قبل از حذف هرزنامه به این موضوع توجه کنید
به گزارش اپست به نقل از pcforalla ، هرزنامه و فیشینگ مشکلات روزمره ای هستند که اکثر مردم با آنها آشنا هستند – و همه آنها را آزاردهنده می دانند. پیامهای مزاحم، اغلب مبتذل و همیشه آزاردهنده صندوق ورودی شما را پر میکنند، و سپس باید بنشینید و آنها را حذف یا فیلتر کنید. حتی بدتر از آن، کسانی که بی دقت هستند، در معرض خطر قرار گرفتن قربانی کلاهبرداران هستند.
به گفته سازمان صنعت آلمان Bitkom، تقریباً ۷۰ درصد از کل کاربران اینترنت تحت تأثیر جرایم سایبری قرار می گیرند و به طور متوسط تقریباً ۳۰۰۰ کرون از دست می دهند. هرزنامه و فیشینگ نیز از جمله این حملات سایبری هستند. با این حال، هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد، همیشه نباید همه هرزنامه های موجود در صندوق ورودی خود را حذف کنید، زیرا این پیام های جعلی می توانند بسیار مفید باشند. اما نه به روشی که فرستندگان مخرب احتمالاً در ذهن داشتند.
قبل از حذف به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنید.
هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، هرزنامه می تواند مفید باشد – برای قربانیان احتمالی که کلاهبرداران در واقع هدف قرار می دهند. همه سرویسهای ایمیل اصلی به طور فزایندهای بر فیلترهای هرزنامه پیچیده و قابل تنظیمی تکیه میکنند که در تشخیص ایمیلهای خواسته و ناخواسته بهتر و بهتر میشوند. یک پیش نیاز مهم برای این یادگیری این است که نرم افزار چیزی برای تمرین داشته باشد – و این دقیقا همان چیزی است که ایمیل های اسپم برای آن بسیار مفید هستند.
بنابراین، به جای صرفاً حذف هرزنامه، باید به جای آن موارد زیر را انجام دهید:
اگر از یک سرویس گیرنده ایمیل استفاده می کنید اگر برنامه ایمیل شما قبلاً این کار را نکرده است، پیامهای مرتبط را بهصورت دستی بهعنوان هرزنامه (یا بهعنوان «ناخواسته») علامتگذاری کنید. به این ترتیب، فیلتر هرزنامه برنامه آموزش داده می شود و امیدواریم در آینده با بهتر شدن فیلتر خودکار، با پیام های اسپم آزاردهنده کمتر و کمتری مقابله کنید.
اگر ایمیل را در مرورگر می خوانید
بسته به اینکه از کدام سرویس ایمیل استفاده می کنید، می توانید پیام های مزاحم را به روش های مختلف به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنید. البته، فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که هرزنامه به صورت ایمیل معمولی در صندوق ورودی شما ظاهر شود و قبلاً در پوشه اسپم قرار نگرفته باشد. میتوانید چنین پیامهایی را در صندوق ورودی خود علامتگذاری کنید ( کادر را علامت بزنید) و با استفاده از دستور Spam یا Junk در نوار منو مستقیماً به پوشه هرزنامه ارسال کنید. این همچنین با ایمیلهای باز شده فردی کار میکند، جایی که مسیر ارسال هرزنامه گاهی از طریق دکمه «حرکت» بالای متن پیام میرود.
این باید در درازمدت منجر به کاهش هرزنامه شود، زیرا شما کمی تمرین بیشتری به فیلترهای هرزنامه می دهید. فرستندگان چنین پیام هایی نیز سریعتر در لیست سیاه قرار می گیرند و می توان آنها را مسدود کرد. اگر از یک سرور ایمیل مشترک در دفتر خود استفاده می کنید، می توانید با جلوگیری از مواجهه با پیام های کلاهبرداری که قبلاً به عنوان هرزنامه علامت گذاری کرده اید و خودتان آنها را مرتب کرده اید، به همکاران خود لطف بزرگی کنید. با گزارش چنین پیام هایی، کاربران خصوصی به موثرتر کردن فیلترهای اسپم ارائه دهنده ایمیل خود کمک می کنند. با گذشت زمان، نرم افزار ممکن است روال هایی ایجاد کند که می تواند فیلترهای سایر کاربران را نیز بهبود بخشد.
