بایدو و هواوی در ناوبری هوشمند خودروها به هم پیوستند
به گزارش اپست به نقل از arenaev ، بایدو، که اغلب به عنوان «گوگل چین» شناخته میشود، و غول فناوری هواوی، در شراکت پیشگامانه این صنعت دست به دست هم دادهاند. این دو توافق نامه همکاری امضا کردند که نوید تغییر چشم انداز ناوبری، سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) و فناوری های کابین خلبان هوشمند را می دهد.
جین یونگ فو، مدیر کل بخش هواوی و شانگ گوبین، معاون بایدو، در مراسم امضای رسمی شرکت کردند و تنها به این حرکت استراتژیک وزن اضافه کردند. هدف این همکاری افزایش تجربه ناوبری و سفر با ادغام ویژگیهای گسترده Baidu Maps در فناوری کابین هوشمند هواوی است و بدون شک آینده وسایل نقلیه متصل هوشمند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
لیست ویژگیهای Baidu Maps که به محیط هواوی میآیند کاملاً جامع است – ما تعامل صوتی تمام صحنه، ناوبری در سطح خط، نمایش اطلاعات ناوبری ابزار/Head-Up Display (HUD)، بستههای صوتی ناوبری شخصی، ناوبری در زمان واقعی پارکینگ داریم. ، و اتصال ماشین به ماشین. این ایده که ما یک مکالمه کامل با خودروهایمان داشته باشیم هر روز نزدیک تر می شود.
Baidu Maps برخی از ویژگیهای جذاب مانند شمارش معکوس چراغ راهنمایی را نیز در جدول به ارمغان میآورد. این تفاوت چندانی با آنچه آئودی برای سالها در خودروهای خود ارائه کرده است ندارد – نرمافزار هوشمندانهای که به چراغهای راهنمایی متصل میشود و به راننده اجازه میدهد بر روی «موج سبز» سوار شود. ظاهراً سیستم بایدو در حال حاضر ۳۰۰۰ شهرستان در سراسر چین را پوشش می دهد و ناوبری در زمان واقعی پارکینگ را که میلیون ها پارکینگ را پوشش می دهد، اضافه می کند.
در نهایت، این خدمات نقشه راه خود را به وسایل نقلیه مجهز به کابین هوشمند هوآوی باز می کنند و تجربه بایدو با تاکسی های خودران از طریق پروژه آپولو در پکن در این همکاری مفید خواهد بود.
مشارکت هواوی و بایدو به چالش سیستمهای داخل خودرو و یکپارچهسازی ناوبری میپردازد. هر دو شرکت قول تجربه کاربری آسانتر و هوشمندانهتر را میدهند، اما طبق معمول، اجازه دهید هنوز شامپاین را تولید نکنیم. شک و تردید کمک خلبان ما در اینجا است.
ممکن است بسیاری از خودروسازان از فناوری های هواوی و بایدو استفاده کنند، اما BYD، یک خودروساز برجسته چینی، راه خود را انتخاب کرده است. BYD به تیم تحقیق و توسعه خود متکی است و تا آنجا پیش رفت که از استفاده از فناوری رانندگی خودکار Baidu خودداری کرد. به نظر میرسد که صنعت خودروی چین به سمت بازاری دو نفره پیش میرود – یکی از راهحلهای هواوی و بایدو استقبال میکند و دیگری ثابت قدم به فناوری BYD است. این یک رویارویی فنی در حال ساخت است.
بایدو تنها شرکت در این زمینه نیست، رقبایی مانند Amap علیبابا هنوز فعال هستند، اما بایدو در انباشت دادهها و بهینهسازی الگوریتم برتری قابل توجهی دارد. این شرکت به سادگی یک پیشتاز است، حتی با پیوستن به تلاشهای هواوی برای همگام شدن با روندهای همیشه در حال تغییر. هیچ هذلولی در اینجا وجود ندارد – این مشارکت در واقع می تواند آینده اکوسیستم های حمل و نقل هوشمند را تغییر دهد.
در حالی که وعده تجربه رانندگی یکپارچه و هوشمند برای همیشه وجود داشته است، ما به دقت تماشا خواهیم کرد تا ببینیم آیا این همکاری جدید واقعاً اهداف بلندپروازانه خود را برآورده می کند یا خیر. در دنیای خودروهای الکتریکی و خودروهای هوشمند، شک و تردید فقط مورد استقبال قرار نمی گیرد. این یک ضرورت است