اینستاگرام در حال آزمایش «flipside» است، یک ویژگی finsta که قبلاً وجود دارد
این یک شبکه عکس ثانویه است که فقط دوستان تعیین شده می توانند ببینند.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت، اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی دیگری است که به کاربران امکان می دهد جایگزینی برای فینستاس ها ارائه دهد. این «فلیپساید» نامیده میشود و به افراد امکان میدهد یک شبکه عکس ثانویه ایجاد کنند که فقط دوستان تعیینشده بتوانند آن را ببینند.
اگر این تا حدودی آشنا به نظر می رسد، احتمالاً به این دلیل است که اینستاگرام در حال حاضر ایجاد پست هایی را که برای مخاطبان محدودتری در نظر گرفته شده است را برای کاربران آسان کرده است. این برنامه در ماه نوامبر این امکان را برای کاربران به اشتراک گذاشتن پستهای شبکه با «دوستان نزدیک» اضافه کرد (داستانها برای دوستان نزدیک از سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفته است). اخیراً، لیست های مخاطبان را برای Stories آزمایش کرده است، بنابراین کاربران می توانند چندین لیست برای اشتراک گذاری در گروه های کوچک ایجاد کنند. البته این برنامه ایجاد یک finsta واقعی را نیز نسبتاً آسان می کند.
Flipside، تا حدودی گیج کننده، روش دیگری را برای انجام همان کار ارائه می دهد. کاربران یک لیست مجزا از دوستان، متمایز از “دوستان نزدیک” ایجاد می کنند تا به “Flipside” خود اضافه کنند. سپس آنها می توانند انتخاب کنند که در شبکه اصلی خود یا به “Flipside” خود پست کنند، که از نمایه آنها نیز قابل دسترسی است اما فقط برای لیست دوستان ذکر شده در بالا قابل مشاهده است. با توجه به اسکرین شات های به اشتراک گذاشته شده در Threads، افراد در صورت مشاهده نماد کلید در شبکه شخصی، متوجه خواهند شد که آیا به فلیپساید کسی دسترسی دارند یا خیر. (می توانید ویدیویی از آن را در حال عمل در Threads مشاهده کنید.)
ظاهراً حتی آدام موسری، رئیس اینستاگرام نیز متوجه شده است که این همه کمی اضافی است. او در پستی در Threads نوشت: «از یک طرف ایجاد فضای شفافی که احساس خصوصیتری میکند، احساس خوبی دارد. از سوی دیگر، این راه دیگری برای دستیابی به مخاطبان کوچکتر در بالای حساب های ثانویه و دوستان نزدیک است.
او اضافه کرد که “ما حتی مطمئن نیستیم که آن را راه اندازی کنیم”، که ممکن است توضیح دهد که چرا شرکت در مورد آزمایش نسبتاً ساکت بوده است. به گفته TechCrunch، Flipside برای اولین بار در دسامبر مشاهده شد، اما در آن زمان یک نمونه اولیه داخلی بود. با این حال، اکنون برای کاربران واقعی ظاهر شده است، با تعدادی از گزارشها که در روز گذشته در Threads ظاهر شده است.
به نظر می رسد واکنش های اولیه متفاوت است، با کمی اشتیاق برای به روز رسانی و برخی تعجب می کنند که چرا آنها به یک پروفایل دیگر در رسانه های اجتماعی برای حفظ نیاز دارند. به نظر می رسد که دیگران، قابل درک، سردرگم هستند.
در حالی که فینستاها (گاهی اوقات به طرز خندهداری) مورد انتقاد قرار گرفتهاند، وسواس اخیر متا برای ایجاد فضاهای «خصوصیتر» در اینستاگرام احتمالاً چیزی بیش از ایجاد راحتی بیشتر است. موسری در چند سال گذشته بارها به این موضوع اشاره کرده است که کاربران اینستاگرام به سادگی مانند گذشته پست نمیگذارند، مخصوصاً در فیدهای خود. برای برنامهای که به تبلیغات متکی است – بیشتر آن در فیدهای کاربران – این کمتر از حد ایدهآل است. بنابراین تعجب آور نیست که اینستاگرام به دنبال راه های جدیدی برای ترغیب مردم به صرف زمان بیشتر برای پست گذاشتن و پیمایش فیدهایشان باشد.