TikTok به سازندگان: ویدیوهای طولانی تر بسازید، پول دریافت کنید
«پاداش سازندگان» اکنون از نسخه بتا خارج شده است و برای ویدیوهای طولانیتر از یک دقیقه هزینه پرداخت میکند.
به گزارش اپست به نقل از اینجگت،سال گذشته TikTok یک سیستم درآمدزایی جدید را برای استریمرها به نام برنامه خلاقیت راهاندازی کرد تا ویدیوهای طولانیتری را تشویق کند که به آن امکان میدهد تبلیغات بیشتری بفروشد. اکنون، این شرکت به طور گسترده این طرح را با نام جدیدی، برنامه پاداش سازندگان، که فقط برای ویدیوهای طولانیتر از یک دقیقه پرداخت میکند، ارائه میکند.
این شرکت نوشت: «برنامه جوایز سازنده به پاداش دادن به محتوای با کیفیت بالا و اصلی در مدت یک دقیقه با فرمول جوایز بهینهشده با تمرکز بر ۴ حوزه کلیدی ادامه میدهد: اصالت، مدت زمان پخش، ارزش جستجو و درگیری با مخاطب».
TikTok خاطرنشان کرد که محتوای طولانیتر با «با افزایش درآمد کل سازندگان در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵۰ درصد و تعداد سازندگانی که هر ماه ۵۰۰۰۰ دلار درآمد دارند تقریباً دو برابر شده» از زمان شروع بتا، سود بیشتری دارد.
TikTok همچنین در حال گسترش ویژگی های اشتراک خود برای سازندگان است. پیش از این، فقط پخشکنندگان زنده میتوانستند به پیشنهاداتی مانند محتوای انحصاری (پرداختی)، نشانها و شکلکهای شخصیشده دسترسی داشته باشند، اما اکنون این شرکت در حال گسترش این مزایا فراتر از پخشهای زنده است.
TikTok نوشت: «در هفتههای آینده، سازندگان واجد شرایط میتوانند برای دسترسی به روشی جدید برای تقویت جامعه خود با ارزش افزوده از طریق محتوا و مزایا انحصاری ثبتنام کنند، در حالی که به درگیرترین جوامع خود فرصتی میدهند تا حتی عمیقتر با سازندگان مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند.
صندوق سازندگان این شرکت، که حداقل نیازی به طول ویدیو نداشت و سال گذشته به پایان رسید، اغلب به دلیل پرداختهای کم مورد انتقاد قرار میگرفت. سال گذشته، استریمر هنک گرین به اشتراک گذاشت که به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از این پلتفرم، حدود ۲٫۵ سنت درآمد کسب کرده است – کسری از درآمد یوتیوب او و تقریباً نیمی از درآمدی که در TikTok قبل از این صندوق به دست آورده است.
در مقایسه، پخش کننده های منتخب برنامه خلاقیت بتا را پذیرفتند. به گفته یکی از سازندگان، برخی (با تعداد مشترکین از نیم میلیون تا چند میلیون) پرداخت هایی از هزاران تا نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ دلار در ماه دریافت کردند که به گفته یکی از سازندگان، “۱۸۰ کامل” از آنچه در Creator Fund مشاهده کردند.
با این حال، مخاطبان در مورد ویدیوهای طولانی تر نامطمئن بوده اند. طبق گزارش Wired در اوایل سال جاری، در یک نظرسنجی داخلی TikTok در سال گذشته، تقریباً ۵۰ درصد از کاربران گفتند که ویدیوهای بیش از یک دقیقه «استرسزا» هستند و یک سوم کاربران ویدیوها را با سرعت دو برابر به صورت آنلاین تماشا کردند.
نحوه پرداخت به سازندگان تنها چالش TikTok در حال حاضر نیست. دیروز، گروهی از قانونگذاران آمریکایی لایحه جدیدی را ارائه کردند که براساس آن، ByteDance والدین مجبور به فروش TikTok می شود تا این برنامه در ایالات متحده باقی بماند.