هدف جدیدترین ویژگیهای یوتیوب YouTube
هدف جدیدترین ویژگیهای YouTube کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر از ویدیوهای قابل خرید است
به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ، تنها چند هفته پس از ورود TikTok Shop به بازار ایالات متحده، یوتیوب امروز خرید محصولات ارائه شده توسط جامعه سازندگان خود را برای مشتریان آسانتر میکند. این شرکت در حال معرفی ویژگیهای جدید متمرکز بر سازندگان است که به آنها اجازه میدهد برای محصولات برچسبگذاریشده خود، مُهر زمانی به ویدیوها اضافه کنند و محصولات وابسته خود را به صورت انبوه در کتابخانه ویدیوی خود برچسبگذاری کنند. در مجموع، این افزودنیها فرآیند بازاریابی محصولات را از طریق ویدیوهای YouTube ساده میکنند و به طور بالقوه فروش را افزایش میدهند و درآمد بیشتری را برای سازندگان به ارمغان میآورند.
یوتیوب ماههاست که بهطور پیوسته ابزارهای بیشتری را برای خرید از ویدیوهای خود عرضه میکند و سال گذشته با Shopify همکاری کرد تا به بازرگانان اجازه دهد تا محصولات خود را در ویدیوها به نمایش بگذارند، ویژگیهای خرید پخش زنده را گسترش داده و ویژگیهای خرید را به YouTube Shorts اضافه کرده است.
اکنون در حال آزمایش راههای بیشتری برای ارتباط مصرفکنندگان با محصولاتی است که سازندگان در ویدیوهای خود با نسخههای جدید به نمایش میگذارند. با ویژگی مهر زمانی، سازندگان میتوانند دکمه خرید را در نقاط مربوطه در ویدیوی خود نشان دهند – مثلاً زمانی که یک ابزار یا محصول زیبایی مورد علاقه خود را به نمایش میگذارند. یوتیوب ماه گذشته این ویژگی را در ایالات متحده آزمایش کرد و دریافت که افرادی که این مُهرهای زمانی را می بینند، دو برابر بیشتر روی محصولات برچسب گذاری شده کلیک می کنند. با این حال، این ویژگی فقط در محتوای طولانی و نه Shorts در دسترس است. یوتیوب میگوید: و ویدیو باید حداقل یک دقیقه و حداکثر ۳۰ ثانیه بین مهرهای زمانی باشد.
این شرکت همچنین ابزارهای جدیدی را برای برچسب گذاری محصولات وابسته در کتابخانه ویدیوی سازنده به صورت انبوه، بر اساس محصولات اضافه شده به توضیحات ویدیو، اضافه می کند. برای استفاده از این ویژگی، سازندگان به برگه خرید در استودیوی YouTube دسترسی خواهند داشت تا فهرستی از ویدیوهای خود را با محصولات ذکر شده در توضیحات مشاهده کنند. از آنجا، آنها می توانند روی ویدیوهایی که می خواهند برچسب گذاری کنند کلیک کنند، تنظیمات را انجام دهند، سپس روی “ذخیره” کلیک کنند تا فرآیند تکمیل شود. این شرکت خاطرنشان می کند که این ویژگی به سازندگان اجازه می دهد تا به سرعت از ویدیوهای کاتالوگ پشتی خود که همچنان بازدیدهای بالایی دارند با تلاش کمی کسب درآمد کنند.
اگرچه امروز در دسترس نیست، یوتیوب همچنین اطلاعات بینش و تجزیه و تحلیل جدیدی را برای محصولات وابسته ارائه میکند که به سازندگان اجازه میدهد مواردی مانند معیارهای فروش، سفارشها، کلیکها و نمایشهای پیشنهادی را از برگه «Analytics» استودیو در زیر «درآمد» و سپس «برنامه وابسته» ببینند.
این تغییرات زمانی اتفاق میافتد که TikTok در حال افزایش ویژگیهای تجارت الکترونیکی خود در ایالات متحده است که شامل یک برگه فروشگاه اختصاصی در صفحه اصلی، خرید ویدیویی زنده، تبلیغات قابل خرید و برنامههای وابسته برای سازندگان است.
اگرچه تعدادی از تلاشها برای خرید ویدیویی در ایالات متحده متوقف شده است، زیرا برخی استارتآپها نتوانستهاند جذابیت خود را جلب کنند، تلاشهای دیگر در این رابطه تازه شروع شدهاند. به عنوان مثال، TalkShopLive به تازگی یک برنامه جدید را در این هفته راه اندازی کرد تا به فروشندگان اجازه پخش بر روی پلتفرم خود را بدهد، پلتفرم ورزشی دیجیتال و پوشاک Fanatics به تازگی یک برنامه تجارت زنده راه اندازی کرده است، یکی از مدیران سابق آمازون یک برنامه خرید ویدیویی برای اقلام زیبایی Trendio و Elon Muks راه اندازی کرده است. X در حال برنامه ریزی برای آزمایش خرید زنده با مشارکت شرکت رسانه ای پاریس هیلتون ۱۱:۱۱ به عنوان بخشی از یک قرارداد ۲ ساله گسترده تر است. حتی اپل با تجربه جدیدی که در اوایل سال جاری راه اندازی شد، خرید زنده را تا حدودی پذیرفته است که خریداران آنلاین را به نمایندگان فروش زنده اپل متصل می کند تا به سؤالات آنها پاسخ دهند.