انویدیا برای توسعه بیشتر شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) مبتنی بر هوش مصنوعی با یوبیسافت همکاری میکند
این شخصیتها برای تعامل لحظهای با بازیکنان و محیط طراحی شدهاند.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت، مدتی است که انویدیا روی افزودن هوش مصنوعی تولیدکننده به شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) کار میکند. این شرکت امیدوار است که همکاری جدیدی که به تازگی با یوبیسافت اعلام شده، توسعه این فناوری را تسریع کند و در نهایت، این شخصیتهای هدایتشده با هوش مصنوعی را به بازیهای مدرن بیاورد.
یوبیسافت با کمک متخصصان هوش مصنوعی Inworld AI و با استفاده از فناوری موتور ابری آواتار (ACE) انویدیا به ساخت «NPC های نئومحض» جدید کمک کرد. نتیجه نهایی؟ شخصیتهایی که یک جمله را بارها و بارها تکرار نمیکنند، در حالی که هرج و مرج خشونتآمیز اطراف را نادیده میگیرند.
گفته میشود این NPC های نئومحض به صورت لحظهای با بازیکنان، محیط و سایر شخصیتهای درون بازی تعامل دارند. انویدیا می گوید این امر «احتمالات جدیدی برای روایت داستانی پدیدار» باز می کند. به همین منظور، تیم روایت یوبیسافت برای اثبات مفهوم، پیشینهها، پایگاههای دانش و سبکهای مکالمه کاملی را برای دو NPC ایجاد کرد.
اینها شخصیتهای کاملاً پرداخته شده با «آگاهی محیطی و زمینهای» به همراه حافظهی مکالمه هستند. انویدیا میگوید هر شخصیت در «همکاری و تصمیمگیری استراتژیک» برتری دارد. این شرکت همچنین فناوری Audio2Face خود را برای امکانپذیر کردن انیمیشنهای صورت و همگامسازی لب مناسب، ادغام کرده است. انویدیا میگوید این شخصیتها «مرزهای طراحی بازی و غوطهوری» را جابجا میکنند.
این شرکت صراحتا اعلام نکرد که این فناوری در آیندهای نزدیک به عناوین یوبیسافت اضافه شود، اما این یک شرط مطمئن است که در برنامهی آنها قرار دارد. شاید به زودی بتوانید ببینید پیرمرد مهربان بیرون از مسافرخانه در مورد نابود کردن کل شهر توسط شما چه فکری میکند. جالب نخواهد شد؟
این تنها اعلامیهی بزرگ مرتبط با هوش مصنوعی از انویدیا در این هفته نیست. این شرکت به تازگی از نسل بعدی پردازندههای گرافیکی خود رونمایی کرد، تکاملی از تراشههایی که برای آموزش مدلهای زبان بزرگ استفاده میشوند. این شرکت قول میدهد که تراشههای بلکول هفت تا ۳۰ برابر سریعتر از سری H100 باشند و ۲۵ برابر کمتر انرژی مصرف کنند.