دستیار سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی فیتبیت اواخر امسال عرضه خواهد شد
این خبر بخشی از بهروزرسانیهای سلامتی گستردهای است که گوگل در رویداد سالانه Checkup خود در روز سهشنبه معرفی کرد.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت،مانند بسیاری از بخشهای دیگر دنیای فناوری، گوگل هوش مصنوعی را نیروی محرکه نوآوریهای بعدی در فناوری سلامت میداند. رویداد سالانه گوگل با عنوان Check Up، برنامههای خود را برای افزودن یک دستیار سلامتی شخصی به برنامه فیتبیت، توسعه Google Lens برای جستجوی بهتر وضعیت پوست و استفاده از نسخهای از چتبات ژمینی خود در زمینه پزشکی شرح داد.
یکی از جالبترین اعلامیههای گوگل در روز سهشنبه، جزئیات بیشتر در مورد یک ویژگی آزمایشی هوش مصنوعی برای کاربران فیتبیت بود که سال گذشته به طور خلاصه به آن اشاره شده بود. Fitbit Labs به کاربران این امکان را میدهد تا همبستگیهایی را از دادههای سلامتی که با استفاده از دستگاههای پوشیدنی آنها ردیابی میشود، ایجاد کنند و «نقاط را به هم وصل کنند». یک چتبات در برنامه تلفن همراه به شما امکان میدهد سوالات خود را با زبان طبیعی بپرسید و نمودارهای شخصیسازیشدهای برای کسب اطلاعات در مورد سلامتی خود ایجاد کنید.
این شرکت هنوز به طور عمیق در مورد چتبات فیتبیت صحبت نکرده است، اما مثالی که روز سهشنبه منتشر کرد، کاربری را نشان میدهد که در مورد ارتباطات احتمالی بین فعالیت و خواب سؤال میپرسد. دستیار فیتبیت پاسخ داد که روزهای کاربر با امتیاز فعالیت بالاتر با خواب بهتر همبستگی دارد (در حالی که هشدار میدهد که فرض نکنید این تنها دلیل است).
ابزار هوش مصنوعی تولیدکننده فیتبیت اواخر امسال عرضه خواهد شد. گوگل میگوید (حداقل در ابتدا) فقط برای مشترکین Fitbit Premium با دستگاههای اندرویدی ثبتنامشده در برنامه Fitbit Labs در دسترس خواهد بود.
این شرکت Google Lens را راه حلی برای برخی از شکافهای مراقبتهای بهداشتی میداند که در آن جستجوهای مبتنی بر متن کارساز نیستند. گوگل میگوید ویژگیای (که سال گذشته معرفی شد) که از Lens برای شناسایی «نتایج بصری مشابه از وب» برای شرایط پوستی استفاده میکند، اکنون در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است. این ویژگی حتی زمانی که نمیدانید هنگام توصیف یک بیماری پوستی از کجا شروع کنید، میتواند کار کند.
به همین ترتیب، گوگل تصاویر و نمودارهای جدیدی را از منابع آنلاین معتبر به نتایج وب خود اضافه کرده است تا به شما در درک شرایطی مانند درد گردن کمک کند. در مرحله بعد: این شرکت نتایج بصری را برای جستجوی شرایط بهداشتی بیشتری، از جمله میگرن، سنگ کلیه و ذات الریه، در نظر میگیرد. بهروزرسانیهای موتور جستجوی بصری طی چند ماه آینده ارائه میشود.
این شرکت همچنین اشاره کرد که فیتبیت و Google Research با متخصصان سلامت و تندرستی و سایر متخصصان پزشکی برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی جدید برای سلامت و تندرستی همکاری میکنند. هدف بلندمدت این است که مدل زبان بزرگ (LLM) مبتنی بر ژمینی، ویژگیهای هوش مصنوعی آینده را در تمامی محصولات بهداشتی گوگل پشتیبانی کند.