بلواسکای قصد دارد پیامهای مستقیم را برای کاربران راهاندازی کند
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، بلواسکای در حال الهام گرفتن از بسیاری از ویژگیهای رایج شبکههای اجتماعی است. این اپلیکیشن غیرمتمرکز اجتماعی اعلام کرده که روی قابلیتهای جدیدی مانند پیام خصوصی، ویدیو و بهبود جریانهای سفارشی کار میکند. این شرکت در ماه فوریه به روی عموم باز شد و ادعا میکند که طی یک سال از ۴۰ هزار کاربر به ۵.۶ میلیون کاربر رسیده است.
پیامهای مستقیم (DMs) یک ویژگی قابل توجه به حساب میآیند، چرا که در حال حاضر همه پستها در Bluesky عمومی هستند. اما گزینه جدید پیامهای مستقیم این شرکت مستقیما درون برنامه ادغام خواهد شد. این پیامها در ابتدا تنها به صورت تک به تک در دسترس خواهند بود و کاربران میتوانند با انتخاب بین گزینههای باز (عمومی)، تنها دنبالکنندگان، و غیرفعال، محدودیتهایی برای اینکه چه کسانی میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند، اعمال نمایند. این شرکت از یک چارچوب متنباز استفاده میکند، اما توسعه پیامهای مستقیم در ابتدا “خارج از پروتکل” خواهد بود تا Bluesky بتواند به صورت “تکرارشونده” آنها را ایجاد کند.
ویدیوها در حال ساخت هستند و بلوسکای پیش بینی می کند که کلیپ هایی تا ۹۰ ثانیه قابل اشتراک گذاری باشند. این شرکت در حال بررسی ایده های زیادی برای فیدهای سفارشی است، از جمله فضایی برای فیدهای پرطرفدار، ایجاد فید درون برنامه و بهبود کلی کشف فید. بلوسکای همچنین OAuth دریافت می کند و امیدوار است که کاربران روزی بتوانند با “ورود با بلوسکای” وارد شوند.
هیچکدام از بروزرسانی های آینده بلوسکای هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند، اما این شرکت انتظار دارد طی چند ماه آینده همه آنها را ارائه دهد. این پلتفرم به طور قابل توجهی توسط جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق توییتر، پشتیبانی می شد. با این حال، دورسی به تازگی تایید کرد که دیگر در هیئت مدیره بلوسکای نیست.