تسلا در جنگ شارژ EV پیروز شده است
Stellantis، آخرین خودروساز بزرگی که در حال حاضر وارد نشده است، پشتیبانی از کانکتور NACS را اضافه کرده است.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت، Stellantis آخرین سازنده ای است که متعهد به استفاده از NACS (استاندارد شارژ آمریکای شمالی) تسلا شده است. این شرکت آخرین بازمانده در میان خودروسازان بزرگ بود، به این معنی که NACS در حال تبدیل شدن به یک استاندارد رایج واقعی است.
طبق یک بیانیه مطبوعاتی، خودروهای الکتریکی از برندهای Stellantis (شامل دوج، کرایسلر، فیات، رم، جیپ و آلفارومئو) از سال آینده استفاده از رابط NACS را در مدلهای منتخب آغاز خواهند کرد. این خودروساز همچنین یک آداپتور برای وسایل نقلیه موجود ارائه می دهد، به این معنی که رانندگان می توانند با استفاده از پورت های NACS یا سیستم شارژ ترکیبی (CCS) شارژ کنند.
Stellantis میگوید که استقبال از NACS مبتنی بر تعهدش با شش خودروساز دیگر برای ایجاد شبکهای با بیش از ۳۰۰۰۰ نقطه شارژ سریع در بزرگراهها و مناطق شهری در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۳۰ است. این ایستگاهها از NACS و CCS پشتیبانی خواهند کرد.
این خودروساز به شرکت هایی مانند فولکس واگن، جنرال موتورز، ولوو، پولستار، مرسدس، هوندا، بی ام و و لوسید در حمایت از NACS پیوسته است. اپراتورهای شبکه شارژ EV، ChargePoint و Electrify America نیز متعهد شدند که NACS را پس از اینکه تسلا در اواخر سال ۲۰۲۲ کانکتور منبع باز کرد، اتخاذ کنند.