Rivian R2 رونمایی شد – یک کلون R1S
vian R2 با مشخصات مناسب و قیمت جذابی وارد بازار می شود که به نظر می رسد برای جذب بخشی از فروش تسلا مدل Y طراحی شده است. اما آیا این در بازار شلوغ و بسیار رقابتی خودروهای برقی کافی است، به خصوص زمانی که تا سال ۲۰۲۶ به خیابان ها نخواهد رسید؟
در نگاه اول، تشخیص اینکه این یک طراحی تقلیدی یا انسجام برند است، دشوار است. بیایید صریح باشیم. R2 تقریباً یک کپی برابر R1S است. در حالی که بسیاری از خودروسازان زبان طراحی ثابتی را حفظ می کنند، اما چیزی در مورد حرکت Rivian به تنبلی نزدیک می شود. آن چراغهای جلوی عمودی امضا دوباره برگشتهاند، همراه با مجموعهای از عناصر طراحی مشترک. مطمئناً، اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید، اما کجاست ریسکپذیری، نوآوری که ما در فضای خودروهای برقی آن را داریم؟
R2 چند ویژگی منحصر به فرد دارد. پنجره عقب مشابه فیسکر اوشن که به پایین باز می شود، آپشن کاربردی خوبی است و پنجره های جانبی عقب با زاویه خاص شاید یک ریسک طراحی به نظر برسد، اما هر کسی که تا به حال کرایسلر وویجر داشته باشد با این موضوع موافق است – این طراحی کاربردی است. یک محفظه بار بزرگ در جلو (فِرانک) و حتی دو عدد محفظه دستکش وجود دارد که صادقانه بگویم ممکن است باعث شود در انتخاب بین آنها مردد شویم.
داخل کابین، R2 همان طراحی آشنا و خاص ریوین را دارد، اما واقعیت این است که کمی نسبت به مدلهای لوکستر R1S و R1T پایینتر به نظر میرسد. دیگر خبری از بلندگوهای درب مجلل نیست، اما خب، هنوز یک چراغ قوه در آن قسمت تعبیه شده است. حداقل کاربردی است. ریوین همچنین صندلیهای کاملا تختشونده را برای تمام ماجراجویان تبلیغ میکند.
ریویان بردی بیش از ۴۸۳ کیلومتر، شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت زیر ۳ ثانیه برای نسخه سه موتوره و رانندگی خودکار در بزرگراه را وعده داده است. همه اینها محکم هستند، حتی اگر در صحنه خودروهای برقی امروزی معمولی به نظر برسند. این خودرو برای رقابت با خودروهایی مانند تسلا مدل Y ساخته شده است، اما دو سال در دنیای پرتلاطم خودروهای برقی یک ابدیت است. آیا این اعداد تا زمانی که R2 به جاده برسد همچنان چشمگیر به نظر می رسند؟
شاید تاثیرگذارترین بخش معرفی R2 قیمت اولیه آن یعنی ۴۵۰۰۰ دلار باشد – حداقل در ایالات متحده و قبل از اعمال هرگونه تشویقی. البته انتظار نداشته باشید که نسخه سه موتوره را با این قیمت دریافت کنید – بلیط ورودی پایین برای R2 تک موتوره RWD رزرو شده است. با این حال، این یک حرکت جسورانه است و به طور بالقوه می تواند بخش شاسی بلندها را تکان دهد. با این حال، بیایید مشکلات تولید ریویان را به خاطر بسپاریم. آنها باید ثابت کنند که قبل از اینکه ما به طور کامل به وعده آنها برای یک مدل ارزانتر ایمان بیاوریم، می توانند سری R1 را به طور سودآور عرضه کنند.
شک و تردیدها بیشتر شد، زیرا Rivian با کنار گذاشتن برنامههای اولیه برای ساخت R2 در کارخانه آینده جورجیا، همه را غافلگیر کرد. در عوض، آنها تولید را در کارخانه موجود خود در Normal، ایلینوی آغاز خواهند کرد. این حرکت با هدف صرفه جویی در هزینه و سرعت بخشیدن به عرضه انجام می شود، اما سوالاتی را در مورد آینده سایت جورجیا و اینکه آیا Rivian با افزایش تولید در کنار عرضه جاه طلبانه چندین مدل جدید شروع به احساس فشار می کند، باقی می گذارد.
ریج اسکارینج، مدیرعامل Rivian، مانند یک مدیرعامل باتجربه فناوری، لحظه ای “یک چیز دیگر” را به ارمغان آورد. تعجب! یک R3 نیز وجود دارد، یک هاچ بک کوچکتر با نشانه های طراحی مشابه. نسخه عملکردی، R3X، کمی پرخاشگری را اضافه می کند اما همچنان به طور مشخص در خانواده Rivian احساس می شود.
ریویان R2 روی کاغذ، یک SUV الکتریکی فوق العاده است، اما شاید فاقد جذابیت خاصی باشد. این خودرو نویدبخش ارزش و عملکرد است. R2 کمی محتاطانه عمل کرده، با تاخیر وارد بازار شده و در فضایی که خودروسازان در حال شکستن مرزها هستند، در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارد. اگر عاشق ظاهر R1S هستید، شاید R2 برای شما مناسب باشد. در غیر این صورت، انتظار برای یک ریویان واقعا هیجان انگیز ممکن است تا زمانی که R3X به جاده بیاید، ادامه داشته باشد.