بررسی Final Fantasy 7 Rebirth: یک دنیای کاملاً جدید
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، مطمئن نیستم راه خوبی برای نامگذاری قسمت دوم از سهگانه بازیها بر اساس عنوان اصلی که هفتمین سری از بازیها است وجود داشته باشد یا خیر. اما این یکی Final Fantasy 7 Rebirth نام دارد.
Rebirth باعث می شود که شخصیت ها و جهان دوباره با Remake معرفی شوند و در ارتقای همه چیز بهتر عمل می کند. این بار به جای یک کلان شهر، میدگار، یک تور جهانی است. همچنین فهرست گستردهای از شخصیتهای قابل بازی وجود دارد که مجموع Remake را تقریباً دوبرابر میکند و هرکدام بار دیگر سبک بازی منحصربهفردی دارند.
دنیای جدید گسترده بالاخره از سخت افزار PS5 بهره می برد. Rebirth شبیه یک دنیای فانتزی است و اسکوئر انیکس با موفقیت کاوش در یک عنوان Final Fantasy را با شهرها و سکونتگاههای غنی و متراکم ترکیب کرده است، که بیشتر شبیه بازیهای RPG دوران طلاییاش است. مطمئناً، فاینال فانتزی شانزدهم به من دنیایی برای کاوش داد، اما در بسیاری از آن چیزهای زیادی وجود نداشت. (حتی اگر بهانه های روایی برای این دلیل داشته باشد.)
نعلبکی طلا یک دیزنی لند چندطبقه است که در آن نقشهای ماگها و شخصیتهای chocobo در همه جا نقش بسته است، سواری در پارک موضوعی، مسافران، هولوگرامها و سطوح براق.
در همین حال، Cosmo Canyon شبیه یک خانه درختی است که ساخت آن صد سال طول کشیده است، پر از گردشگران و هیپیهای وو وو. حتی یک حلقه هیپی وجود دارد که می توانید حقیقت خود را در آن به اشتراک بگذارید. (به اندازه کافی خنده دار، یک توالی دید به سبک Ayahuasca در بازی وجود دارد که هیچ ربطی به Cosmo Canyon ندارد – که کمی هدر می رود.)
داستان Rebirth به دنبال قهرمان داستان Cloud و بقیه اعضای اش است که در تعقیب آنتاگونیست Sephiroth هستند و شرکت بزرگ شرور Shinra در طول راه عصبانی می شود.
به نظر میرسد که ابر بهطور فزایندهای از هم باز میشود، زیرا سپیروث ظاهراً در سر او کرم میکند. این یک مسیر کمی متفاوت با بازی اصلی است و یک لایه اضافی به خاطرات از دست رفته و ریشه های غیرمعمول او اضافه می کند.
در واقع، در نیمه دوم Rebirth، نه تنها Cloud به طور فزایندهای نامناسب میشود، بلکه من از بقیه اعضای مهمان بدم میآید که او را به خاطر تصمیمهای ضعیف و رفتارهای عجیبوغریبش فراخوان نمیدهند. دوست دوران کودکی تیفا؟ شما یک توانگر هستید ناراحتی من با شخصیت های اصلی متاسفانه تا آخر ادامه دارد.
مهمانی بین شهرها می پرد، سوار کشتی می شود یا نژادهای مختلفی از پرندگان غول پیکر قابل سوار پیدا می کند که می توانند از کوه ها یا آب های کم عمق عبور کنند. این مناطق خارج از مرکز شهر هستند که در آن اکتشاف، نبردها و ماموریتهای جانبی اتفاق میافتد. ماموریت های جانبی بسیار زیاد
Remake چند ماموریت جانبی کسلکننده داشت – به نظر میرسد تعداد زیادی از واکشیها برای گذراندن زمان پخش وجود دارند. Rebirth نیز از این مشکل رنج میبرد – این کوئستهای جانبی کاملاً در سطح Witcher نیست – و من فکر میکنم زمانی که در حال بازی کردن یک بازی هستید که داستان آن به نوعی میدانید، تشدید میشود، زیرا احساس میکنید از آنها منحرف شدهاید.
با ورود به مناطق جدید، نقاط دیدنی جدید نقشه شما را پر می کنند. اینها می توانند از چشمه های طبیعی گرفته تا شکار مصنوعات (شامل ستون اصلی سری Final Fantasy نمادین) که می تواند شامل نبردهای هولوگرافیک، یک بازی دفاعی جدید برج و یک بازی کارتی باشد که من بیش از حد حاضر بودم برای آن زمان زیادی صرف کنم.
همچنین آیتمهای زیادی برای جمعآوری وجود دارد که همه را به یاد دردسرهای جمعآوری و ساختن بسیاری از بازیهای نسل کنونی میاندازد، از Baldur’s Gate 3 تا Horizon تا… بیشتر بازیهای جهان باز، صادقانه بگویم.
