دنیای کیکی، یک برند زیبایی که از وب ۳ برای مشارکت و مالکیت مشتری استفاده می کند، ۷ میلیون دلار از a16z سرمایه گذاری جذب کرد.
فکر می کنید انتخاب رنگ لاک ناخن یا اینکه چه مواد تشکیل دهنده ای در کرم صورت شما وجود دارد هیچ ارتباطی با بلاکچین ندارد، دوباره فکر کنید.
به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ ، دنیای کیکی، یک استارتآپ زیبایی که سال گذشته راهاندازی شد، میخواهد با کمک فناوری وب ۳، مصرفکنندگان را در خلق مشترک محصولات و مالکیت مشترک شرکت مشارکت دهد.
روز سهشنبه، کیکی مستقر در لسآنجلس اعلام کرد که ۷ میلیون دلار سرمایه اولیه از صندوق ارز دیجیتال آندرسن هوروویتز و شرکت سرمایهگذاری New Incubation Ventures شرکت Estée Lauder، به همراه سایر سرمایهگذاران مانند Orange DAO و ۲ Punks Capital جذب کرده است.
جانا بوبوسیکووا، یکی از بنیانگذاران کیکی، گفت که او بر این باور است که وفادار بودن به یک برند در دنیای وب ۲.۰ میتواند یک تجربه منفی باشد. او گفت: «احتمالاً سازندگان زیادی را در تیک تاک دیدهاید که آن را به شما توصیه میکنند. احتمالاً آن را به همه دوستانتان توصیه کردهاید. و در ازای آن چه چیزی به دست می آورید؟ فقط تبلیغات هدفمند بیشتر.»
کیکی با اجازه دادن به اعضای جامعه خود برای رای دادن به ویژگیهایی که قبل از ساخت محصولات زیبایی میخواهند، این مدل را تغییر میدهد. بهعنوان پاداش، رایدهندگان امتیازاتی برای دریافت محصولات رایگان کسب میکنند و توکنهای دیجیتالی در شرکت دریافت میکنند.
بوبوسیکووا گفت: «این پویایی است که اینترنت و حمام شما تا به حال ندیدهاند.» (او ممکن است در مورد حمام درست بگوید، اگرچه بدیهی است که اینترنت شاهد رای دادن مشتریان به محصولات و کسب توکن های دیجیتال برای مشارکت آنها بوده است.)
از آنجایی که برای شرکتهای لوازم آرایشی غیرمعمول نیست که خود را با انبوهی از موجودیهایی بیابند که نمیتوانند آنها را بفروشند، یکی دیگر از مزایای رویکرد تقاضامحور کیکی این است که از سرمایه و منابع کمتری استفاده میکند.
اگرچه آرای محصول اعضا در اتریوم ثبت میشود، اما بوبوسیکووا گفت که برخی از شرکتکنندگان نیازی ندارند بدانند که در بلاکچین اقدام میکنند. کاربران می توانند با ایمیل وارد شوند و voila، کیکی یک حساب کاربری زنجیره ای ایجاد کرده است که آرای اعضا را برای همیشه ذخیره می کند.
شرکت a16z پس از اینکه استارتاپ برنامه شتاب دهنده استارتاپ کریپتو ۱۰ هفتهای خود را تکمیل کرد، تصمیم گرفت از کیکی حمایت کند. آریانا سیمپسون، شریک عمومی این شرکت گفت: «جانا نیروی طبیعت است. او یکی از چیزهایی بود که ما را به سمت شرکت جذب کرد. او تخصص فوق العاده ای در زمینه زیبایی دارد، اما همچنین یک درک عمیق از نحوه عملکرد وب ۳ دارد.»
“…اما درک عمیقی از نحوه عملکرد وب ۳ ندارد، که همیشه چیزی نیست که اگر بنیانگذاری از یک صنعت سنتیتر بیرون بیاید شاهدش باشیم.”
پیش از تأسیس کیکی، بوبوسیکووا که اهل جمهوری چک است، مدیرعامل آزمایشگاههای آینده حماسی، یک آژانس توسعه محصول و نوآوری برند بود.
سیمپسون اشاره کرد که کیکی تنها سرمایهگذاری این شرکت روی شرکتی نیست که با استفاده از فناوری بلاکچین به مشتریان پاداش میدهد. سال گذشته، a16z رهبری سرمایهگذاری سری A به ارزش ۲۴ میلیون دلاری Blackbird Labs را برعهده گرفت، یک شرکت فناوری مهماننوازی که برنامه وفاداریای را توسعه داده است که مهمانان را برای صرف غذا در رستورانهای مستقل تشویق میکند.
در حال حاضر، کیکی پنج مجموعه محصول از جمله یک قلم لاک ناخن را راهاندازی کرده است که مصرفکنندگان میتوانند رنگ بعدی را که کیکی تولید خواهد کرد انتخاب کنند.
اما همانطور که سیمپسون اشاره کرد، کیکی در نهایت برنامه هایی برای گسترش فراتر از دنیای زیبایی دارد.
چه مدت طول می کشد تا رای دادن به مدل های شلوار جین یا اندازه کیف پول امکان پذیر شود؟ شاید کمی طول بکشد.
بوبوسیکووا گفت: «ما با چالشهای دیوانهکنندهای در جنبه فیزیکی مسائل روبرو شدهایم»، و افزود که ساخت برخی از محصولات نسبت به برخی دیگر زمان بسیار بیشتری میبرد. “قدرت پرسیدن از مردم چه چیزی می خواهند و به آنها دادن، بسیار، بسیار ساده است. انجام دادن آن فقط بسیار سخت است.”