• امروز : شنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
امروز 3
1

اولین درایو ولوو EX30 جذاب و سازگار با محیط زیست با قدرت اضافی

  • کد خبر : 8735
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
اولین درایو ولوو EX30 جذاب و سازگار با محیط زیست با قدرت اضافی
کراس اوور EX30 ولوو هنوز وارد بازار نشده است، اما به لطف ترکیبی قاتل از طراحی جذاب و قیمت اولیه پایین 35000 دلار، در حال حاضر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

اولین درایو ولوو EX30 جذاب و سازگار با محیط زیست با قدرت اضافی

کراس اوور EX30 ولوو هنوز وارد بازار نشده است، اما به لطف ترکیبی قاتل از طراحی جذاب و قیمت اولیه پایین ۳۵۰۰۰ دلار، در حال حاضر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر این، به دلیل ردپای تولید کربن کم و استفاده از مواد پایدار، هسته‌اش سازگار با محیط‌زیست است.

فروشگاه زیبایی سبز

به گزارش اپست به نقل از انجگت،اگرچه یک “اما” وجود دارد. تمامی مدل‌هایی که برای شروع در سطح جهانی فروخته می‌شوند، از جمله در ایالات متحده، توسط شرکت مادر ولوو، جیلی، در چین ساخته خواهند شد. این موضوع با توجه به تنش های ژئوپلیتیک فعلی بحث برانگیز است و به این معنی است که EX30 واجد شرایط اعتبار مالیاتی فدرال ایالات متحده نخواهد بود. با این حال، ولوو اخیراً اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ برخی مدل‌ها را در کارخانه خود در گنت بلژیک در اروپا می‌سازد تا «ظرفیت تولید را برای تقاضای مورد انتظار EX30 در اروپا و همچنین برای صادرات جهانی افزایش دهد».

ما بالاخره توانستیم EX30 را در بارسلونا برانیم و به بسیاری از سوالات طولانی پاسخ دهیم. هندلینگ، شتاب و برد چگونه است؟ ما می دانیم که نسبتاً کوچک است، بنابراین آیا فضای داخلی کافی برای بازار ایالات متحده وجود دارد؟ و با توجه به کمبود اعتبار مالیاتی، چگونه در مقابل رقبا، به ویژه تسلا قرار می گیرد؟ بیایید شیرجه بزنیم و بیشتر بیاموزیم.

زمانی که EX30 برای اولین بار عرضه شد، کنترل‌ها، سیستم اطلاعات سرگرمی، فضای ذخیره‌سازی و موارد دیگر را بررسی کردیم، بنابراین اگر این کار را نکرده‌اید، آن را بررسی کنید. با این حال، من برخی از نکات برجسته را در اینجا قبل از درایو دوباره مرور خواهم کرد.

