• امروز : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 April - 2024
امروز 2
1

یاهو، اپلیکیشن گردآوری و پیشنهاد اخبار آرتفکت را خریداری کرد

  • کد خبر : 12166
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
یاهو، اپلیکیشن گردآوری و پیشنهاد اخبار آرتفکت را خریداری کرد
یاهو، اپلیکیشن گردآوری و پیشنهاد اخبار «آرتفکت» را که توسط بنیانگذاران اینستاگرام ساخته شده بود، خریداری کرد.

یاهو، اپلیکیشن گردآوری و پیشنهاد اخبار آرتفکت را خریداری کرد

به گزارش اپست به نقل از اینجگت، یاهو، اپلیکیشن گردآوری و پیشنهاد اخبار «آرتفکت» را که توسط بنیانگذاران اینستاگرام ساخته شده بود، خریداری کرد.
این اپلیکیشن دیگر به صورت مستقل فعالیت نخواهد کرد. یاهو قصد دارد تکنولوژی شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگر ویژگی‌های آرتفکت را طی ماه‌های آینده با محصولات خود، از جمله یاهو نیوز، ادغام کند.

جزئیات مالی این معامله که هفته گذشته نهایی شد، اعلام نشده است. کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران آرتفکت، در طی دوره‌ی انتقال به یاهو (شرکت مادر انگجت) به عنوان مشاور فعالیت خواهند کرد.

فروشگاه زیبایی سبز

سیستروم، مدیرعامل آرتفکت، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «هوش مصنوعی به ما امکان داده تا به کاربران تجربه‌ی بهتری برای کشف محتوای باکیفیت و مورد علاقه‌شان ارائه کنیم. یاهو این فرصت را درک کرده و ما بسیار مشتاقیم ببینیم آنچه ساخته‌ایم از طریق یاهو نیوز به حیات خود ادامه دهد.»

آرتفکت در ژانویه سال گذشته معرفی شد و به لطف سیستم کشف قدرتمندش که اخبار موردعلاقه‌ی کاربران را به آن‌ها نمایش می‌داد، مورد توجه قرار گرفت (برای من ترکیبی از اخبار بازی، خبرهای فوری و معماری را ارائه می‌کرد). هدف این اپلیکیشن بهبود تدریجی فید اخبار شخصی‌سازی‌شده بود. آرتفکت درحالی‌که ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری مانند خلاصه اخبار را ارائه می‌کرد، توانست به خوبی به این هدف دست یابد.

با این حال، این اپلیکیشن به اندازه‌ی اینستاگرام موفق نبود. اگرچه تیم توسعه‌دهنده‌ی آن قابلیت‌های اجتماعی مانند پروفایل، رأی‌گیری روی کامنت‌ها و غیره را اضافه کرد، آرتفکت نتوانست مخاطب کافی پیدا کند. سیستروم و کریگر در ژانویه گذشته برنامه‌ی تعطیلی آرتفکت را اعلام کردند، اما این زوج تا زمان فروش آن را برای مدت کوتاهی به تنهایی سرپا نگه داشتند.

مطالب خواندنی :  کلید کشف منشأ ماده تاریک در بخش نامرئی کیهان است

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که یاهو بیش از یک دهه پیش برنامه‌ی دیگری به نام «ساملی» را خریداری کرده بود که از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن اخبار استفاده می‌کرد. یاهو به طور مشابه، آن برنامه را تعطیل کرد و فناوری پشت ساملی را در محصولات دیگر خود ادغام نمود.

فروشگاه کوکوهوم
لینک کوتاه : https://www.appest.ir/?p=12166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.