تیکتاک محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را در برنامه خود بهطور خودکار برچسبگذاری میکند
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، تیک تاک تلاشهای خود را برای برچسب زدن خودکار محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در برنامهاش، حتی زمانی که با ابزارهای جانبی ساخته شده باشد، افزایش میدهد. این شرکت از پشتیبانی از اعتبارسنجی محتوا، نوعی واترمارک دیجیتال که نشاندهنده استفاده از هوش مصنوعی تولیدکننده است، خبر داد.
قوانین تیکتاک هماکنون سازندگان را ملزم میکنند تا محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی (AI) را که «واقعی» به نظر میرسد افشا کنند. اما اجرای این سیاست برای این شرکت میتواند دشوار باشد، به ویژه زمانی که سازندگان از ابزارهای هوش مصنوعی شرکتهای دیگر استفاده میکنند. اما از آنجایی که اعتبارسنجی محتوا به طور فزایندهای در سراسر صنعت هوش مصنوعی استفاده میشود، برچسبهای خودکار جدید تیکتاک باید بتوانند برخی از این شکافها را برطرف کنند.
اعتبارسنجی محتوا که اغلب به عنوان «برچسب تغذیه برای محتوای دیجیتال» توصیف میشود، «فراداده ضد جعل» را ضمیمه میکند که میتواند منشأ یک تصویر و ابزارهای هوش مصنوعی که برای ویرایش آن در طول مسیر استفاده شده است را ردیابی کند. سپس آن تاریخچه توسط کاربرانی قابل مشاهده است که در صورت مواجه شدن با محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرمی که از این فناوری پشتیبانی میکند، قابل مشاهده است.
تیکتاک اعلام کرده که اولین پلتفرم ویدیویی خواهد بود که از اعتبارسنجی محتوا پشتیبانی میکند، اگرچه تا زمانی که این برچسبها به امری عادی تبدیل شوند، زمان میبرد، زیرا بسیاری از شرکتها به تازگی شروع به پشتیبانی از این فناوری کردهاند. (گوگل، مایکروسافت، OpenAI و ادوبی همگی متعهد به پشتیبانی از اعتبارسنجی محتوا شدهاند. متا نیز گفته است که از این استاندارد برای برچسبگذاری روی پلتفرم خود استفاده میکند.)
با این حال، ذکر این نکته ضروری است که اعتبارسنجی محتوا و سایر سیستمهایی که به فرا دادهها متکی هستند، بینقص نیستند. OpenAI در یک صفحه پشتیبانی اشاره میکند که این فناوری «یک راهحل قطعی نیست» و این که فرا دادهها «به راحتی میتوانند به طور تصادفی یا عمدی حذف شوند». همچنین، اگر مردم زحمت خواندن برچسبها را به خود ندهند، برچسبها به سادگی مؤثر نیستند.
تیکتاک میگوید برنامهای برای رسیدگی به آن نیز دارد. این شرکت با سازمان fact-checking MediaWise و سازمان حقوق بشر Witness در مجموعهای از کمپینهای سواد رسانهای برای آموزش کاربران تیکتاک در مورد برچسبها و محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی که «احتمالاً گمراهکننده» است، همکاری کرده است.