زیبایی سبز

این شرکت DirectSR را به عنوان یکپارچه سازی یکپارچه Super Resolution (SR)” برای بازی های ویندوز توصیف می کند. جاشوا تاکر، مدیر برنامه مایکروسافت در یک پست وبلاگ شرکت نوشت: DirectSR حلقه گمشده ای است که توسعه دهندگان هنگام نزدیک شدن به ادغام SR منتظر آن بوده اند و تجربه ای روان تر و کارآمدتر را ارائه می دهد که در سخت افزار گسترده تر می شود.

وضوح فوق العاده فناوری است که کیفیت بصری بازی ها را بدون فشار دادن بیش از حد به کارت گرافیک افزایش می دهد. این بازی‌ها را به صورت داخلی با وضوح پایین‌تر اجرا می‌کند، اما از یادگیری ماشینی (و ترفندهای دیگر) برای ارتقای وضوح آنچه روی صفحه می‌بینید استفاده می‌کند. نتیجه گرافیک واضح تر با حداقل تقاضای اضافی برای GPU است.

مایکروسافت قصد دارد ارتقاء مقیاس بازی را در کارت های گرافیک مختلف ساده کند

نمایش Nvidia از Need for Speed Unbound صفحه نمایش با و بدون DLSS (با وضوح فوق العاده) فعال شده است. (Nvidia)

مایکروسافت می‌گوید DirectSR API از طریق «مجموعه‌ای از ورودی‌ها و خروجی‌ها» راه را به روی وضوح فوق‌العاده «چند فروشنده» باز می‌کند. تاکر نوشت که یک مسیر کد واحد «راه‌حل‌های مختلفی» را از طریق سه پاسخ (در غیر این صورت متمایز) شرکت‌ها به وضوح فوق‌العاده فعال می‌کند: DLSS Nvidia، AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) و XeSS اینتل.
راه حل های SR سه فروشنده GPU متفاوت است. به نظر می رسد DLSS مجهز به هوش مصنوعی انویدیا بهترین عملکرد را دارد اما به کارت گرافیک Nvidia نیاز دارد. FidelityFX AMD همه کاره‌تر است و علاوه بر سخت‌افزار رقبا از سخت‌افزار خود پشتیبانی می‌کند، در حالی که XeSS اینتل ارتقاء هوش مصنوعی را برای سخت‌افزار اینتل ارائه می‌کند در حالی که هنوز پشتیبانی محدودی از پردازنده‌های گرافیکی غیراینتل ارائه می‌کند.
همانطور که در گزارش های قبلی ذکر شد، نسخه ۲۴H2 دارای ویژگی “Super Resolution” با هوش مصنوعی خواهد بود. در اینجا برخی از تنظیمات مربوط به آن در تنظیمات گرافیک وجود دارد – یک گزینه پیش‌فرض و گزینه‌های هر برنامه.
در اوایل این ماه، کاربر X (تویتر) @PhantomofEarth متوجه تنظیمات “Automatic Super Resolution” مبتنی بر هوش مصنوعی در ساخت پیش نمایش Windows Insider (24H2) شد. اگرچه تایید نشده است که همان چیزی است، اما به نظر می رسد. این تنظیمات به شما این امکان را می‌دهد که «از Al استفاده کنید تا بازی‌های پشتیبانی‌شده با جزئیات پیشرفته‌تر بازی کنند». نسخه پیش نمایش انتخاب استفاده از رویکرد ارتقاء مقیاس جهانی / خودکار یا هر بازی را ارائه می دهد. در ابتدا گمان می رفت که یک ویژگی رقیب با وضوح فوق العاده از مایکروسافت باشد، اکنون به نظر می رسد که “فوق العاده وضوح خودکار” ممکن است به عنوان نسخه مصرف کننده DirectSR API تبدیل شود.
مایکروسافت می‌گوید DirectSR به زودی در یک نسخه پیش‌نمایش عمومی Agility SDK (یکی از اجزای DirectX 12) برای توسعه‌دهندگان می‌آید. اگر توسعه‌دهنده بازی‌های رایانه شخصی هستید، این شرکت قصد دارد در ۲۱ مارس در GDC در DirectX State of Union جزئیات بیشتری درباره API جدید ارائه دهد.
فروشگاه کوکوهوم
لینک کوتاه : https://www.appest.ir/?p=11428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.