• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
امروز 1
1

الگوریتم اینستاگرام به نفع محتوای اورجینال تغییر خواهد کرد و گردآورندگان محتوا را جریمه خواهد کرد

  • کد خبر : 12670
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
الگوریتم اینستاگرام به نفع محتوای اورجینال تغییر خواهد کرد و گردآورندگان محتوا را جریمه خواهد کرد
متا می‌خواهد سیستم رتبه‌بندی خود را برای کمک به حساب‌های کوچک‌تر "اصلاح" کند.

الگوریتم اینستاگرام به نفع محتوای اورجینال تغییر خواهد کرد و گردآورندگان محتوا را جریمه خواهد کرد

به گزراش اپست به نقل از انجگت ، اینستاگرام در حال به روز رسانی الگوریتم پیشنهاد خود برای Reels است تا «محتوای اصلی» را تقویت کند. این حرکت پیامدهای قابل توجهی برای حساب‌های گردآورنده و سایر حساب‌هایی خواهد داشت که عمدتا کارهای کاربران دیگر را دوباره ارسال می‌کنند. این شرکت همچنین در تلاش است تا به حساب‌های کوچک‌تر توزیع بیشتری در برنامه بدهد، روشی را که Reels را رتبه‌بندی می‌کند، تغییر می‌دهد.

فروشگاه زیبایی سبز

در یک پست وبلاگ که تغییرات را اعلام می کند، شرکت گفت که سعی دارد سیستم رتبه بندی خود را “اصلاح” کند تا حساب هایی با تعداد دنبال کنندگان کمتر، راحت تر بتوانند دسترسی خود را گسترش دهند.
شرکت توضیح می دهد: “از نظر تاریخی، به دلیل نحوه رتبه بندی محتوا، سازندگان با تعداد زیادی دنبال کننده و گردآورندگان محتوای بازنشر شده، نسبت به سازندگان محتوای اصلی و کوچک‌تر، دسترسی بیشتری در توصیه‌ها به دست آورده‌اند.
ما فکر می‌کنیم اصلاح این موضوع برای دادن فرصت برابر به همه سازندگان برای رسیدن به مخاطبان جدید مهم است.”

اینستاگرام هنوز به طور دقیق نحوه تنظیم الگوریتم خود برای “عدالت بیشتر” را توضیح نداده است، اما این شرکت اشاره می کند که الگوریتم دیگر حساب هایی با تعداد دنبال کننده بیشتر را در اولویت قرار نخواهد داد. این شرکت می گوید: “محتوای واجد شرایط … به مخاطبان کمی نشان داده می شود که فکر می کنیم از آن لذت خواهند برد، صرف نظر از اینکه آیا آنها حساب کاربری که آن را پست کرده است را دنبال می کنند یا خیر.” “با تعامل مخاطب با محتوا، مجموعه ای از حلقه های با عملکرد برتر به مخاطبان کمی گسترده تر نشان داده می شود، سپس بهترین آنها به گروهی حتی وسیع تر نشان داده می شود و به همین ترتیب ادامه می یابد.” این تغییر “در ماه های آینده” اعمال خواهد شد، بنابراین ممکن است همچنان مدتی طول بکشد تا سازندگان تأثیر این به‌روزرسانی را ببینند.

مطالب خواندنی :  اینستاگرام در حال آزمایش «flipside» است، یک ویژگی finsta که قبلاً وجود دارد

البته تغییرات برنامه در مورد «محتوای اصلی» می تواند بسیار سریعتر اعمال شود. اینستاگرام اعلام کرده است که در صورت تشخیص دو قطعه محتزای مشابه، به طور فعال Reels های ارسال مجدد را با کلیپ اصلی در پیشنهادات خود جایگزین می کند. حساب‌هایی که Reels های ارسال مجدد را به اشتراک می‌گذارند نیز با برچسبی که به طور برجسته سازنده اصلی را تگ می‌کند، مشخص خواهند شد. این شرکت می‌گوید این تغییرات برای سازندگانی که تغییرات قابل توجهی ایجاد می‌کنند، مانند ضبط صدای روی صدا یا کلیپ‌های واکنش، یا اینکه پست‌ها به‌طور اساسی ویرایش شوند تا به یک meme تبدیل شوند، اعمال نمی‌شود.

