به روز رسانی DirectX مایکروسافت میتواند عملکرد رهگیری را در بازیهای رایانهای دو برابر کند.
به گزارش اپست به نقل از pcworld ، اگرچه رهگیری پرتو میتواند واقعگرایی بصری را به بازیهای سطح بالا اضافه کند، اما میتواند عملکرد رایانههای شخصی سطح بالا را نیز به شدت کاهش دهد. این یک مانع برای سالها بوده است، اما اکنون با معرفی Raytracing 1.2 توسط مایکروسافت، یک API رندرینگ که باید به بهبود عملکرد رهگیری پرتو به میزان قابل توجهی کمک کند، یک قدم به غلبه بر آن نزدیکتر شدهایم.
DirectX مجموعه اساسی APIها برای مدیریت چندرسانهای در رایانه ویندوز شما است، با زیرمجموعهای که به طور خاص برای گرافیک سهبعدی و ویدیو طراحی شده است. اگرچه این تکنیک جدید توسط مایکروسافت در حال توسعه است، اما به پشتیبانی صریح از سازندگان GPU نیاز دارد. انویدیا قبلاً در این زمینه پیشقدم شده و پشتیبانی درایور برای DirectX Raytracing 1.2 را در سراسر خط تولید GPUهای GeForce RTX خود متعهد شده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با سایر فروشندگان، از جمله AMD، اینتل و کوالکام، همکاری میکند.
مایکروسافت دو تکنیک جدید—میکرومپهای شفافیت و مرتبسازی مجدد اجرای شیدر—را برای بهبود عملکرد رهگیری پرتو معرفی میکند. ادعا میشود که افزودن میکرومپهای شفافیت میتواند عملکرد را تا ۲٫۳ برابر در بازیهای مبتنی بر مسیر بهبود بخشد، در حالی که مرتبسازی مجدد اجرای شیدر میتواند عملکرد را در سناریوهای خاص تا دو برابر افزایش دهد.
مایکروسافت همچنین اعلام کرد که با فروشندگان پردازندههای گرافیکی بر روی بهبود واقعگرایی کار میکند، با استفاده از تکنیکهایی مانند فشردهسازی بافت بلوک عصبی و استفاده از سوپرسمپلینگ عصبی برای کمک به بهبود رهگیری پرتو در زمان واقعی.
DirectX Raytracing 1.2 به عنوان یک کیت توسعه نرمافزار پیشنمایش در ماه آوریل منتشر خواهد شد، که زمینه را برای پذیرش کاملتر در آینده هموار میکند.