خوشبختانه، با وجود ترس من، شما مجبور نیستید همه چیز را جمع آوری کنید. بازی فقط از طریق کاوش عادی من آیتم های کافی برای ساختن آیتم هایی که می خواستم را فراهم می کرد. لوازم جانبی و اقلام بسیار قوی معمولاً در پشت کالایی قفل می شوند که فقط قوی ترین هیولا در یک منطقه خاص آن را رها می کند.
حداقل سهم شیر از ماموریت های جانبی، بازی ها و چالش ها اختیاری است. اگر برای شکست دادن یک هیولا علاقه ای به پیدا کردن مسیری به سمت یک رخنمون صخره ای ندارید، واقعاً مجبور نیستید. شما فقط می توانید برای هدف اصلی بعدی خط خطی ایجاد کنید و ببینید داستان به کجا می رود.
Rebirth به تمام سوالاتی که ممکن است در مورد این سه گانه Remake داشته باشید پاسخ نمی دهد. شما باید منتظر قسمت سوم داستان باشید و همچنین نمیخواهم داستان را برای طرفدارانی که دههها منتظر این پروژه بودند خراب کنم.
گاه به گاه فلش های … در کنار، به یک جدول زمانی متناوب وجود دارد که در آن بیشتر اعضای اصلی در یک تصادف جان خود را از دست دادند، اما قهرمان داستان، زک، سرباز دیگری مانند Cloud، هنوز زنده است.
مرگ او در بازی اصلی یک ضربان داستانی مهم بود، در کنار دیگری: مرگ عضو اصلی حزب Aerith. آیا او از فصل ۲ جان سالم به در می برد؟ آیا این بازی Final Fantasy 7 The Empire Strikes Back خواهد بود؟ نمی توانم بگویم اما یک نبرد نهایی رضایت بخش وجود دارد.
برخی از تلاش های جانبی توجه من را جلب کرد. در غیر این صورت، گاهی اوقات آنقدر حواسم پرت میشد که مسیر پیچشها و چرخشهای داستان را از دست میدادم. تولد دوباره از مجموعهای غنی از شخصیتها هم از Remake و هم نسخه اصلی بهره میبرد، که به افزایش علاقه به کارهایی که گاهی اوقات صرفاً برای جمعآوری آیتمها هستند کمک میکند.
بیشتر اوقات از اینکه حواسم پرت می شود خوشحال بودم زیرا جهت هنری و طراحی محیط بسیار زیبا بود. همه چیز بزرگتر و بهتر از Remake به نظر می رسد، دیگر از آسمان و افق تصویر زمینه دو بعدی خبری نیست. از بالای دره کازمو، هنوز هم میتوانید طرفداران منطقه Cosmo را ببینید که برای اکتشاف پرندگان پرواز خود در آنجا هستند.
در طول بازی من، برخی بافتهای گرافیکی مشکوک به خصوص در دنیای خارج از جهان وجود داشت، اما Square Enix یک وصله برای اصلاح بیشتر این موارد یک روز قبل از تحریم این بررسی راهاندازی کرد. در حالی که من علاقهای به پیکسلها یا FPS ندارم، قبل از وصله، حالت عملکرد (FF7 Rebirth یک بار دیگر گزینهای با فریم بالا و گزینهای با وضوح بالا برای بازی ارائه میدهد) کمی بیش از حد تار میدانستم.
من امیدوارم که به روز رسانی های آینده آن را برطرف کند. با وجود همه اینها، این اغلب زیباترین بازی PS5 از زمان Horizon Forbidden West است.
یک بار دیگر، Square Enix در یک موسیقی متن مملو از ملودیهای جدید و حتی ریمیکسها و تخیلهای بیشتر از نسخههای اصلی MIDI از سال ۱۹۹۷ ساخته شده است. انتخاب من: تم جدید Cosmo Region overworld، که بک را فریاد میزند. مرجع موسیقی نیز از سال ۱۹۹۷٫
این بازی در جاهایی، عمداً به طرز لذت بخشی احمقانه است. یک حس شوخ طبعی وجود دارد که به مضحک هر چیز دیگری مانند یک اژدها می شود. سگویس؟ آره. کلون های نینجا از مزاحم ترین شخصیت، بله، سگ گربه ای سوار بر یک پرنده غول پیکر، بله.
سیستم نبرد همان چیزی را که Remake معرفی کرده است می گیرد و حملات و مهارت های مشارکتی بیشتری را اضافه می کند. مهارت های هم افزایی، حملات فوری و بدون هزینه و حرکات دفاعی وجود دارد که شخصیت کنترل کننده شما را با متحدین حزبی ترکیب می کند.
