ایکسباکس تایید کرد که چهار بازی آن برای کنسولهای محبوبتر عرضه میشوند
به گزارش اپست به نقل از انجگت ، زمان در Xbox در حال تغییر است. مدیران این برند برنامههای خود را برای آوردن بازیهای ایکسباکس بیشتر به پلتفرمهای دیگر تأیید کردهاند – که تقریباً به طور قطع به معنای پلیاستیشن ۵ و نینتندو سوییچ است. هر دوی این کنسولها پایگاه نصب بسیار بزرگتری نسبت به Xbox Series X/S دارند که تخمین زده میشود در مجموع ۲۷ میلیون واحد در مقایسه با ۵۴.۸ میلیون PS5 و نزدیک به ۱۴۰ میلیون سوییچ عرضه شدهاند.
در آخرین نسخه پادکست رسمی ایکسباکس، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، میگوید تیمش چهار بازی خود را برای «سایر کنسولها» عرضه میکند. او نامی از این عناوین نبرد، اما برخلاف شایعات قبلی، Starfield و Indiana Jones and the Great Circle فعلا برای PS5 یا Switch نمی آیند. گزارش ها حاکی از آن است که Hi-Fi Rush، Sea of Thieves، Halo و Gears of War از جمله کسانی هستند که از این شکاف بزرگ عبور می کنند.
اسپنسر تأیید کرد که بازیهای ایکس باکس که برای پلیاستیشن و سوییچ عرضه میشوند، حداقل یک سال است که روی ایکسباکس و رایانههای شخصی عرضه شدهاند. چند تا از این بازیها بازیهای جامعه محور، بازیهای جدید، اولین نسخههای یک فرنچایز هستند که به پتانسیل کامل خود رسیدهاند، مثلاً در ایکسباکس و رایانه شخصی – همیشه رشد وجود دارد، فرنچایزهایی که واضح است که میخواهیم به سرمایهگذاری ادامه دهیم. در” او گفت.
دو تا از بازیهای دیگر، بازیهای کوچکتری هستند که هرگز واقعاً بهعنوان پلتفرمهای انحصاری ساخته نمیشوند و تمام هیاهویی که در اطراف آن وجود دارد، اما بازیهایی که تیمهای ما واقعاً میخواستند آنها را بسازند و ما عاشق حمایت از تلاشهای خلاقانه در استودیوهایمان هستیم.
اسپنسر افزود بدون در نظر گرفتن اندازه. “و از آنجایی که آنها تمام پتانسیل خود را در ایکس باکس و رایانه شخصی درک کرده اند، ما فرصتی را می بینیم تا از سایر پلتفرم ها به عنوان مکانی استفاده کنیم تا ارزش تجاری بیشتری را از آن بازی ها خارج کنیم و به ما امکان می دهد در تکرارهای آینده آن ها سرمایه گذاری کنیم. برابر با آن بازیها یا سایر بازیهای مشابه در مجموعه ماست.”
اسپنسر گفت که ایکس باکس هنوز متعهد به انتقال عناوین دیگر به پلتفرم های بیشتری فراتر از این چهار بازی نیست. او از افرادی که بازیها را روی «آن پلتفرمهای دیگر» بازی میکنند، خواست که تصور نکنند همه بازیهای ایکسباکس به سیستمهای آنها میآیند، اما پیشنهاد کرد که تیمش بر اساس تأثیر چهار بازی اولیه یادداشتبرداری کند و همه چیز را از آنجا بگیرد.
اسپنسر استدلال میکند که گفته میشود، این تغییر عمده در استراتژی را نشان نمیدهد. فلسفه ایکس باکس مدتهاست که به بازیکنان کمک میکند تا به بازیهای آن از هر کجا دسترسی داشته باشند، از جمله از طریق فضای ابری، و نوک انگشتان پا به کنسولهای دیگر تنها بخشی از آن است.
وبلاگ ایکسباکس وایر: «با آوردن این بازیها به بازیکنان بیشتر، نه تنها دامنه و تأثیر آن عناوین را افزایش میدهیم، بلکه به ما این امکان را میدهد که در نسخههای آینده این بازیها یا در جای دیگری از نمونه کارهای شخص اول خود سرمایهگذاری کنیم». پست خوانده می شود. هیچ تغییر اساسی در رویکرد ما در مورد انحصار وجود ندارد.»
مت بوتی، رئیس بخش محتوای بازی و استودیو، در پادکست اشاره کرد که ایکسباکس به انتشار بازیهای شخص اول خود در Game Pass در تاریخ انتشار آنها ادامه میدهد و «Game Pass فقط در Xbox در دسترس خواهد بود». با این حال، بوتی اذعان کرد که مایکروسافت میخواهد بازیهای بیشتری را به بازیکنان بیشتری ارائه دهد.
در همین حال، سارا باند، رئیس ایکس باکس به طرفداران اطمینان داد که مایکروسافت به دنبال خروج از تجارت سخت افزار کنسول نیست. در واقع، تیم “چند چیزهای هیجان انگیزی دارد که در سخت افزار منتشر می شوند که ما در این تعطیلات به اشتراک خواهیم گذاشت.” افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که مایکروسافت در حال ساخت یک نسخه تمام دیجیتال از Xbox Series X است که اتصال Wi-Fi را بهبود بخشیده و بهره وری انرژی بیشتری دارد.
مایکروسافت همچنین به دنبال Xbox بعدی است. باند افزود: “ما همچنین در نقشه راه نسل بعدی سرمایه گذاری کرده ایم.” و چیزی که ما واقعاً روی آن تمرکز کردهایم، ارائه بزرگترین جهش فنی است که تا به حال در یک نسل سختافزاری دیدهاید، که آن را برای بازیکنان و سازندگان و چشماندازهایی که میسازند بهتر میکند.» درز در سپتامبر گذشته نشان داد که Xbox بعدی قرار است در سال ۲۰۲۸ عرضه شود و از “بازی های ابری-هیبریدی” پشتیبانی خواهد کرد.
بخش بازی مایکروسافت نسبت به چند ماه پیش بسیار متفاوت به نظر می رسد. این شرکت در نهایت تصاحب طولانی مدت ۶۸٫۷ میلیارد دلاری Activision Blizzard را در ماه اکتبر به پایان رساند و به طور قابل توجهی تعداد کارکنان خود را در این فرآیند افزایش داد. در ماه ژانویه، مایکروسافت اعلام کرد که ۱۹۰۰ نفر را از تیم های بازی اخراج می کند. همچنین حداقل یک بازی را لغو کرد، عنوانی که بلیزارد روی آن کار می کرد.
حتی اگر خرید Activision بلافاصله و به طور قابل توجهی نتیجه بخش بازی مایکروسافت را بهبود بخشید، این شرکت به دنبال سودآوری بیشتر این بخش از تجارت است. کاهش تعداد کار یکی از راه های انجام این کار است. فروش بازیها به مخاطبان جدید روی پلتفرمهای دیگر یک رویکرد سالمتر است، اگرچه ممکن است به قیمت دور کردن برخی از وفاداران سابق ایکسباکس از برند تمام شود.