حساب‌های گردآورنده که «به طور مکرر» پست‌های دیگران را منتشر می‌کنند، حتی با مجازات شدیدتری روبرو خواهند شد. اینستاگرام می‌گوید اگر این حساب‌ها در ۳۰ روز گذشته ۱۰ بار یا بیشتر محتوای غیر منتشر کرده باشند، دیگر Reels آن‌ها را توصیه نمی‌کند. این تغییر می‌تواند به میزان قابل توجهی دسترسی حساب‌های گردآورنده‌ی محبوب که کلیپ‌های سایر کاربران را برای تبلیغ لینک‌های خرید وابسته و سایر برنامه‌ها به اشتراک می‌گذارند، کاهش دهد.

قابل توجه است که همه این تغییرات در حال حاضر فقط برای Reels اعمال می شود و سایر انواع پست ها در اینستاگرام را تحت تاثیر قرار نمی دهد (سخنگوی شرکت گفت که این شرکت “بررسی گسترش به فرمت های دیگر در آینده” را انجام خواهد داد). این تغییرات همچنین به طور کلی نشان دهنده این واقعیت است که اینستاگرام سعی کرده است تا اهمیت تعداد فالوورها را کاهش دهد. این موضوع برخی از سازندگان محتوا را ناامید کرده است که شکایت می کنند اکثر فالوورهایشان پست های آنها را در فید خود نمی بینند.

مطالب خواندنی :  آموزش: چگونه آیفون‌تان را بدون نیاز به پسورد ریست کنید

در چند هفته اخیر، رئیس اینستاگرام، آدام موسری، در تردز به شکایت‌های چندین سازنده محتوا که آمار حساب‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و می‌پرسند که چرا تعداد بیشتری از دنبال‌کنندگانشان پست‌هایشان را نمی‌بینند، پاسخ داده است. در یک گفتگوی اخیر، نیت لوبی، عکاس طبیعت با ۱۴۲ هزار دنبال کننده در اینستاگرام، از موسری پرسید که چرا یک پست محبوب تنها به حدود ۲۰ درصد از دنبال‌کنندگانش رسیده است. موسری در پاسخ خود به این موضوع اشاره کرد که الگوریتم اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده که به این شکل عمل کند.

در حالی که این آخرین تغییرات به طور خاص برای Reels در نظر گرفته شده است، به نظر می رسد این به روز رسانی ها نشان می دهد که Meta همچنان بر سایر معیارها به جز تعداد دنبال کنندگان تمرکز خواهد کرد. این ممکن است برای کسانی که طی چندین سال مخاطبان زیادی را جذب کرده اند ناامید کننده باشد، اما به نظر می رسد Meta آن را به عنوان راهی بهتر برای هم سطح کردن زمین بازی برای حساب های کوچک می بیند.

اینستاگرام پیش‌تر الگوریتم خود را در سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی کرد تا محتوای اصلی را در اولویت قرار دهد.موسری در آن زمان گفت که نمی‌خواهد این اپلیکیشن «گردآورنده‌ها» را بیش از حد ارزش‌گذاری کند، اگرچه اذعان داشت که به‌طور قطع «تشخیص» اینکه یک محتوا اصلی است، دشوار است. با این حال، به نظر می‌رسد هر تغییری که در آن زمان ایجاد شد، کافی نبوده است، چرا که این شرکت پس از دو سال کامل همچنان در تلاش برای «اصلاح» عدم تعادل است.

فروشگاه کوکوهوم
لینک کوتاه : https://www.appest.ir/?p=12670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.