از آنجایی که ایمیل های موجود در پوشه هرزنامه معمولاً پس از ۳۰ روز به طور خودکار خالی می شوند، لازم نیست نگران تمام شدن فضای ذخیره سازی باشید. اگر پوشه هرزنامه به صورت خودکار خالی نشد، کافی است هر ماه یک بار خودتان مطالب را حذف کنید.
هشدار: اشتراک ها را لغو نکنید
نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید: بسیاری از ارائه دهندگان و مشتریان ایمیل اکنون راه آسانی را برای لغو اشتراک پیام های تبلیغاتی ناخواسته، خبرنامه ها و موارد مشابه با یک کلیک مستقیم در صندوق ورودی خود ارائه می دهند. این ویژگی در صورتی مفید است که نمیخواهید زمان خود را برای حذف دستی از فهرستهای پستی تلف کنید، یا اگر علاقهای به تبلیغات موجود در آن ندارید.
اما این ویژگی با نیت خوب، حداقل در مورد پیام های جعلی، خطری نیز به همراه دارد. این به این دلیل است که شما به طور ناخواسته به فرستنده تأیید می کنید که آدرس ایمیل شما وجود دارد و به طور فعال استفاده می شود.
هرزنامهها میلیونها ایمیل را هر روز ارسال میکنند، گاهی اوقات بهطور تصادفی به آدرسهای گیرندهای که بهطور تصادفی ایجاد میشوند. آنها اغلب نمی دانند که آیا حساب هایی که برای آنها می نویسند واقعا وجود دارند یا هنوز در حال استفاده هستند – تا زمانی که کاربران روی دکمه لغو اشتراک کلیک کنند. سپس کلاهبرداران درخواستی برای توقف نوشتن با آدرس ایمیل مورد نظر دریافت میکنند – در نتیجه آنها به طور طبیعی دقیقاً برعکس عمل میکنند.
به این فکر کن
با رعایت چند قانون ساده، می توانید بهتر از خود در برابر هرزنامه ها و کلاهبرداری های اینترنتی محافظت کنید.
مشکوک باشید: پیش پا افتاده به نظر می رسد، اما می توانست از بسیاری از قربانیان در برابر جرایم سایبری محافظت کند. به محض اینکه در مورد فرستنده یا محتوای پیام های جدید مطمئن نیستید، باید فرض کنید که این یک کلاهبرداری است. این امر به ویژه در هنگام درخواست پرداخت یا اگر از شما خواسته شود اطلاعات شخصی را ارائه دهید، اعمال می شود.
آرام بمانید: اگر کسی در یک ایمیل ظاهراً فوری از شما بخواهد که سریع عمل کنید، باید مشکوک شوید. شرکت های صادق به مشتریان فشار نمی آورند و در صورت عدم رعایت فوری الزامات، بلافاصله هزینه های یادآوری را تهدید نمی کنند.
اجتناب از پیوندها در ایمیل ها: اگر از شما خواسته شد پیوندی را در یک پیام دنبال کنید، ممکن است عاقلانه باشد که نگاه کنید. اگر می دانید URL را در مرورگر خود وارد کنید یا به Google اجازه دهید صفحه مورد نظرتان را پیدا کند.
پیوست های ناشناخته را باز نکنید: از پیوست های ایمیل مشکوک دوری کنید. کدهای مخرب همچنین می توانند در صفحات گسترده اکسل، اسناد Word یا حتی فایل های تصویری پنهان شوند. با فایل های اجرایی (exe) یا بایگانی ها (زیپ، rar و …) حتما باید مراقب باشید. همچنین باید از فایل های html اجتناب کنید، زیرا می توانند شما را به سرورهای ناامن هدایت کنند.
از یک برنامه آنتی ویروس استفاده کنید
اگر میخواهید محافظت بهتری در برابر تهدیدات داشته باشید، میتوانید به نرمافزار حرفهای روی بیاورید – این کار زندگی کلاهبرداران آنلاین را سختتر میکند. تست بزرگ نرم افزار امنیتی ما برای ویندوز را اینجا بخوانید.