مایکروسافت ۱۹۰۰ شغل را در Xbox و Activision Blizzard کاهش می دهد
در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ اخراج در صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ وجود داشته است.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت، ما حتی یک ماه از سال ۲۰۲۴ نگذشته ایم و این یک سال بی رحم دیگر برای کارگران صنعت بازی های ویدیویی بوده است. مایکروسافت آخرین شرکتی است که دور عمده ای از اخراج را در بخش بازی خود اعلام کرده است زیرا در حال اخراج حدود ۱۹۰۰ کارگر از تیم های Xbox، Activision Blizzard و ZeniMax (معروف به Bethesda) است. به این ترتیب تعداد کل اخراجهای بازیهای ویدیویی در سال جاری به حدود ۶۰۰۰ نفر میرسد. بر اساس برخی برآوردها، در تمام سال ۲۰۲۳ حدود ۹۰۰۰ اخراج در صنعت وجود داشته است.
“همانطور که در سال ۲۰۲۴ به جلو می رویم، رهبری مایکروسافت گیمینگ و اکتیویژن بلیزارد متعهد به همسویی با یک استراتژی و یک برنامه اجرایی با ساختار هزینه ای پایدار است که از کل تجارت در حال رشد ما پشتیبانی می کند. ما با هم اولویت ها را تعیین کرده ایم. فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ در یادداشتی که توسط The Verge به دست آمده است، به کارمندان گفت: مناطق همپوشانی را شناسایی کرد و اطمینان داد که همه ما در بهترین فرصتها برای رشد همسو هستیم. “به عنوان بخشی از این فرآیند، ما تصمیم دردناکی گرفته ایم که از میان ۲۲۰۰۰ نفر تیم خود، تعداد نیروی کار خود را با ۱۹۰۰ نقش کاهش دهیم.”
گفته میشود که اکثر کاهشها مربوط به Activision Blizzard است، سه ماه پس از آن که مایکروسافت سرانجام تصاحب ۶۸٫۷ میلیارد دلاری خود را از ناشر بسته بود. برخی از موقعیت ها در تیم های Xbox و ZeniMax نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این کاهش ها معادل حدود هشت درصد از بخش بازی های مایکروسافت است.
اسپنسر نوشت: «افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این کاهشها قرار میگیرند، همگی نقش مهمی در موفقیت تیمهای Activision Blizzard، ZeniMax و Xbox ایفا کردهاند، و آنها باید به همه کارهایی که در اینجا انجام دادهاند افتخار کنند.» “ما از همه خلاقیت، اشتیاق و فداکاری که آنها برای بازیهای ما، بازیکنان و همکارانمان به ارمغان آوردهاند سپاسگزاریم. ما حمایت کامل خود را از کسانی که در طول انتقال تحت تاثیر قرار گرفتهاند، از جمله مزایای پایان کار که توسط قوانین استخدامی محلی اطلاع داده شده است، ارائه خواهیم کرد. “
اسپنسر افزود که مایکروسافت “به سرمایه گذاری در زمینه هایی ادامه خواهد داد که کسب و کار ما را توسعه می دهد و از استراتژی ما برای ارائه بازی های بیشتر به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان حمایت می کند. اگرچه این لحظه دشواری برای تیم ما است، من مثل همیشه به شما اطمینان دارم. توانایی ایجاد و پرورش بازیها، داستانها و دنیاهایی که بازیکنان را دور هم جمع میکند.”
ایکس باکس به Engadget تایید کرد که اسپنسر این یادداشت را صبح پنجشنبه برای کارمندان مایکروسافت ارسال کرده است.
در میان کسانی که شرکت را ترک می کنند، مایک یبارا، رئیس بلیزارد است که به میل خود از بلیزارد خارج می شود. میخواهم از همه کسانی که امروز تحت تأثیر قرار گرفتهاند به خاطر کمکهای معنادارشان به تیمهایشان، بلیزارد و زندگی بازیکنان تشکر کنم. این روز فوقالعاده سختی است و انرژی و حمایت من روی همه افراد شگفتانگیز تحت تأثیر قرار میگیرد. یبارا در X نوشت.
ایبارا ادامه داد: “به جامعه بلیزارد: من همچنین می خواهم به همه شما اطلاع دهم که امروز آخرین روز من در بلیزارد است. رهبری بلیزارد در یک زمان باورنکردنی و عضویت در تیم، شکل دادن به آن برای آینده آینده، افتخاری مطلق بود.” . پس از گذراندن بیش از ۲۰ سال در مایکروسافت و با خرید اکتیویژن بلیزارد، وقت آن است که (یک بار دیگر) به بزرگترین طرفدار بلیزارد از بیرون تبدیل شوم.” مت بوتی، رئیس استودیو و محتوای بازی مایکروسافت به کارکنان گفت که این شرکت قصد دارد هفته آینده رئیس جدید بلیزارد را منصوب کند.
به گفته The Verge، یکی دیگر از پیامدهای مهم این سازماندهی مجدد این است که بازی بقای بلیزارد، با نام رمز Odyssey، لغو شده است. این امر ورود بلیزارد به ژانر جدید را مشخص می کرد، اما از زمان معرفی آن در دو سال پیش هیچ جزئیات دیگری در مورد پروژه فاش نکرد. Booty نوشت: برخی از توسعهدهندگانی که روی بازی بقا کار میکردند، به «یکی از چندین پروژه جدید امیدوارکنندهای که بلیزارد در مراحل اولیه توسعه دارد، منتقل میشوند».
به گفته جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ، اودیسه شش سال در کار بود. طبق گزارشها، مدیران بلیزارد در مرحله توسعه به تیم گفتهاند که از ساخت بازی در موتور Unreal Engine به یک موتور داخلی به نام Synapse تغییر مکان دهند. با این حال، فن آوری بیش از حد طول کشید تا با هم جمع شوند. با وجود بازخوردهای مثبت برای نسخه های اولیه بازی، چندین سال دیگر طول می کشید تا Odyssey به پایان برسد. در نهایت، اکتیویژن بلیزارد پس از اینکه طبق گزارشات متوجه شد که سیناپس برای پرایم تایم آماده نیست، بازی را لغو کرد.
اخراج کارکنان پس از ادغام های بزرگ امری عادی است، به خصوص زمانی که بالاترین مناطق همپوشانی را مشخص کنند. اغلب، این در موقعیتهایی در سمت شرکت، مانند بازاریابی و منابع انسانی دیده میشود.
این بزرگترین جدول اخراج در صنعت بازی تا کنون در سال جاری است که از ۱۸۰۰ کارگری که یونیتی رها کرده است پیشی گرفته است. Twitch و Discord نیز هر کدام صدها نفر را اخراج می کنند. این هفته، Riot Games اعلام کرد که تعداد کارمندان خود را حدود ۵۳۰ نفر کاهش داده است. Dead by Daylight Studio Behavior Interactive، توسعهدهنده سرزمین عجایب Tiny Tina، Lost Boys Interactive و سازنده Outriders People Can Fly نیز از جمله شرکتهای بازی هستند که تاکنون در سال ۲۰۲۴ اخراج شدهاند.
در ژوئن گذشته، مایکروسافت در حالی که در تلاش برای راضی کردن رگولاتورها و بستن خرید Activision Blizzard بود، متعهد شد زمانی که کارمندان تحت پوشش توافق نامه CWA برای پیوستن به اتحادیه ابراز علاقه می کنند، موضعی بی طرف اتخاذ کند. به نوبه خود، CWA از ادغام برنامه ریزی شده حمایت کرد.