گوگل با ابزار جدید آموزش زبان انگلیسی Duolingo را هدف قرار داده است
بنا به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ، گوگل با ویژگی جدید جستجوی گوگل که برای کمک به افراد در تمرین – و بهبود – مهارتهای انگلیسی صحبت کردنشان طراحی شده است، Duolingo را هدف قرار میدهد.
این ویژگی جدید که طی چند روز آینده برای جستجو در دستگاههای Android در آرژانتین، کلمبیا، هند، اندونزی، مکزیک و ونزوئلا، با کشورها و زبانهای بیشتری در آینده عرضه میشود، تمرین گفتاری تعاملی را برای زبان آموزانی که به زبانآموزان ترجمه یا ترجمه میکنند، ارائه میکند.
گوگل در یک پست وبلاگی خود مینویسید :
در این پست که به کریستین پلاژمن، مدیر تحقیقات گوگل و کاتیا کاکس، مدیر محصول نسبت داده شده است، آمده است: «جستجوی Google در حال حاضر یک ابزار ارزشمند برای زبان آموزان است که ترجمه، تعاریف و سایر منابع را برای بهبود واژگان ارائه می دهد. اکنون، زبان آموزانی که در تلفن های اندرویدی خود به زبان انگلیسی یا از انگلیسی ترجمه می کنند، یک تجربه تمرینی جدید انگلیسی با بازخورد شخصی پیدا خواهند کرد.
دقیقا چقدر شخصی سازی شده است؟ خوب، به گفته گوگل، این تجربه بازخورد معنایی می دهد – نشان می دهد که آیا یک پاسخ به یک سوال داده شده مرتبط بوده و برای یک شریک گفتگوی نظری قابل درک است یا خیر. همچنین حوزههایی را توصیه میکند که گرامر را میتوان بهبود بخشید، و برای ارائه پیشنهادهای ملموس برای راههای جایگزین پاسخ، مجموعهای از پاسخهای نمونه را در سطوح مختلف پیچیدگی زبان ارائه میدهد.
در طول جلسات تمرین، زبان آموزان می توانند روی هر کلمه ای که نمی فهمند ضربه بزنند تا ترجمه آن کلمه را ببینند که کلمه را در متن در نظر می گیرد.
Plagemann و Cox می نویسند: «ویژگی جدید تمرین صحبت کردن در جستجوی Google که برای استفاده در کنار سایر خدمات و منابع یادگیری، مانند آموزش شخصی، برنامه های تلفن همراه و کلاس ها طراحی شده است، ابزار دیگری برای کمک به زبان آموزان در سفر است.
گوگل می گوید که این ویژگی ها به کمی هوش مصنوعی و مهندسی یادگیری ماشین نیاز دارد.
به عنوان مثال، تیم مترجم گوگل مجبور شد مدلی به نام Deep Aligner ایجاد کند تا کلمات مختلفی را که برای پیشنهاد ترجمه معنا ایجاد می کنند، به هم متصل کند. گروههای تحقیقاتی دیگر در گوگل مدلهای تصحیح دستور زبان را برای متن به کار گرفتند تا روی رونویسی گفتار کار کنند، بهویژه برای کاربرانی که گفتار برجسته دارند. تیمهای تحقیقاتی گوگل مدل جداگانهای را برای تقویت بخش بازخورد معنایی تجربه ایجاد کردند. و همین تیمها مدل دیگری را برای تخمین پیچیدگی یک جمله، عبارت یا کلمه جداگانه ساختند تا «فرزندان را متناسب با سطح تواناییشان به چالش بکشند».
گوگل میگوید که «زبانشناسان، معلمان و کارشناسان آموزشی ESL/EFL» را برای ایجاد تجربه تدریس خصوصی زبان جستجو، استخدام کرده است، که ترکیبی از محتوای متخصص انسانی را ارائه میکند – به عنوان مثال. اعلانها، کلمات «تمرکز» و پاسخهای مثال – علاوه بر محتوای ایجاد شده با کمک هوش مصنوعی و «بررسی انسانی» داخلی. به گفته گوگل، سایر شرکای یادگیری زبان که نامشان فاش نشده است نیز شرکت کردند – به کشف محتوایی که با زبان آموزان ایجاد می کنند کمک کردند. و گوگل قصد دارد این برنامه را به شرکای دیگری در آینده گسترش دهد.
Plagemann و Cox ادامه دادند: “ما مشتاقانه منتظر گسترش به کشورها و زبان های بیشتری در آینده هستیم و به زودی شروع به ارائه محتوای تمرینی شریک خواهیم کرد.” «با این آخرین بهروزرسانیها، که در چند روز آینده عرضه خواهند شد، جستجوی Google حتی مفیدتر شده است.»
میتوان تعجب کرد که آخرین بازی گوگل با عرضه تجربه جدید یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی برای جستجو چه خواهد بود. مطمئناً، تعامل را افزایش می دهد – یا به طور فرضی می تواند. اما آیا این به معنای ایجاد زمینه برای یک چالش واقعی برای برنامه های یادگیری زبان مانند Duolingo، Memrise و Babbel است؟
زبان پست وبلاگ نشان می دهد که اینطور نیست. با توجه به سودهایی که در زمینه عظیم آموزش زبان به دست می آید، گفتن قطعی دشوار است. (سهم Duolingo امروز اندکی کاهش یافت (۰٫۶۳٪، تصادفا).
شایان ذکر است که گوگل قبلاً در ابزارهای یادگیری و آموزش زبان کار کرده است، بنابراین بی سابقه نیست. در سال ۲۰۱۹، غول فناوری ماژولی را ارائه کرد که به کاربران جستجو اجازه میداد روش صحیح گفتن یک کلمه را تمرین کنند و بازخورد فوری در صفحه ارائه دهد.
جالب است که ببینیم گوگل تلاشهای فعلی و قبلی خود را به کدام سمت میبرد، چه به دنبال سودآوری باشد یا نه. یا جایی که ندارد. سالها بین معرفی عمومی آخرین و جدید مجموعه ابزارهای یادگیری زبان این شرکت با یک نگاه ساده گذشت.
این بار، توسعه نویدبخش گوگل به زودی در دسترس خواهد گرفت اما مانند هر چیز دیگری، برنامه ها جهت رشد این ابزار احتمالاً به محبوبیت این سرویس ها (یا فقدان آن) بستگی دارد.