به این سادگی می توانید اسناد ورد را به صورت الکترونیکی امضا کنید
به گزارش اپست به نقل از pcwelt ، ابتدا به امضای خود به صورت دیجیتالی نیاز دارید، ترجیحاً با یک رایانه لوحی با ورودی قلم. اگر چنین دستگاهی در دسترس نیست، روی یک برگه سفید کاغذ امضا کنید و از امضای خود با یک برنامه اسکنر عکس بگیرید.
برنامه Onedrive مایکروسافت در اینجا کمک سادهای ارائه میکند، که نه تنها دسترسی به فضای ذخیرهسازی ابری سازنده را فراهم میکند، بلکه یک عملکرد اسکنر خوب را نیز یکپارچه کرده است. برنامه Onedrive را در تلفن هوشمند خود اجرا کنید و در زیر “شروع” در سمت راست پایین روی نماد دوربین ضربه بزنید.
یک برنامه دوربین باز می شود که در آن قبل از عکس گرفتن، می توانید “سند” را در پایین انتخاب کنید. این کار به طور خودکار سایه ها را روی کاغذ سفید روشن می کند. پس از گرفتن عکس، می توانید حاشیه های اضافی را با “برش” حذف کنید و فایل را با “تمام” در OneDrive ذخیره کنید.

در ورد، عکس امضای خود را از طریق “درج -> عکس -> این دستگاه” در مکان مورد نظر در سند قرار دهید. پس از درج، اندازه تصویر را می توان با استفاده از گوشه های قاب متناسب با آن کاهش داد. برای اینکه در آینده سریعتر باشد، یک “بلوک سازنده سریع” ایجاد کنید.
برای انجام این کار، در ورد امضای وارد شده و در صورت لزوم متن اضافی مانند “با احترام” را انتخاب کنید. کلیدهای ترکیبی Alt-F3 را فشار دهید یا “درج -› بلوکهای ساختمانی سریع -› ذخیره انتخاب در گالری بلوکهای ساختمانی سریع” را انتخاب کنید.
در زیر “نام” یک برچسب کوتاه وارد کنید. میتوانید بلوک ساختمانی سریع را با وارد کردن نام در ورد و سپس فشار دادن کلید F3 وارد کنید. هنگام فشار دادن F3 نباید بین نام و مکاننما فاصله وجود داشته باشد.

مهم: امضای الکترونیکی در واقع “فقط” عکسی از امضای شماست که در یک سند دیجیتال قرار می دهید. بنابراین، همان اثر قانونی امضای دیجیتال را ندارد.
یک امضای دیجیتال قانونی یک سیستم رمزگذاری نامتقارن است که از سال ۲۰۱۶ توسط مقررات eIDAS (شناسایی الکترونیکی و خدمات اعتماد) در اتحادیه اروپا تنظیم شده است. این مقررات بین امضاهای الکترونیکی ساده، پیشرفته و واجد شرایط تفاوت قائل می شود. اطلاعات مربوط به امضای دیجیتال را می توانید در اینجا پیدا کنید.