دو نسخه از EX30 وجود دارد، مدل تک موتوره Extended Range و مدل دو موتوره Performance که به ترتیب از ۳۴۹۵۰ و ۴۴۹۰۰ دلار شروع می شود (قبل از هزینه مقصد ۱۱۹۵ دلار). آنها بر روی پلت فرم SEA 400 ولتی جیلی ساخته شده اند که توسط برخی از مدل های آینده Polestar مشترک است.
نسخه Extended Range 268 اسب بخار قدرت با ۲۵۸ پوند فوت گشتاور تولید می کند، در حالی که مدل Performance آن را به ۴۲۲ اسب بخار و ۴۰۰ پوند فوت افزایش می دهد. هر دو دارای باتری های ۶۹ کیلووات ساعتی، با ۶۴ کیلووات ساعت قابل استفاده، برای برد تخمینی EPA به ترتیب ۲۷۵ و ۲۶۵ مایل هستند (ارقام نهایی به زودی در دسترس خواهند بود). یک باتری ۵۱ کیلووات ساعتی نیز وجود دارد، اما فقط در اروپا موجود است. حداکثر نرخ شارژ ۱۵۳ کیلووات است که باتری را در ۲۶٫۵ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد می رساند.
VOLVO
از سال ۲۰۲۵، مدل ۲۰۲۶ EX30 به لطف توافق اخیر خود با ولوو، به درگاه NACS (استاندارد شارژ آمریکای شمالی) مجهز خواهد شد. این بدان معناست که مدل ۲۰۲۵ که در سال ۲۰۲۴ معرفی می شود، عملاً یک تک شاخ خواهد بود، زیرا به جای آن یک پورت CCS خواهد داشت – البته یک آداپتور NACS برای سوپرشارژرهای تسلا نیز گنجانده خواهد شد.
مدل های پایه، خوب، ابتدایی هستند، و چیزهایی مانند سنسور پارک و یک کلید دیجیتال کنار گذاشته شده اند. ما هر دو را با سطح تجهیزات “Ultra” آزمایش کردیم، که شامل سیستم صوتی Harman Kardon، چرخ‌های بزرگ‌تر، خروجی‌های USB-C، صندلی‌های جلو برقی، خلبان کمک پارک و موارد دیگر می‌شود. قیمت آن ها به ترتیب ۴۰۶۰۰ و ۴۶۶۰۰ دلار است.
رانندگی ولوو
EX30 ظاهری با نسبت های متعادل و خطوط صاف دارد. این طرح به جای «تهاجمی»، «دوستانه» و «در دسترس» را نشان می‌دهد و نگاه‌های تحسین برانگیز عابران را به خود جلب کرد.
از بیرون، EX30 بزرگتر از آنچه هست به نظر می رسد، اما فاصله بین دو محور ۱۶۷ اینچی شبیه به هاچ Mini Clubman یا VW Golf GTI است – به هیچ وجه وسایل نقلیه بزرگ نیست. وزن آن ۳۸۵۰ پوند است که تقریباً برابر با کیا نیرو EV است. در مجموع، این کوچکترین SUV ولوو با اختلاف خوبی است.
این یک مشکل در جلو نیست، زیرا EX30 نسبتاً عریض است و فضای سر کافی برای رانندگان قد بلند دارد. با این حال، صندلی عقب کمی تنگ است، به خصوص با سرنشینان قد بلند جلو. قسمت بار عقب می تواند مقدار مناسبی از وسایل را در خود جای دهد و می توانید با برداشتن درب همسطح کف آن را کمی بزرگتر کنید. با تا کردن صندلی های جلو می توان آن را بیشتر گسترش داد.
اولین رانندگی ولوو EX30
به جای قرار دادن بلندگوها در درها، ولوو به سادگی از سیستم نوار صوتی ساخته شده توسط هارمن کاردون استفاده کرد. این هوشمند است، زیرا باید برای کاربران جوان در بازار هدف ولوو جذاب باشد. با تیونینگ مخصوص EX30، صدای بسیار خوبی نیز دارد.
فضای داخلی به اندازه مدل ۳ ساده نیست، زیرا سوئیچ ها و پایه هایی برای حالت رانندگی، چراغ های راهنما، چراغ ها، صدا و سایر عملکردهای اصلی وجود دارد. فضای داخلی نیز به لطف استفاده خلاقانه ولوو از مواد پایدار و طرح‌های رنگی، استریل کمتری دارد. همه چیز نرم و دلپذیر است، با انواع بافت ها و الگوها، ساخته شده از چیزهایی مانند جین قدیمی و قاب پنجره PVC بازیافتی.
ولوو
با این حال، مانند مدل ۳، EX30 فاقد داشبورد است، فقط یک صفحه نمایش لمسی وسط دارد، بنابراین اطلاعات مهمی مانند سرعت و میزان شارژ در کنار آن قرار دارند. ولوو می‌گوید که به شما کمک می‌کند دوباره روی رانندگی تمرکز کنید، اما من طرفدار آن نیستم – مجبورم کرد بیشتر از آنچه می‌خواهم چشمانم را از جاده دور کنم.
تمام موارد دیگر توسط صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی مرکزی انجام می شود. نمایشگر اصلی عملکردهای کلیدی مانند سرعت، نقشه متحرک، شارژ، حالت رانندگی و موارد دیگر را نشان می دهد. تنظیمات دیگر به شما امکان می‌دهند مواردی مانند استحکام فرمان را تغییر دهید یا با انتخاب سیستم چهارچرخ متحرک در مدل Performance حداکثر افزایش را به دست آورید – اگر ضربه قابل توجهی به برد ندارید. کنترل یک پدال روشن یا خاموش آنقدر که من می خواهم دقیق نیست، زیرا فاقد سطوح ترمز چندگانه مانند EV6 کیا و سایر مدل ها است.

