اسنپ چت قصد دارد به تصاویر ایجاد شده با ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی، واترمارک اضافه کند
شرکت رسانههای اجتماعی اسنپ روز سهشنبه اعلام کرد که قصد دارد واترمارک را به تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در پلتفرم خود اضافه کند.
به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ، این پلتفرم در حال اضافه کردن لوگوی یک شبح کوچک با نمادی درخشان است تا تصویری را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است نشان دهد. این شرکت گفت که این واترمارک زمانی که تصویر صادر می شود یا در رول دوربین ذخیره می شود ظاهر می شود.
اسنپ قصد دارد با استفاده از ابزارهای خود، لوگوی Ghost را با درخشش بر روی تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی نشان دهد.
این شرکت در صفحه پشتیبانی خود گفت که حذف Snap’s Ghost با واترمارک درخشان، شرایط آن را نقض می کند. مشخص نیست که اسنپ چگونه قصد دارد حذف واترمارک را شناسایی کند. ما از این شرکت برای جزئیات بیشتر درخواست کردهایم و پس از شنیدن اخبار، داستان را بهروزرسانی خواهیم کرد.
سایر غولهای فناوری مانند مایکروسافت، متا و گوگل نیز اقداماتی را برای برچسبگذاری یا شناسایی تصاویر ایجاد شده با ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام دادهاند.
در حال حاضر، اسنپ به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را با Snap AI برای کاربران پولی و یک ویژگی متمرکز بر سلفی به نام Dreams ایجاد یا ویرایش کنند.
این شرکت در پست وبلاگ خود که به تشریح اقدامات ایمنی و شفافیت خود در مورد هوش مصنوعی میپردازد، توضیح داد که ویژگیهای مجهز به ژن-AI مانند لنزها با نشانگرهای بصری مانند یک لوگوی درخشان را نشان میدهد.
Snap نشانگرهایی را برای ویژگیهای ارائه شده توسط هوش مصنوعی مولد فهرست میکند.
این شرکت همچنین کارتهای زمینه را با تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از ابزارهایی مانند سلفی رویایی اضافه کرد تا کاربر را بهتر آگاه کند.
در ماه فوریه، اسنپ با HackerOne همکاری کرد تا با تطبیق یک برنامه پاداش باگ، بر ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی خود تأکید کند. این شرکت گفت که یک فرآیند بازبینی نیز ایجاد کرده است تا مشکلات مشکل ساز زمانی که لنزهای مجهز به هوش مصنوعی در حال توسعه هستند، برطرف شود.
ما میخواهیم اسنپچتترها از هر طبقهای در هنگام استفاده از همه ویژگیهای برنامه ما، بهویژه تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی، دسترسی و انتظارات عادلانهای داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما در حال اجرای آزمایش های اضافی برای به حداقل رساندن نتایج بالقوه مغرضانه هوش مصنوعی هستیم.» این شرکت در وبلاگ خود گفت.
اسنپ چت بلافاصله پس از معرفی ربات چت «My AI» در سال گذشته در آب داغ فرود آمد. یک گزارش واشنگتن پست اشاره کرد که ربات پاسخ های نامناسبی را به کاربران ارائه می دهد. بعداً، این شرکت کنترلهایی را در مرکز خانواده برای والدین و سرپرستان ایجاد کرد تا تعاملات نوجوان خود را با هوش مصنوعی کنترل و محدود کنند.