ظاهراً خودروی اپل هنوز وجود دارد و میتواند در سال ۲۰۲۸ با کاهش استقلال عرضه شود
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، طبق گزارشها، اپل حداقل در حال حاضر آرزوهای خود در زمینه خودروسازی را کاهش داده است. مارک گورمن از بلومبرگ میگوید پروژه خودرویی این شرکت با قدمت یک دهه از برنامهریزی یک خودروی کاملاً خودران به یک خودروی الکتریکی شبیه به خودروی تسلا تغییر کرده است. پیشبینی میشود که خودروی موسوم به «اپل خودرو» زودتر از سال ۲۰۲۸ – دو سال پس از آخرین تاریخ هدف گزارش شده شرکت – عرضه شود.
طبق گزارشات، ویژگیهای خودکار خودرو از سیستم سطح ۵ (اتوماسیون کامل) به سیستم سطح ۴ (در برخی شرایط اتوماسیون کامل) کاهش یافته است – و اکنون به سطح ۲+ یک (اتوماسیون جزئی) کاهش یافته است. این بدان معناست که ویژگیهای خودران محدودی مانند مرکز خط و پشتیبانی از ترمز / شتاب را ارائه میکند – در حالی که همچنان به توجه کامل راننده نیاز دارد.
Autopilot تسلا به عنوان Level 2 طبقه بندی می شود. Level 2+ یک نام رسمی نیست، اما گاهی اوقات به طور غیر رسمی برای توصیف نسخه پیشرفته تر Level 2 استفاده می شود.
چیزی که اپل زمانی تصور می کرد به عنوان خودرویی بدون فرمان یا پدال – و شاید داشتن یک مرکز فرماندهی از راه دور آماده برای تحویل گرفتن یک راننده – اکنون بیشتر شبیه یک ورودی بازار شبیه به تسلا است.
بلومبرگ میگوید اپل کاهش مقیاس داخلی پروژه را «لحظهای مهم» میبیند. گفته می شود افرادی که با برنامه های اپل آشنا هستند، معتقدند که تحویل خودروی اپل با کاهش توقعات می تواند کل پروژه را شکست دهد یا از بین ببرد. گورمن نوشت: “یا شرکت بالاخره میتواند این محصول را با کاهش انتظارات ارائه کند یا مدیران ارشد ممکن است به طور جدی در مورد وجود پروژه تجدید نظر کنند.”
ظاهرا اپل با شرکای تولیدی بالقوه در اروپا در مورد استراتژی به روز شده صحبت کرده است. بلومبرگ میگوید که این شرکت همچنان میخواهد یک سیستم خودمختار سطح ۴ را در مقطعی ارائه کند، حتی با وجود اینکه اولین آن در مسیری برای چیزی پایهگذاریتر است.
بلومبرگ جلسات منتهی به تصمیم اپل را «دیوانهوار» توصیف میکند که شامل تیم کوک، مدیر عامل اپل و کوین لینچ، رئیس پروژه میشود. دومی پس از خروج داگ فیلد، رهبر سابق این کشور در سال ۲۰۲۱، این سمت را بر عهده گرفت. (فیلد از مدیران مهندسی سابق تسلا بود که اکنون بخش خودروهای برقی فورد را رهبری میکند.) طبق گزارشها، هیئت مدیره در طول سال ۲۰۲۳ رهبری طرح خودرو را تحت فشار قرار داد.
خودروهای خودران پس از شروع خوب از بلوکها، سال ۲۰۲۳ خوبی نداشتند. کروز، بخش روباتاکسی جنرال موتورز، ۲۴ درصد از نیروی کار خود را در دسامبر اخراج کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که یکی از وسایل نقلیه شرکت، عابر پیادهای را که با خودروی دیگری برخورد کرده بود، گرفت و کشید. این عواقب سریع بود، زیرا کالیفرنیا DMV مجوزهای بدون راننده کروز را به دلیل نگرانی های ایمنی به حالت تعلیق درآورد. از جنبه روشن تر، به نظر می رسد Waymo خوب عمل می کند. اما استانداردهای دولتی کارت وحشی در این معادله هستند و شاید اپل باد را دید که در جهتی می وزد که محتاطانه است.
پروژه تایتان اپل حداقل از اواسط دهه ۲۰۱۰ موضوع شایعات بوده است. این شرکت صدها میلیون دلار برای این ابتکار هزینه کرده است. به گفته Gurman، این روی «قطعههای قدرت، سختافزار و نرمافزار خودران، فضای داخلی و خارجی خودرو، و سایر اجزای کلیدی» کار شده است. با توجه به اینکه چند بار جزئیات پروژه گران قیمت تغییر کرده است، اگر دوباره این کار را انجام دهند تعجب نکنید.