شیائومی می گوید SU7 EV آن می تواند بهتر از پورشه باشد و از فناوری بیشتری نسبت به تسلا برخوردار است
به گزارش اپست به نقل از انجگت،شیائومی، یک برند چینی که زمانی مترادف با گوشیهای هوشمند مقرونبهصرفه بود، اکنون در تلاش است تا با اولین خودروی برقی خود سر و صدای بیشتری به پا کند. شیائومی SU7 که در اوایل امروز در یکی از رویدادهای پکن رونمایی شد – یک سدان مبتنی بر معماری مودنا متعلق به شرکت با موتورهای الکتریکی HyperEngine تا ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین شاسی است که با قالب آن مهر شده است. ماشینهای ریختهگری با نیروی گیرهای ۹۱۰۰ تن – ظاهراً نسبت به تسلا. این خط در دو مدل عرضه خواهد شد: SU7 Max دو موتوره چهار چرخ متحرک و SU7 تک موتوره دیفرانسیل عقب.
چند ماه دیگر طول می کشد تا شیائومی قیمت ها را اعلام کند، اما در حال حاضر ادعا می کند که SU7 Max بردی تا ۸۰۰ کیلومتر (۴۹۷ مایل) دارد، طبق گفته چرخه تست خودروهای سبک چین با نام CLTC، و همچنین یک شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط ۲٫۷۸ ثانیه، که ظاهرا هر دو مدل S تسلا و تایکان توربو پورشه را شکست می دهند. این تا حدودی به لطف پلت فرم سخاوتمند ولتاژ بالای ۱۰۱ کیلووات ساعت ۸۰۰ ولت سازنده باتری CATL است که برد ۲۲۰ کیلومتری را تنها با ۵ دقیقه شارژ یا ۳۹۰ کیلومتر در ۱۰ دقیقه یا ۵۱۰ کیلومتر در ۱۵ دقیقه ارائه می دهد. با این حال، مدل پایه تنها از شارژ ۴۰۰ ولتی برای باتری کوچکتر ۷۳٫۶ کیلووات ساعتی خود پشتیبانی می کند که برد آن تا ۶۶۸ کیلومتر یا ۴۱۵ مایل می رسد.
شیائومی برای تحقق این پروژه استعدادهایی را از صنعت خودرو استخدام کرد. مهمتر از همه، لی جون، مدیر عامل شرکت، ادعا کرد که Tianyuan Li، که قبلاً از سری iX و iVision BMW بود، خود را به تیم طراحی خودرو شیائومی پیشنهاد داد. جیمز کیو نیز به لی پیوست که قبلاً روی طراحی ویژن EQXX مرسدس بنز کار کرده بود. آنها بعداً کریس بنگل، کهنه کار BMW را به عنوان مشاور طراحی خود استخدام کردند.
SU7 تقریباً به اندازه سری ۵ BMW است و ۱۴۴۰ میلی متر ارتفاع، ۱۹۶۳ میلی متر عرض و ۴۹۹۷ میلی متر طول دارد. سه گزینه رنگی دریافت می کنید: امضای “آبی آبی”، خاکستری یا سبز زیتونی. در رویداد خود، لی فضای به ظاهر سخاوتمندانه پا و همچنین فضای صندوق عقب را برجسته کرد – ۵۱۷ لیتر در عقب و ۱۰۵ لیتر در جلو.
در مراسم ، لی جزئیاتی مانند لامپ های سر “قطره آب” را برجسته کرد، که هر یک از آنها همچنین چراغ ترمز عقب هاله ای که شامل دارای ۳۶۰ عدد ال ای دی مدیر اجرایی همچنین خاطرنشان کرد که تیم او با دستگیرههای نیمه پنهان درب کار میکنند، زیرا ظاهراً استفاده از دستگیرههای تراز بیشتر در هوای سرد سختتر است.
همانطور که شیائومی قبلاً به اشتراک گذاشته بود، SU7 یک سیستم سرگرمی HyperOS در خودرو ارائه می دهد که از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۹۵ کوالکام قدرت می گیرد و راه اندازی آن تنها ۱٫۴۹ ثانیه طول می کشد. شما می توانید از طریق صفحه نمایش مرکزی ۱۶٫۱ اینچی ۳K و همچنین تبلت های اختیاری شیائومی پد که می توانند بر روی پورت های مغناطیسی (حداکثر خروجی ۲۲٫۵ وات) در پشت دو سر جلو نصب شوند، به رسانه خود دسترسی داشته باشید، صندلی های خود را تنظیم کنید یا حتی لوازم شیائومی خود را کنترل کنید. استراحت می کند. رابط کاربری موجود در صفحهنمایش مرکزی تا سه پنجره تقسیمشده را برای چندوظیفگی امکانپذیر میکند و حتی میتوانید صفحه نمایش گوشی شیائومی خود را برای تجربهای بینظیر به آن بفرستید. در مورد موسیقی و سرگرمی ویدیویی، ۲۳ بلندگوی داخلی Dolby Atmos تکمیل خواهد شد.