سپس تواناییهای هم افزایی (کاملاً متفاوت) وجود دارد که در نبرد ایجاد میشود، زیرا از حملات و جادوهای معمولیتر خود استفاده میکنید. اینها بیشتر شبیه حملات ویژه هستند و اغلب به شما اطمینان میدهند که میتوانید دشمنان را شکست دهید. در کنار آسیب، آنها یک مزاحم مانند حمله سنج سریعتر، MP نامحدود یا افزایش سطح محدودیت کاراکترها به حرکات نهایی حتی قدرتمندتر ارائه می دهند.
در ابتدا بیش از حد به نظر می رسد، و من کسی هستم که یک مجسمه چند ضلعی ۱۵۰ دلاری از ابر در لباس دارم. کل سیستم (شامل فشار دادن و حیرتانگیز کردن، ضعفهای اساسی، اثرات وضعیت، مزاحمها، دبافها، شکستهای محدود و سنج زمان نبرد فعال (ATB) مورد نیاز برای انجام هر کاری اساسی با بازیکنانتان) بسیار است.
حتی اگر از Remake آمدهاید، همانطور که من انجام دادم، سیستم نبرد Rebirth میتواند در همان ابتدا غرق شود. در حالی که بازی این هم افزایی های جدید را در نبردهای دو طرفه ساده تر معرفی می کند، هرگز توضیح کافی برای استفاده از آن در نبردهای اولیه ارائه نمی دهد.
همانطور که در پیش نمایش خود اشاره کردم، یک سیستم مبارزه هوایی جدید وجود دارد، اما به غیر از Cloud، من نمی دانم چگونه شخصیت های دیگر را بدون استفاده از توانایی های هم افزایی اختصاصی به هوا پرتاب کنم.
خوشبختانه، سیستم نبرد به عنوان یک کل، منحنی یادگیری گل آلود به کنار، سرگرم کننده است. و زمانی که الگوها و رفتارهای روسای خاصی را دریابید بسیار رضایت بخش است. اعتراف می کنم: چند بار مردم. اما من هرگز از آن احساس ناامیدی نکردم.
من واقعاً از چالشهای نبرد در Remake لذت بردم، و Rebirth ظاهراً از صدها مورد از آنها، در عرصههای نبرد، مبارزات هولدک و هیولاهای کمیاب در طبیعت پراکنده شده است. من قبلاً مجذوب بازی کارتی Queen’s Blood هستم. بازیهای ورق داستان فرعی خاص خود را دارند، اما بهترین قسمتها «پازلهای» کارتی هستند که در آنها باید واقعاً درک کنید که کارتهای منحصربهفردتر چگونه کار میکنند تا برنده شوید.
با این حال، از دیگر نکات برجسته میتوان به مجموعهای از مینیبازیهای بازسازیشده فراتر از بازی Queen’s Blood اشاره کرد. بنابراین. زیاد. مینی گیم ها یک بازی جدید دفاعی برج فورت کندور، نبرد دوچرخه سواری از Remake، یک بازی هولوگرافیک به سبک Super Punch-Out، یک شوت ام آپ به سبک Star Fox وجود دارد – در واقع به نظر می رسد که Super Nintendo به شدت الهام گرفته از انتخاب بازی در شهربازی Rebirth’s Gold Saucer. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، و در حالی که مطمئناً عناصر تکراری وجود دارد، به نظر می رسد که بازی آنها را برای تکمیل کنندگان فراهم می کند، نه همه افراد دیگر.
من تمام ماموریت های جانبی را در دو منطقه انجام دادم، بازی را در یک محیط دشواری پویا جدید انجام دادم، جایی که دشمنان در حین بازی سطوح خود را کاهش نمی دهند، اما آنها را افزایش می دهند، به این معنی که اگر بازی را به صورت استیم رول نخواهید کرد.
قبلاً چند سطح را آسیاب کرده اید. البته، سختی استاندارد نیز وجود دارد. اگر Remake را بازی نکرده باشید، قطعا یک بازی چالش برانگیز خواهد بود. و نگران نباشید اگر بازی اصلی ۱۹۹۷ را ندارید: Rebirth تضمین میکند که طرفداران سرسخت و تازهواردها میتوانند آن را دنبال کنند، و در صورت توجه، تعداد زیادی تخممرغ برای اولیها وجود دارد.
تولد دوباره فصل دشوار میانی است. بازسازی PS4 نشان داد که میتوان یک بازی پلیاستیشن را برای دوران مدرن تصور کرد، با مبارزات عمیقتر و گرافیک زیبا، اما شاید برای ساختن FF7، جهان، آنقدر زیاد نباشد.
این چیزی است که به نظر می رسد تولد دوباره به آن دست یابد. اکنون که به Remake نگاه میکنیم، که به طور کامل در شهر Midgar اتفاق میافتد، در مقایسه با آن، به نظر میرسد که ترسناک است.