اینستاگرام استیکر «اضافه کن» را برای به اشتراک گذاری موسیقی ارائه می دهد
اینستاگرام همچنین برخی ویژگیهای جدید تعاملی برای استوریها معرفی کرد.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت، اینستاگرام به تازگی از برخی ویژگیهای جدید برای استوریها رونمایی کرده است که شامل مجموعهای از استیکرهای تعاملی میشود. استیکر موسیقی شاید جالبترین آنها باشد، زیرا یک توسعهیافتهی ویژگی قبلی «اضافه کن» (Add Yours) است. استیکر «اضافه کن موسیقی» به کاربران امکان میدهد آهنگهای مورد علاقه خود را به همراه یک درخواست برای دنبالکنندگان به اشتراک بگذارند تا با به اشتراک گذاشتن آهنگهای مرتبط خود، در این سرگرمی شرکت کنند. البته برای کار کردن این ویژگی، آهنگ باید از قبل در کتابخانه موسیقی اینستاگرام وجود داشته باشد.
به همین منظور، اینستاگرام برای تبلیغ آلبوم جدید دوآ لیپا با عنوان «خوشبینی رادیکال» با او همکاری کرده است. بسیاری از آهنگهای این آلبوم به این شکل قابل استفاده هستند و خود هنرمند هم استوریهایی با استیکرهای «اضافه کن موسیقی» منتشر کرده است.
استیکر جالب دیگری که امروز اضافه شده، «روشن کن» (Reveal) نام دارد. انتخاب این استیکر، تصاویر یک پست استوری را تار میکند و تنها راهی که دنبالکنندگان میتوانند محتوا را ببینند این است که برای فردی که آن را به اشتراک گذاشته پیام مستقیم (DM) ارسال کنند. پیامهای مستقیم به یکی از عوامل کلیدی پشت رشد مداوم اینستاگرام تبدیل شدهاند، مدیرعامل این سایت، آدام موسری، بیان کرده است که نوجوانان در واقع زمان بیشتری را صرف پیامهای مستقیم میکنند تا هر جای دیگری در این پلتفرم.
طبق گزارش Business Insider، او همچنین میگوید که «تقریباً تمام» رشد تعامل در طول چند سال گذشته از پیامهای مستقیم و استوریها حاصل شده است. بنابراین، بله، این ویژگی مطمئناً توسط سازندگان باهوش که به دنبال افزایش تعامل خود هستند، به عنوان یک ترفند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
اینستاگرام همچنین از استیکری به نام «قاب» (Frames) رونمایی کرده است. این ابزار یک پوشش به سبک پولاروید روی یک عکس میاندازد و آن را به یک تصویر چاپی فوری تبدیل میکند. برای نمایش محتوا، دنبالکنندگان باید به سبک آندره ۳۰۰۰ گوشی خود را تکان دهند، شبیه تکان دادن عکسهای پولاروید، البته یک دکمه هم برای این کار وجود دارد. سازندگان میتوانند زیرنویسهایی اضافه کنند که با تکان دادن گوشی نیز نمایش داده میشوند. این ویژگی در ابتدا در فستیوال Coachella امسال رونمایی شد.
در نهایت، ویژگیای به نام «بریدهها» (Cutouts) وجود دارد. این ابزار هر بخشی از یک ویدیو یا عکس در دوربین شما را به یک استیکر تبدیل میکند که سپس میتواند روی یک استوری یا ریل اعمال شود. پس از ایجاد یک بریده، آن در یک سینی استیکر به راحتی قابل دسترسی برای استفادههای بعدی ذخیره میشود. این قابلیت همچنین با عکسهای به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام کار میکند، البته این تصاویر باید توسط حسابهای عمومی به اشتراک گذاشته شوند.
این ماه، ماه تغییرات بزرگی برای اینستاگرام بوده است. علاوه بر سیستمهای استیکر جدید ذکر شده، این اپلیکیشن شبکه اجتماعی به تازگی الگوریتم خود را برای تقویت محتوای اصلی و کاهش اهمیت حسابهای گردآورنده (Aggregator) بازنگری کرده است. این شرکت همچنین نحوه کار Reels را تغییر داده است تا به حسابهای کوچکتر فرصتی برای گسترش دسترسی خود بدهد، اگرچه نحوه کارکرد آن هنوز مشخص نیست. اینستاگرام همچنین اخیراً چتبات هوش مصنوعی متا را در پیامهای مستقیم در دسترس قرار داده است، اگر به دنبال پاسخهایی مطمئن اما کاملاً اشتباه به سؤالات خود هستید.