لی همچنین به باز کردن اکوسیستم Xiaomi CarIOT برای اشخاص ثالث اشاره کرد، به عنوان مثال یک صندلی ماشین تقویتکننده هوشمند است که میتواند به شما یادآوری کند اگر کمربند ایمنی آن بسته نشده باشد. مدیر اجرایی اضافه کرد که حتی کاربران آیفون میتوانند از برخی از ویژگیهای خودروی شیائومی، با پشتیبانی از اتصال بیسیم CarPlay و AirPlay و همچنین نصب iPad برای سرنشینان عقب استفاده کنند.
مانند فولکس واگن، شیائومی از قبل میداند که مالکان خودرو هنوز هم ترجیح میدهند دکمههای فیزیکی داشته باشند، بنابراین چند دکمه برای کنترل آب و هوا و همچنین دو دکمه اضافی – یکی برای جابجایی اسپویلر (لی گفت این تا حد زیادی برای خودنمایی است) نگه داشته شده است. و یکی برای تنظیم ارتفاع بدن (در صورت نیاز برای جلوگیری از خراشیدگی پایین). همچنین میتوانید یک ردیف از دکمهها را که در زیر نمایشگر مرکزی نصب شده است، دریافت کنید.
SU7 به لطف پلتفرم پایلوت شیائومی که با حداکثر دو پردازنده NVIDIA Drive Orin (مدل پایه فقط یکی دارد) و مجموعهای از سنسورها، از قابلیتهای رانندگی مستقل نیز برخوردار خواهد بود. اینها شامل Lidar نصب شده در بالا، با برد بصری تا ۲۰۰ متر و دقت پیکسل تا ۰٫۱ متر است – دومی به معنای تشخیص بهتر برای موانع باریکتر و کوچکتر است. شیائومی در یک سری نمایش ویدئویی نشان داد که چگونه SU7 میتواند در یک خیابان شلوغ زنده با موانع مختلف حرکت کند و همچنین به تنهایی پارکینگ را انجام دهد و حتی خود را در یک پارکینگ روباتیک با فضاهای تنگ پارک کند. شیائومی که یک شرکت مستقر در پکن است، ادعا می کند که حسگرهای SU7 می توانند با آب و هوای برفی و بارانی نیز کنار بیایند.
لی اضافه کرد که شرکت او قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ آزمایشات رانندگی خودران را در ۱۰۰ شهر در سراسر چین تکمیل کند، اگرچه مشخص نیست که مقامات محلی تا چه زمانی رانندگی خودران را در سراسر کشور باز خواهند کرد.
علاوه بر بهروزرسانیهای نرمافزاری آتی، شیائومی همچنین هیپرانجین V8 آینده خود را با سرعت ۲۷۲۰۰ دور در دقیقه معرفی کرد که همگی در یک محفظه فولادی سیلیکونی قویتر قرار گرفتهاند تا موتور را کنترل کند. ظاهراً این در حال حاضر برای تولید انبوه آماده است، و برنامههایی برای تجهیز آن در خودروها تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد. سپس این شرکت با فناوری موتور الکتریکی نسل بعدی مبتنی بر فیبر کربن که ظاهراً قادر به دور موتور ۳۵۰۰۰ دور در دقیقه است، بیشتر به اشتراک گذاشت. ظاهرا این به این زودی ها آماده نخواهد شد.
شیائومی هنوز قیمتهای خط SU7 را به اشتراک گذاشته است، اگرچه لی قبلاً اشاره کرده بود که آنها گران خواهند بود – البته که موضوعی است. ما تا چند ماه دیگر متوجه خواهیم شد، و امیدواریم تا آن زمان در مورد در دسترس بودن آن در خارج از چین نیز بدانیم، اما ما به این زودی ها، حتی اگر هرگز، روی راه اندازی ایالات متحده حساب نمی کنیم. در همین حال، میتوانید گوشیهای هوشمند Xiaomi 14، ۱۴ Pro و Xiaomi Watch S3 eSIM را در رنگهای نسخه محدود – آبی آبی یا سبز زیتونی – برای مطابقت با SU7 آینده خریداری کنید.