عینک آفتابی متا ری بن اکنون می تواند نقاط دیدنی را شناسایی و توصیف کند
اکنون در نسخه بتا، یکی از کاربردیترین ویژگیهای «چند مدل» مبتنی بر هوش مصنوعی است.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت، ویژگیهای جستجوی بصری مبتنی بر هوش مصنوعی سال گذشته با قابلیتهای چشمگیر (و نگرانکننده) به عینک آفتابی متا Ray-ban رسید – اما یک مورد جدید در آخرین نسخه بتا بسیار مفید به نظر میرسد. اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا در پستی در Threads نوشت: این مکانهای دیدنی را در مکانهای مختلف شناسایی میکند و در مورد آنها بیشتر به شما میگوید، و به عنوان نوعی راهنمای تور برای مسافران عمل میکند.
Bosworth چند تصویر نمونه را به نمایش گذاشت و توضیح داد که چرا پل گلدن گیت نارنجی است (در مه راحتتر دیده میشود)، تاریخچه خانههای «بانوان نقاشی شده» در سانفرانسیسکو و موارد دیگر. برای آنها، توضیحات به صورت متن در زیر تصاویر ظاهر شد.
علاوه بر این، مارک زاکربرگ از اینستاگرام برای نشان دادن قابلیتهای جدید از طریق چند ویدیوی گرفته شده در مونتانا استفاده کرد. این بار، این عینک از صدا برای ارائه توصیف شفاهی از کوه بزرگ آسمان و تاریخچه طاق روزولت استفاده می کند، در حالی که (مانند یک غارنشین) نحوه تشکیل برف را توضیح می دهد.
متا در رویداد Connect خود در سال گذشته پیش نمایش این ویژگی را به عنوان بخشی از قابلیت های جدید “چند وجهی” ارائه کرد که به آن اجازه می دهد به سوالات بر اساس محیط شما پاسخ دهد. این به نوبه خود زمانی فعال شد که تمام عینکهای هوشمند متا به اطلاعات بیدرنگ دسترسی پیدا کردند (بهجای داشتن یک قطع دانش در سال ۲۰۲۲ مانند قبل)، که بخشی از آن توسط جستجوی بینگ تامین میشد.
این ویژگی بخشی از ویژگی مشابه گوگل لنز متا است که به کاربران امکان میدهد چیزهایی را که با عینک میبینند نشان دهند و در مورد آن از هوش مصنوعی سؤال کنند – مانند میوهها یا متن خارجی که نیاز به ترجمه دارد. این برای هر کسی در برنامه دسترسی زودهنگام متا در دسترس است، که هنوز تعداد آن محدود است. Bosworth در این پست گفت: “برای کسانی که هنوز به نسخه بتا دسترسی ندارند، می توانید خود را به لیست انتظار اضافه کنید تا زمانی که ما تلاش می کنیم این مورد را برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهیم.”