رانندگی

EX30

اکنون که EX30 را می شناسیم، رانندگی کردن چگونه است؟ به طور خلاصه، این یک ولوو است. این چیز بدی نیست – چیزی که در چابکی کم دارد، در راحتی جبران می کند. روی آسفالت فرسوده آزادراه با تکان‌های کمی شناور است و به سختی متوجه چاله‌ها یا سرعت‌گیرهای کوچک می‌شوید. برای رانندگی در شهر یا سفرهای بین‌المللی خودروی خوبی است، اما در پیست‌ها از بین می‌رود.
این یک تصادف نیست؛ ولوو به طور خاص مقدار مناسبی از سیستم تعلیق را تنظیم کرد تا راحتی را به جای ورزش ترجیح دهد. تسلا با مدل ۳ راه دیگری را پیش گرفت، بنابراین می‌تواند با دقت بیشتری در پیچ‌ها بچرخد، اما در جاده‌های نه چندان هموار به سختی رانندگی می‌کند.
از نظر قدرت و گشتاور، مدل Extended Range برای اکثر رانندگان کافی است. با زمان ۰-۶۰ مایل ساعت ۵٫۱ ثانیه، سبقت گرفتن در سرعت های آزادراه ایمن و آسان است و شتاب آن در هر شرایطی واضح و قابل پیش بینی است. با این مدل، قدرت به خوبی با سیستم تعلیق جفت می شود و تعادل خوبی بین راحتی و کنترل ایجاد می کند.
ولوو EX30
با این حال، نسخه Performance در سطح دیگری قرار دارد. با ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ پوند گشتاور در یک EV با این اندازه و وزن، شتاب گیری موها را افزایش می دهد. در واقع می‌تواند در عرض ۳٫۴ ثانیه از ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت برسد، سریع‌تر از هر ولوو تا به امروز و نزدیک به عملکرد مدل ۳٫ در جاده‌های پر پیچ و خم تنگ با مناطق عبوری کوتاه، به اندازه کافی اعتماد به نفس داشتم که در اطراف کامیون‌ها یا اتوبوس‌ها بچرخم. محدودیت‌های سرعت آزادراه تقریباً خیلی سریع می‌رسند، اگرچه EX30 به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت یا حدود ۱۱۲ مایل در ساعت محدود شده است.
با وجود قدرت، این ماشین مسابقه ای نیست. سیستم تعلیق مشابه مدل Extended Range است که می‌توان گفت برای پیچ‌های پرسرعت بسیار نرم است. فقط پا زدن روی پدال از همان ابتدا می‌تواند درام ایجاد کند، زیرا مشخص می‌شود که سیستم تعلیق کاملاً در حد آن سطح از گشتاور فوری نیست. بنابراین، به غیر از اسب بخار خام، این یک ماشین علاقه مند نیست.
درایو ولوو EX30
دستیار خلبان EX30 برای یک خودروی برقی نسبتا ارزان به طور معقولی پیشرفته است و چیزی بیش از حفظ خطوط و جلوگیری از برخورد را ارائه می دهد. همانند سایر خودروهای ولوو، می‌تواند به صورت خودکار تغییر مسیر داده، عبور را آسان‌تر کند و سرعت شما را با ترافیک تنظیم کند. همچنین یک عملکرد Park Pilot Assist ارائه می دهد که می تواند نقاط را با سرعت حداکثر ۱۴ مایل در ساعت شناسایی کند و سپس به طور خودکار پارک کند. این سیستم به خوبی هر چیزی که من امتحان کرده‌ام کار می‌کند، ماشین را در نقاط تنگ فشرده می‌کند و در عین حال نماهای ترکیبی را در اطراف خودرو نشان می‌دهد.
همچنین دارای سیستم هشدار راننده پیشرفته به صورت استاندارد است. این دستگاه نه تنها می تواند تشخیص دهد که آیا دستان شما روی چرخ هستند، بلکه از یک حسگر ویژه استفاده می کند که اگر فکر می کند حواس شما پرت شده، خواب آلود یا بی توجه هستید، هشدار می دهد. بسته شدن
پس از رانندگی با EX30 برای تقریبا یک روز کامل، من تحت تأثیر قرار گرفتم. اگرچه زیرک‌ترین خودروی برقی کراس اوور نیست، اما رانندگی با آن چه در بزرگراه و چه در خیابان‌های شهری پر از چاله‌ها راحت است. حتی در مدل پایه تک موتوره، شتاب بیشتر از نیاز هر کسی است. در نسخه عملکرد دو موتوره، این یک جنون مرزی است. همچنین با پشتیبانی از شارژ سریع مناسب، برد کافی برای سفرهای نسبتا طولانی را ارائه می دهد.
اولین درایو ولوو EX30
ولوو کم و بیش فضای داخلی را مورد بررسی قرار داده است، چند شکایت جزئی وجود ندارد. برای خریدارانی که به دنبال خودرویی سازگار با محیط زیست هستند، همه موارد را مشخص می کند، به ویژه این واقعیت که ولوو می گوید نسبت به خودروهای برقی فعلی خود ۷۵ درصد CO2 کمتری برای تولید مصرف می کند. همچنین از مواد پایدار در فضای داخلی سرگرم کننده اما کاربردی استفاده می کند.
اگرچه EX30 رقبای زیادی را با شرکت هایی مانند تسلا، فولکس واگن و شورت دارد و به دلیل فقدان اعتبار مالیاتی فدرال در وضعیت نامناسبی قرار دارد. این واقعیت که در چین ساخته شده است ممکن است برخی از خریداران را ناامید کند، اگرچه همانطور که گفته شد، ولوو به تازگی اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۵ تعدادی EX30 را در گنت، بلژیک می‌سازد. رانندگی و نسبتاً سریع، همراه با طرفداران برند ولوو. با همه اینها، EX30 باید در آمریکای شمالی و جاهای دیگر موفق شود.
فروشگاه کوکوهوم
لینک کوتاه : https://www.appest.ir/?p=8735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.