تیکتاک فید اختصاصی STEM خود را به اروپا میآورد
با توجه به افزایش فشار بر تیکتاک در آمریکا و بریتانیا، این شرکت متعهد به تقویت محتوای آموزشی در برنامه خود شده است. این شرکت روز سهشنبه اعلام کرد که پس از راهاندازی اولیه در ایالات متحده در سال گذشته، در حال گسترش فید اختصاصی STEM خود به سراسر اروپا است، که از انگلستان و ایرلند آغاز میشود.
به گزارش اپست به نقل از تک کرانچ، با افزایش فشار بر تیکتاک، این شرکت تعهد خود را به تقویت محتوای آموزشی در اپلیکیشن خود نشان میدهد. آنها روز سهشنبه اعلام کردند که فید اختصاصی STEM خود را پس از راهاندازی اولیه در آمریکا در سال گذشته، به سراسر اروپا گسترش میدهند. این حرکت از انگلستان و ایرلند آغاز میشود.
فید STEM برای کاربران زیر ۱۸ سال به طور خودکار در کنار فیدهای «برای شما» و «Following» ظاهر میشود. کاربران بالای ۱۸ سال میتوانند از طریق تنظیمات «تنظیمات محتوا»ی برنامه، فید STEM را فعال کنند. این فید شامل محتوای انگلیسی زبان با زیرنویس ترجمه خودکار است.
تیکتاک میگوید از زمان راهاندازی این فید در ایالات متحده در سال گذشته، ۳۳ درصد از کاربران فید STEM را فعال کردهاند و یک سوم نوجوانان هر هفته به فید STEM مراجعه میکنند. این برنامه از زمان راهاندازی فید، شاهد رشد ۲۴ درصدی محتوای مرتبط با STEM در ایالات متحده بوده است. در طول سه سال گذشته، تقریباً ۱۵ میلیون ویدیوی مرتبط با STEM به صورت جهانی در این برنامه منتشر شده است.
این شرکت در حال گسترش مشارکت خود با Common Sense Networks و Poynter برای ارزیابی تمام محتوایی است که در فید STEM ظاهر میشود. Common Sense Networks محتوای موجود را بررسی میکند تا اطمینان حاصل کند که برای فید STEM مناسب است، در حالی که Poynter صحت اطلاعات را ارزیابی میکند. محتوایی که از هر دو این ایستهای بازرسی عبور نکند، واجد شرایط ورود به فید STEM نخواهد بود.
راهاندازی فید STEM در حالی صورت میگیرد که تیکتاک به دلیل نشان دادن محتوای مضر به کودکان و نوجوانان مورد انتقاد قرار گرفته است. گروههای حامی حقوق بشر ادعا میکنند که این برنامه از شیوههای طراحی اعتیادآور برای هر چه بیشتر نگهداشتن کاربران استفاده میکند.
اتحادیه اروپا در ماه فوریه اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا تیکتاک قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است یا خیر، که شامل قوانینی برای حفظ امنیت کاربران به صورت آنلاین میشود. کمیسیون در حال بررسی این موضوع است که آیا این برنامه به اندازه کافی برای جلوگیری از یافتن محتوای نامناسب توسط افراد زیر سن قانونی تلاش میکند و اینکه آیا انتخابهای طراحی آن رفتارهای اعتیادآور را تحریک میکند یا خیر.
با اعلامیه امروز، تیکتاک به دنبال این است که خود را به عنوان یک مرکز آموزشی برای میلیونها کاربر جوان در برنامه خود معرفی کند تا بتواند با انتقادهای قانونگذاران در سراسر جهان مقابله کند. این شرکت قبلاً از فید STEM برای مقابله با ادعاهایی مبنی بر مضر بودن آن برای کاربران جوان استفاده کرده است، زیرا چاو چوی، مدیرعامل تیکتاک، در حالی که در دو جلسه استماع جداگانه کنگره ایالات متحده، یکی در مارس ۲۰۲۳ و دیگری در ژانویه ۲۰۲۴ شهادت میداد، از این فید تعریف کرد.