برنامه Tinder با اجازه دادن به دوستان اجتماعی تر می شود
به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ، کاربران برنامه دوست یابی اغلب با دوستان خود می نشینند و با انگشت خود روی مسابقات خود میزنند تا بازخورد دریافت کنند، یا حتی تلفن خود را تحویل می دهند و به دوستان خود اجازه می دهند برای آنها تند بکشند. اکنون، این تجربه واقعی در حال تبدیل شدن به بخشی از محصول Tinder است، زیرا این شرکت امروز ویژگی جدیدی به نام Tinder Matchmaker را معرفی می کند که در آن کاربران می توانند دوستان خود – از جمله کاربران غیر Tinder – را برای مشاهده و پیشنهاد مسابقات احتمالی دعوت کنند.
این شرکت توضیح میدهد که ایده این است که به کاربران Tinder اجازه میدهد یاد بگیرند که دوستان یا حتی اعضای خانوادهشان چه کسانی را برایشان مناسب میدانند، و این از دادههای کاربران Tinder الهام گرفته شده است. بر اساس نظرسنجی که این شرکت انجام داده است، بیش از ۷۵ درصد مجردها گفته اند که چندین بار در ماه در مورد زندگی دوستی خود با دوستان خود صحبت می کنند.
اما «مطابقساز» کنترلی بر تجربه از نظر کشیدن انگشت به چپ یا راست روی پروفایلهای فردی ندارد، همانطور که اگر تلفن خود را تحویل دهید. در عوض، خود کاربران Tinder کسانی هستند که در نهایت تصمیم میگیرند که آیا میخواهند با کسی مطابقت داشته باشند یا مانند زندگی واقعی، لایک بفرستند. بعلاوه، دوستی که مسابقات شما را بررسی می کند، برای انجام این کار به پروفایل Tinder نیاز ندارد. این بدان معناست که میتوانید از دوستان متاهل یا شریک زندگی خود بخواهید که بدون ایجاد مشکل در این تجربه شرکت کنند.
برای استفاده از این ویژگی، کاربران Tinder می توانند یک جلسه را مستقیماً از کارت نمایه یا تنظیمات برنامه شروع کنند. این یک پیوند منحصر به فرد را برای آنها فراهم می کند که می توانند با حداکثر ۱۵ دوست برای یک دوره ۲۴ ساعته به اشتراک بگذارند. دوستانی که پیوند را دنبال می کنند می توانند وارد Tinder شوند یا به عنوان مهمان (پس از تکمیل درخواست تأیید سن و موافقت با شرایط) برای شروع جلسه خود ادامه دهند. سپس میتوانند پروفایلهایی را برای کاربر Tinder مورد نظر توصیه کنند، که کاربر میتواند پس از پایان جلسه بررسی کند.
ملیسا هابلی، مدیر بازاریابی Tinder، در بیانیهای درباره راهاندازی این محصول خاطرنشان کرد: سالها، مجردها از دوستان خود میخواهند که به یافتن مسابقه بعدی خود در Tinder کمک کنند، و اکنون ما این کار را با Tinder Matchmaker آسان میکنیم. او افزود: “Tinder Matchmaker دایره اعتماد شما را به سفر دوستیابی شما می آورد و به شما کمک می کند تا احتمالاتی را که ممکن است از دید نزدیک ترین افراد به خود نادیده بگیرید ببینید.”
این شرکت همچنین با Coi Leray خواننده “Players” برای بازاریابی این ویژگی جدید همکاری کرد. در یک ویدیوی جدید، او به زودی نحوه عملکرد ویژگی “تست دوست” را نشان خواهد داد.
معرفی این ویژگی جدید در زمانی انجام می شود که برخی از کاربران جوان، به ویژه Gen Z، از برنامه های دوستیابی مبتنی بر کشیدن انگشت، از جمله Tinder خسته شده اند، و این شرکت را مجبور می کند تا تلاش کند تا درآمد خود را با قیمت های منحصر به فرد تری – مانند قیمت ۴۹۹ دلاری – به حداکثر برساند. در هر ماه اشتراک Tinder Select برای دوستداران نخبه. در سه ماهه اخیر، Tinder Parent Match Group اعلام کرد که پرداخت به کاربران در سراسر مجموعه خود با ۵ درصد کاهش به ۱۵٫۶ میلیون نفر رسیده است. و یک مطالعه Pew Research نشان داد که برنامههای دوستیابی به طور کلی در ایالات متحده که از هر ده بزرگسال آمریکایی سه نفر از آنها استفاده میکنند، محبوبیت پیدا نمیکنند – سهمی که از سال ۲۰۱۹ بدون تغییر باقی مانده است.
در عوض، بسیاری از کاربران Gen Z به اپلیکیشنهای دوستیابی و رسانههای اجتماعی سنتی مانند اینستاگرام روی میآورند تا روابطه اجتماعی برقرار کنند. در همین حال، استارتآپها – مانند Candid، Ditto، IRLY، Snack و دیگران – در حال آزمایش آب با ویدئو هستند و از راحتی Gen Z با پلتفرمهایی مانند TikTok استفاده میکنند تا اپلیکیشنهای دوستیابی را به تجربیات پویاتر و معتبرتر تبدیل کنند. گروه دیگر استفاده از هوش مصنوعی برای قراریابی یا قرار ملاقات است، برای مثال، هوش مصنوعی تیزر (که اکنون Mila نامگذاری شده است) یا Blush.
Tinder Matchmaker امروز در ایالات متحده، استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، مکزیک، کره جنوبی، اسپانیا، تایلند، بریتانیا و ویتنام راه اندازی می شود و برای کاربران Tinder در سراسر جهان در سراسر جهان عرضه می شود.